WŁADZA BIERZE „GŁODEM” BRANŻĘ SKP

1/5 - (1 vote)

Szanowni Państwo

       Sytuacja Przedsiębiorców SKP uległa od chwili spotkania z ministrem Rafałem Weberem w dniu 16 marca 2022 roku bardzo istotnemu pogorszeniu. Wystarczy wspomnieć, że inflacja za miesiąc styczeń 2022 wyniosła: 9,4%, za luty: 8,5%, za marzec: 10,8%, za kwiecień: 12,4%, za maj: 13,9% – co daje łącznie tylko w 2022 roku: 55%. Jak wskazują wszystkie znaki na niebie i na ziemi inflacja w miesiącu czerwcu również osiągnie kilkanaście procent. To sprawia, że sumaryczna wartość inflacji za okres: 10.2004 do 06.2022 przekroczy wartość ponad 110%, a to z kolei oznacza, że Przedsiębiorca SKP dopłaci tylko z tytułu inflacji około 10% do wartości każdego badania technicznego.

Powyższe dane dotyczą tylko wskaźnika inflacji.

Ale to nie jest jedyny element, który powoduje, że działalność gospodarcza w zakresie badań technicznych pojazdów jest już od jakiegoś czasu całkowicie deficytowa. Trzeba tu wyraźnie wskazać, że Przedsiębiorców SKP „zżerają” także koszty działalności takie jak: czynniki energetyczne (prąd, gaz, woda, ścieki), podatki i opłaty, koszty serwisu urządzeń i wyposażenia, a przede wszystkim koszty pracownicze (wynagrodzenia, składki ZUS). Łącznie to wzrost o ponad 150%. Słowem wszystkie te czynniki oddziaływują negatywnie także na innych przedsiębiorców, tyle tylko, że Ci inni mogą zmienić cenę swoich produktów czy usług. Przedsiębiorca SKP trwa w uścisku bezdusznej ceny urzędowej, która niszczy go i zabija każdego dnia.

 

       Ta bezduszność i wynikająca z niej bezczynność rządu sprawiają, że jak mówią Przedsiębiorcy SKP, ale także bardzo wielu naszych Klientów, zorientowanych w sytuacji: WŁADZA BIERZE „GŁODEM” branżę SKP. Brak zrozumienia dla tej specyficznej działalności i straszenie restrykcyjnymi zmianami prawnymi doprowadzą nieuchronnie do sytuacji, że wykonanie obowiązkowego, okresowego badania technicznego samochodu będzie utrudnione lub niemożliwe ze względu na brak stacji kontroli pojazdów. Obecna polityka rządu w tej kwestii nie prowadzi do poprawy jakości badań technicznych pojazdów, lecz do jej lawinowego spadku. Teraz stacje kontroli pojazdów walczą nie o jakość badań technicznych, ale o przetrwanie i wielu w tej walce może zakończyć swój byt.

 

       W piśmie do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wskazałem, że z coraz większym trudem przychodzi nam przekonać Pana Rzecznika, że Przedsiębiorcy SKP balansują na skraju upadłości z powodu zaciskającego się gorsetu nie zmienianych od 18 lat cen urzędowych, a straszak w postaci rozrostu biurokracji zawarty w projekcie UC48 ma pokazać wyższość barier administracyjnych nad działalnością gospodarczą. Brak stanowiska Rzecznika MiŚP wobec projektu UC48 potwierdza tylko tę smutną tezę. Jesteśmy rozgoryczeni i rozczarowani takim stanem spraw! I to jest smutna refleksja z okazji Dnia Przedsiębiorcy, przypadającego na 21 czerwca.

https://wsskp.pl/wladza-bierze-glodem-branze-skp/

Loading