150 autobusów miejskich i kierowców skontrolowali funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie jednodniowych działań.
W trzech autobusach stwierdzono nieprawidłowości, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. W środę (15 lutego), m.in. w Warszawie, Radomiu, Płocku i Siedlcach przeprowadzono kontrole autobusów komunikacji miejskiej. Inspektorzy ITD sprawdzali trzeźwość kierowców, wymagane uprawnienia i dokumenty. Weryfikowali również stan techniczny autobusów. Na terenie stolicy wykorzystywali do kontroli autobusów nowoczesną Mobilną Jednostkę Diagnostyczną. W trakcie kilkugodzinnej akcji skontrolowano 150 autobusów, z czego w trzech stwierdzono usterki, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. W Warszawie, Radomiu oraz Siedlcach wykluczono z dalszej jazdy po jednym autobusie. W pojazdach tych stwierdzono:
wycieki płynów eksploatacyjnych,
nadmierne luzy w układzie kierowniczym oraz
niesprawny układ awaryjnego otwierania drzwi. W tym ostatnim przypadku kierowcy zezwolono na warunkowy zjazd do bazy przedsiębiorstwa bez pasażerów.
– – – – – – – – – –
Na bakier z czasem pracy i stanem technicznym pojazdu
16.02.2023
Zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące, to efekt kontroli pojazdu ciężarowego przeprowadzonej przez inspektorów świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Natomiast autokar sprawdzony przez wielkopolskich funkcjonariuszy pojechał dalej dopiero po wymianie kierowcy. We wtorek (14 lutego) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Kielcach, w Występie na krajowej „siódemce”, skontrolowali m.in. ciężarówkę jadącą z okolic Warszawy. Inspektorzy sprawdzili stan techniczny pojazdu i czas pracy kierowcy. Szybko okazało się, że mężczyzna w ogóle nie rejestrował na wykresówce swojej aktywności za kierownicą, ponieważ nie włożył jej nawet do tachografu.
Oględziny pojazdy wykazały natomiast:
odłączone przewody hamulcowe na tylnej osi, zagięte i zabezpieczone z użyciem opaski zaciskowej, tzw. trytytki. To jeszcze nie wszystko.
Kontrola wykazała także inną usterkę niebezpieczną – w postaci zużytego poniżej 1,6 mm bieżnika opony,
niesprawny układ ABS i
niepewne mocowanie podjazdów służących do załadunku.
Na dodatek kierowca nie okazał inspektorom wypisu z licencji. Kontrola zakończyła się wszczęciem postępowań administracyjnych wobec przewoźnika i zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia niebezpiecznych usterek. Kierowca został ukarany mandatami karnymi, a także na 3 miesiące utracił prawo jazdy.
– – – – – – – – – – – Kontrole autobusów linii regularnych w Małopolsce
14.02.2023
Ponad pięćdziesiąt autobusów podmiejskich oraz międzymiastowych skontrolowali inspektorzy z małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W trakcie kilkugodzinnych działań sprawdzali m.in. trzeźwość kierowców, wymagane uprawnienia, ilość pasażerów oraz stan techniczny autobusów. W poniedziałek (13 stycznia) rano, m.in. na terenie Krakowa, Nowego Targu, Olkusza oraz Tarnowa przeprowadzono wzmożone kontrole autobusów podmiejskich i międzymiastowych. Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego sprawdzali m.in. trzeźwość kierowców, wymagane dokumenty, ilość przewożonych pasażerów oraz stan techniczny autobusów. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi. W trakcie działań nie obyło się bez wykrycia kilku naruszeń przepisów.
Inspektorzy skontrolowali 51 autobusów i zatrzymali 3 dowody rejestracyjne za:
brak ważnego przeglądu technicznego,
niesprawne oświetlenie oraz
niewłaściwy indeks nośności opon.
W przypadku linii regularnych o trasie powyżej 50 km wykryli również kilka naruszeń norm czasu pracy kierowców. Stwierdzone nieprawidłowości skutkować będą teraz wszczęciem 3 postępowań administracyjnych. Oprócz tego na kierowców nałożono 9 mandatów karnych. —————
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 19 2023
CO JEŹDZI PO NASZYCH DROGACH I . . . . . – DLACZEGO?
Kontrole autobusów miejskich na Mazowszu
17.02.2023
150 autobusów miejskich i kierowców skontrolowali funkcjonariusze mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie jednodniowych działań.
W trzech autobusach stwierdzono nieprawidłowości, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych.
W środę (15 lutego), m.in. w Warszawie, Radomiu, Płocku i Siedlcach przeprowadzono kontrole autobusów komunikacji miejskiej. Inspektorzy ITD sprawdzali trzeźwość kierowców, wymagane uprawnienia i dokumenty. Weryfikowali również stan techniczny autobusów. Na terenie stolicy wykorzystywali do kontroli autobusów nowoczesną Mobilną Jednostkę Diagnostyczną. W trakcie kilkugodzinnej akcji skontrolowano 150 autobusów, z czego w trzech stwierdzono usterki, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. W Warszawie, Radomiu oraz Siedlcach wykluczono z dalszej jazdy po jednym autobusie. W pojazdach tych stwierdzono:
– – – – – – – – – –
Na bakier z czasem pracy i stanem technicznym pojazdu
16.02.2023
Zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące, to efekt kontroli pojazdu ciężarowego przeprowadzonej przez inspektorów świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Natomiast autokar sprawdzony przez wielkopolskich funkcjonariuszy pojechał dalej dopiero po wymianie kierowcy.
We wtorek (14 lutego) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Kielcach, w Występie na krajowej „siódemce”, skontrolowali m.in. ciężarówkę jadącą z okolic Warszawy. Inspektorzy sprawdzili stan techniczny pojazdu i czas pracy kierowcy. Szybko okazało się, że mężczyzna w ogóle nie rejestrował na wykresówce swojej aktywności za kierownicą, ponieważ nie włożył jej nawet do tachografu.
Oględziny pojazdy wykazały natomiast:
Na dodatek kierowca nie okazał inspektorom wypisu z licencji. Kontrola zakończyła się wszczęciem postępowań administracyjnych wobec przewoźnika i zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego oraz zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia niebezpiecznych usterek. Kierowca został ukarany mandatami karnymi, a także na 3 miesiące utracił prawo jazdy.
– – – – – – – – – – –
Kontrole autobusów linii regularnych w Małopolsce
14.02.2023
Ponad pięćdziesiąt autobusów podmiejskich oraz międzymiastowych skontrolowali inspektorzy z małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. W trakcie kilkugodzinnych działań sprawdzali m.in. trzeźwość kierowców, wymagane uprawnienia, ilość pasażerów oraz stan techniczny autobusów.
W poniedziałek (13 stycznia) rano, m.in. na terenie Krakowa, Nowego Targu, Olkusza oraz Tarnowa przeprowadzono wzmożone kontrole autobusów podmiejskich i międzymiastowych. Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego sprawdzali m.in. trzeźwość kierowców, wymagane dokumenty, ilość przewożonych pasażerów oraz stan techniczny autobusów. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi. W trakcie działań nie obyło się bez wykrycia kilku naruszeń przepisów.
Inspektorzy skontrolowali 51 autobusów i zatrzymali 3 dowody rejestracyjne za:
W przypadku linii regularnych o trasie powyżej 50 km wykryli również kilka naruszeń norm czasu pracy kierowców. Stwierdzone nieprawidłowości skutkować będą teraz wszczęciem 3 postępowań administracyjnych. Oprócz tego na kierowców nałożono 9 mandatów karnych.
—————
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/wiadomosci
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek, WITD