FIRMY TRANSPORTOWE WYPYCHAJĄ ZŁOM NA DROGI

Rate this post

Niesprawne pojazdy wykluczone z ruchu

18.05.2023

Pęknięte tarcze hamulcowe, nieszczelny układ pneumatyczny i wydechowy, uszkodzone ogumienie oraz wyciek oleju – to tylko niektóre z usterek, jakie stwierdzili inspektorzy warmińsko-mazurskiej i wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego w skontrolowanych ciężarówkach. Pojazdy zostały wykluczone z ruchu. To nie jedyne konsekwencje. Przewoźnikom grożą również kary pieniężne.

We wtorek (16 maja), na drodze wojewódzkiej numer 536 w okolicach Iławy, inspektorzy warmińsko-mazurskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali dwie polskie ciężarówki. W obydwu stwierdzili usterki, za które zatrzymali dowody rejestracyjne i wydali zakazy dalszej jazdy.

W jednym z pojazdów było nadmiernie zużyte ogumienie na prawym i lewym kole trzeciej osi. Oprócz tego przy lewym kole na tej samej osi była zanieczyszczona tarcza hamulcowa. Kierowcę ukarano mandatem.

W drugim z samochodów ciężarowych, już na wstępie kontroli uwagę inspektorów przykuły pęknięte tarcze przy lewym i prawym kole na pierwszej osi. Użytkowanie tarcz w tak złym stanie zagrażało bezpieczeństwu w ruchu drogowym – mogły rozpaść się w trakcie jazdy i zablokować koła. W pojeździe tym był także nieszczelny układ pneumatyczny, który odpowiada przede wszystkim za hamowanie. Oprócz tego przy kole na trzeciej osi brakowało jednej ze śrub mocujących.

W tej sytuacji wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w firmie zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.

Tego samego dnia, na drodze wojewódzkiej nr 309, inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego z Leszna zatrzymali samochód ciężarowy z podpiętą przyczepą. Zespół pojazdów należący do polskiego przedsiębiorcy również nie powinien poruszać się po drogach z powodu licznych usterek. W trakcie czynności kontrolnych inspektorzy stwierdzili w samochodzie ciężarowym m.in.:

  • nadmiernie użyty bieżnik opony,
  • skorodowany i nieszczelny układ wydechowy,
  • wycieki oleju z żurawia (HDS).

Nie lepiej było w przypadku stanu technicznego przyczepy. Stwierdzono pęknięcie oraz odkształcenie poprzeczek konstrukcji podwozia. Z lewej strony brakowało także jednego elementu zabezpieczenia bocznego przed dostaniem się pod pojazd niechronionego uczestnika ruchu. Oprócz tego uszkodzone i skorodowane było także nadwozie.

Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne i zakazali kierowcy dalszej jazdy z punktu kontrolnego. Wobec przewoźnika drogowego zostanie wszczęte postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną.

 

Loading