maj 15 2025
JAK NIE ONI Z TDT, TO KTO? JAK NIE TERAZ, TO KIEDY ZROBIĄ TE PORZĄDKI?
TDT ma jedną odpowiedź: my nie!
Transportowy Dozór Techniczny (TDT) jest z mocy ustawy już od roku organem nadzoru rynku. Więc popatrzmy/poczytajmy jak oni (te zuchy, jak pisze Kol. Radecki) sobie radzą z naszą codzienną rzeczywistością.
TDT od dawna jawi nam się jako instytucja, które potrafi zadbać jedynie o swoje finanse. Zdzierają ze społeczeństwa nienależny im para-podatek za rzekome badanie instalacji gazowych w pojazdach, które mają nie tylko homologacje w tym zakresie, ale także wcześniejsze zgody i dopuszczenia stosownych organów na takie instalacje. Nadal nie wiemy, jak wygląd ma ta część hotelowa tego ichnego wieżowca. Czy jego super luksusowe wyposażenie nadal przewidziane jest jedynie dla politycznych notabli z PSL?
Będąc organem nadzoru rynku mogliśmy się spodziewać, że zrobią nam wreszcie w tym wieżowcu jakieś szkolenia. Bo problemów i wątpliwości w naszej branży zamiast ubywać, to systematycznie przybywa. A jeśli wydajemy im się za brudni na te luksusy w tej części hotelowej, to może chociaż jednodniowy kurs bez noclegu, np.: „jak mamy postępować z instalacją wodorową w autobusach”, co z „am-carami”, czy quad to tradycyjny w Polsce ciągnik rolniczy w zastępstwie Ursusa?
A tak jesteśmy już na wieczność skazani na Zakopane, Jastrzębią Górę lub Ustkę na zasadzie „nie dla psa kiełbasa”, „świński ryj do koryta i wara mu od złoconego gara”, itd., itp., et’cetera.
Piszę o tym, bo otrzymałem właśnie korespondencję ilustrującą merytoryczne zaangażowanie TDT (jako organ nadzoru rynku) w zakresie tej problematyki, cyt.:
„… załączam pismo od prezeski TDT ws braku homologacji autobusu z Turcji.
Uwaga, to tylko pojazd wyglądający jak autobus, ponieważ wg tabliczki znamionowej mercedesa jest niezabudowanym blaszakiem o DMC 5500.
Zaś wg sprzedawcy jest to Autobus Mercedes DMC 6800. Nikt nie odpowiada za jego zachowanie na zakrętach.
Publiczna spółka kupiła go, ale sama na swojej stacji robi przeglądy i przecież jeździ dobrze, jak powiedział mi diagnosta.
Pozdrawiam
(…)”
Ale poczytajcie sami i zobaczcie na własne oczy (poniżej), jak tę sprawę załatwił ten nasz (?) „organ nadzoru rynku” pod nadzorem MI. I nie zapominajcie o naszym koledze, który ten wynalazek klepał…..
Bo to podstawowa dla nas sprawa
aby trzymać się wyłącznie Prawa
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
15 maja 2025 @ 08:22
1 lipca 2025r będziemy obchodzić DRUGĄ rocznicę, od kiedy Dyrektor TDT jest organem nadzoru rynku.
Co do prawdziwości stwierdzeń Pani Agnieszki First w tym, że TDT nie ma kompetencji by interpretować przepisy PRD, to są one fałszywe w sposób oczywisty. Bo takie interpretacje ten organ wydawał i można je znaleźć na stronach internetowych TDT.
Poza tym jeśliby przyjąć, że TDT nie może interpretować przepisów PRD, to należałoby unieważnić wszystkie egzaminy na Diagnostów, bo niby na jakiej podstawie oceniali czy ktoś dobrze czy źle odpowiadał? 🙂
Prawdą jest, że karać już od 1 lipca 2023 r. nie mogą, bo wspólnie z DTD zadbali, by sankcje za wprowadzenie do obrotu niehomologowanego pojazdu, w tym obowiązek wydawania decyzji przez Dyrektora TDT o wycofaniu z użytkowania takiego pojazdu, zniknęły z ustawy o PRD. Dzięki temu mogą teraz tak odpowiadać.
O tym, że taki będzie efekt po wejściu w życie projektu ustawy UC80 wszystkie kompetentne organy państwa były informowane od kwietnia 2022 r.
Gdzie jest Prokurator Krajowy, ja się pytam?