CZY WARTO SIĘ TYM CHEŁPIĆ?

Rate this post

Jest czym się chełpić? Naprawdę warto było?

        Dwóch PiS-owców, czyli nijaki Romanowski z Ziobrą chełpią się tym, że siedzą na Węgrzech, uciekając przed Sprawiedliwością. I jest im dobrze z tym, że osobiście znają nijakiego Orbana. Orban zaś chełpi się tym, że osobiście zna przestępcę Putina i . . . . . . – dobrze mu z tym, że wspiera go.

        Branża zaczęła (dopiero zaczęła!) powoli wychodzić z głębokiego dołka. Na koniec sierpnia 2025 r. zadłużenie naszych SKP wyniosło 85,8 mln zł, co wynika z baz BIG InfoMonitor i BIK, np.:

Stacje kontroli pojazdów przez ponad dwie dekady stopniowo traciły rentowność, ze względu na zamrożenie stawek w tabeli opłat za badania techniczne. W końcu spowodowało to lawinowy wzrost zaległości – od 2021 roku zadłużenie SKP poszybowało o 240 proc. – wynika z raportu BIG InfoMonitor.1

        I już nie jest żadną tajemnicą, że odpowiedzialność za ten tragiczny stan naszej branży ponoszą głównie urzędasy z DTD. Więc musieliśmy się nieco (?) zdziwić, gdy na internetowych stronach PISKP można było przeczytać, cyt.:

Jedno ze spotkań miało szczególny charakter ze względu na obecność Pana Jerzego Króla – Naczelnika wydziału warunków technicznych, Departamentu Transportu Drogowego, Ministerstwa Infrastruktury, który przedstawił najnowsze informacje dotyczące projektu zmian dopuszczenia pojazdów z krajów trzecich.”2

kogo?!? Jak to? Że co, że jak? Kto???

Z tego wynika, że PISKP chełpi się tym, który jest współodpowiedzialny za tragiczny stan naszej branży we wszystkich jej aspektach. Począwszy od jakości stanowionego Prawa, poprzez tragiczną jakość BRD, a skończywszy na skandalicznej skali branżowych patologii. Czyżby ten król naszych wszelkich kłopotów miał otrzymać od PISKP (Zarząd ręka w rękę z Radą?) list dzieńkczynny za dotychczasową współpracę i brak waloryzacji przez te 20 lat?

A może mu PISKP nie powiedział, jakie szkody to spowodowało dla naszej branży, więc teraz chcąc mu to zrekompensować chełpiąc się tą podejrzaną znajomością?

        Zastanawiam się, jakimi przesłankami kieruje się PISKP, by na organizowane przez siebie od wielu lat szkolenia zapraszać Jerzego Króla – osobę, która od ponad 20 lat nie potrafi przygotować przepisów prawa krajowego, by były zgodne z obowiązującym Nas wszystkich przepisami Unii.

Przykładem kompletnego blamażu jest ustawa z 14 kwietnia 2023 r. „o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia”, mająca na celu dostosowanie krajowego prawa do m. innymi rozporządzenia UE 167/2013 z dnia 5 lutego 2013 r.!

I teraz co się okazuje?

Że 12 lat intensywnej pracy fachowców z DTD MI potrzebnych na dostosowanie prawa krajowego do przepisów rozporządzenia 167/2013 (które weszło w życie 1 stycznia 2016 r.) tak po prawdzie poszło psu pod ogon. Tak samo w przypadku przepisów rozporządzenia 2018/858, które stosuje się w każdym kraju Unii od 1 września 2020 r., a w Polsce tylko trochę. 😉

Niezbitym dowodem na powyższe twierdzenie jest pierwszych 5 stron uzasadnienia do projektu UC95 ustawy zmieniającej ustawę homologacyjną z 14 kwietnia 2023 r., prawo drogowe i kilka innych ustaw.

Teraz już mamy kolejnych kilka miesięcy intensywnej pracy fachowców z DTD MI i kolejnego gniota w postaci projektu UC95 zawierające rozwiązania naruszające praworządność UE w sposób oczywisty.

Dyrektywa 1999/37/WE była obowiązkowo wdrażana do prawa krajowego we wszystkich państwach członkowskich do 30 czerwca 2004 r. Mamy już końcówkę roku 2025 r., a Starostwa/ Szefowie wydziałów komunikacji mają nadal dylemat czy istnieje obowiązek wypełniania harmonizowanej rubryki (K) w dowodach rejestracyjnych… A żeby w tej niewiedzy ich utrzymać, DTD MI popełnia sławetną NIEZOBOWIĄZUJĄCĄ w niczym odpowiedź z 23 stycznia 2025 r.!

        Polscy producenci pojazdów silnikowych przygnieceni importem tanich wyeksploatowanych pojazdów oraz nieuczciwą konkurencją, nieobjętą systemem nadzoru rynku doprowadzeni zostali do bankructwa. SKO, WSA są dzisiaj przeciążone tysiącami spraw dotyczących bezprawnych rejestracji oraz nałożonych kar za naruszenie 30 dniowego obowiązku rejestracji pojazdów i My wszyscy się na te sprawy składamy.

I ten pan – wieloletni funkcjonariusz DTD MI jest dla PISKP autorytetem godnym szkolenia diagnostów?

Pozostaje pogratulować szefostwu PISKP… i panu Królowi oczywiście też! 😉

Radecki & dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – – – – – –

2 https://piskp.pl/blisko-1000-uczestnikow-na-pazdziernikowych-szkoleniach-piskp/

Loading