sty 23 2025
BURDEL, DUPA I PODOBNE PRZEKLEŃSTWA W SPRAWIE „AM-CAR” ORAZ . . .
Burdel, dupa i inne oraz mniej i bardziej uzasadnione przekleństwa do zobaczenia w internecie.
Czyli znany youtuber i wczorajsze bezowocne posiedzenie Komisja Infrastruktury, które dowodnie świadczy o tym, jak mocno branża została wydymana . . . . . i to na swoje własne życzenie!
Bo pojechali nie po to, aby się lansować i przechwalać, kto ma ilu członków! To spotkanie miało inny cel (waloryzacja Cennika BT na SKP), a dali się wmanewrować w dyskusję o jakichś zmianach do ustawy PoRD. Żenująca sprawa, żenująca postawa wszystkich jej uczestników.
Ci, którzy wywołali i doprowadzili do tego spotkania – tak jak przewidywałem – zmarnowali swój czas, oraz czas wszystkich innych uczestników tego spotkania. Ciekawe, czy inicjatorzy tego spotkania potrafią przyznać się do błędu?1
I.
A oto prawie wszyscy sprawcy naszych nieszczęść:
I zauważcie, jak PSL mówi jednym zgodnym głosem z nijakim andrzejem adamczykiem z PiS. Jak to się mówi „piją sobie z dziubków”, prawda? I jakby tego było za mało, to siedzą blisko siebie i w otoczeniu PiS-owskiego desantu do MI za poprzednich rządów.
Więc jak ktokolwiek rozumujący logicznie mógł spodziewać się zrozumienia dla branżowych problemów, gdy branża nikogo nie wspierała w wyborach?
Tak, jak przewidywałem (jestem jednak branżowym prorokiem?) to był zbędny spęd.
Mamy tu płaczliwe jęki i skomlenia na temat „reksiów” na SKP, ale nie tylko na tym kończą się tu złe informacje i złe wiadomości. Bo jest też zrozumienie ze strony rządzących ale . . . . – jednak nadal nie ma waloryzacji i nie wiadomo kiedy będzie (sic!).
I mamy tu nieakceptowalne podlizywanie się niektórych uczestników tego gremium, w stylu „dajcie nam waloryzację a my zgodzimy się na wszystko inne”. Pan G. Krzemieniecki (Sungk) pomylił założenia do projektu ustawy z samym projektem. Przedstawiciele naszych organizacji, choć na początku mówili jednym głosem, to pod koniec już dali upust swoim ambicjom, których nie potrafili utrzymać na wodzy. Oczywiście dali się wmanewrować i ponownie mieli sprzeczne stanowisko w jakichś duperelnych sprawach – ośmieszając siebie i nas. W swojej większości nie zauważyli widocznego szantażu ze strony ministerialnych urzędników pt. „albo akceptacja dla założeń do projektu zmian ustawy PoRD, albo figa z makiem”.
II.
Druga sprawa dotyczy „am-car” i braku homologacji. Polecam do uważnego słuchania, choćby w zakresie informacji o rzekomych rozwiązaniach prawnych, które podobno już weszły.
Ale ciekawe są te skutki, o jakich mówi te youtuber: https://www.youtube.com/watch?v=V_aAlsGYKfE
Ale najważniejszą informacją w kontekście branżowej skuteczności jest ta, gdy padają słowa o nieznanym inicjatorze tych zmian w zakresie homologacji. Bo do tych zmian doprowadził Jeden i tylko Jeden Człowiek! Bez żadnego wsparcie ze strony jakiejkolwiek organizacji branżowej, które tak szczycą się swoją znajomością przepisów.
Tylko jeden Człowiek swoim konsekwentnym uporem dokonał tego, czego nie udało się żadnej naszej organizacji branżowej. Doprowadził do grudniowego wyroku w NSA, który po ponad dekadzie przywrócił Prawo w naszej branży w zakresie homologacji.
A co w tym czasie osiągnęły nasze organizacje? Kolejne 12 miesięcy przegrane przez naszych liderów. Mam nadzieję, że ta kolejna porażka nas wszystkich czego już wreszcie nauczyła.
Trzymajmy się tylko Prawa,
wołam o tym od lewa do prawa.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 Sungk twierdził, że to z inicjatywy SITK Oddz. Krosno
23 stycznia 2025 @ 08:19
Ten burdel zafundowany przez urzędników DTD to burdel, w którym każdy bez wyjątku może czuć się wydymanym, bo koszty jego funkcjonowania będzie ponosić całe społeczeństwo.
Przecież te pojazdy zarejestrowane bez ważnych homologacji, czy się to nam podoba czy nie, zostały obciążone wadą prawną a wtedy mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego;
Art. 574. KC
Uprawnienia kupującego w związku z wadą prawną rzeczy
§ 1. Jeżeli z powodu wady prawnej rzeczy sprzedanej kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej, oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
§ 2. Przepis § 1 stosuje się odpowiednio w razie dostarczenia rzeczy wolnej od wad zamiast rzeczy wadliwej.
23 stycznia 2025 @ 10:56
Cyt.: „każdy bez wyjątku może czuć się wydymanym”
– noooo, prawie….
Bo w gronie współuczestników tego branżowego nieszczęścia zabrakło przedstawicieli OSDS-u. Im widocznie to wcale nie przeszkadza. Wygląda nawet, jakby zeszli.
Chodzi oczywiście o zejście do podziemia, gdzie podobno działają.
Zawiesili na jakiś czas aktywność publiczną uważając zapewne, że im to nie przystoi.
Oni są ponad to.
Ich nie dotyczą oceny naszego środowisko pt.”reksie”, co pada w tym materiale?
dP
23 stycznia 2025 @ 10:28
A tak w kwestiach formalnych…
Jeśli chodzi o karanie kierowców którzy spóźniają się z wykonaniem OBT w terminie.
To czy karać się będzie również posiadaczy pojazdów którzy wyjadą do pracy za granicę na np. półroczny kontrakt i z przyczyn niezależnych takiego badania wykonać nie będą w stanie. Np. marynarz który ma rejs liczony w miesiącach to co ma zrobić, zawrzeć z osobą trzecią umowę o dzieło na wykonanie OBT? 🙂
Kolejną sprawą jest czy jak zatrzyma pojazd do kontroli policja i wlepi właścicielowi mandat karny za brak ważnego OBT to czy można nałożyć na właściciela dodatkową karę finansową za to samo niedopełnienie obowiązku określonego w PoRD ?
Czy zgodne z prawem jest dwukrotne karanie za to samo ?
A jeżeli już to dlaczego czekać trzy tygodnie na dowalanie obywatelowi dodatkowej opłaty w wysokości 100%. Od razu walić 200% już po 7-dmiu dniach!
Przecież wszystkim zależy wyłącznie na BRD.
Niech obywatel poczuje jak państwo dba o jego bezpieczeństwo.
To, że pojazdy bez homologacji dopuszczane były do ruchu przez ostatnie 14 lat to MI nie przeszkadzało ale jak już kasę od ludzi można wyciągnąć za frajer to pierwsi.
To jest posiedzenie Komisji Sejmowej czy zebranie suto opłaconych lobbystów w celu zawarcia zmowy ?
23 stycznia 2025 @ 10:52
Kiedyś padły takie słowa, a przypisuje się je Panu Michałowi Dworczykowi:
„…Takiej tępoty, połączonej z niekompetencją, bezinteresownym szkodnictwem lub zawiścią, zakłamaniem i zwykłym łajdactwem dawno nie widziałem…”
Oglądając relacje z posiedzenia komisji i wypowiedź Pana AA mówiącego ,,skoro jest tak źle to dlaczego jest tak dobrze,, sama się ciśnie na usta.
A może Pan AA by spojrzał w raporty NIK jak wygląda nadzór nad pracą SKP, ile BT wykonuje się w zgodzie z przepisami, czy w ogóle są wykonywane badania na zadymienie, to może puknął by się w główkę i zrozumiał, dlaczego niektórym biznesmenom opłaca się prowadzenie SKP za stawkę sprzed 20 lat ?
23 stycznia 2025 @ 18:20
Organizatorem jest Sejmowa Komisja infrastruktury w porozumieniu z ministrem ds. transportu.
Dp pomyłki się zdarzają, gdyby minister o tym nie wspomniał nikt by nie zauważył.
W kwestii „dymania” to od dawna jest wiadomo, że są wybory i obecna opcja rządząca nie chce drażnić głosujących. Przewidują zakończenie procesu legislacyjnego na dzień 30 czerwca 2025 r, więc po wyborach, przed wakacjami. Projekt ustawy w najbliższym czasie ma się ukazać na stronach RCL do publicznych konsultacji.
Dp pomija istotny fakt, kto walczył o wprowadzenie stałej waloryzacji cennika?
Większość walczyła tylko o nowelizację cennika, my o jedno i drugie, także stałą waloryzację i zostanie to dopisane do projektu ustawy. To jest przede wszystkim mój sukces, jako jedyny zgłosiłem uwagi w petycji do wniesienia zmian do projektu ustawy o zmianie ustawy p.r.d.. Kto poza SITK RP z Krosna udzielił wsparcia?
Może dp poprzez ciągłe kasowanie linków to podejmowanych działań zgodnych z obowiązującym prawem, aby jak najmniej osób dowiedziało się kto jak i dlaczego?
24 stycznia 2025 @ 09:07
Cyt.: „Organizatorem jest Sejmowa Komisja infrastruktury w porozumieniu z ministrem ds. transportu.”
– w porządku. A kto był inicjatorem?
Pan mówił, że SITK Oddz. Krosno, czyż nie tak?
Więc po co te wybiegi, czy prawda nie jest lepsza?
dP
24 stycznia 2025 @ 09:58
Panie dp podanej informacji nie kwestionowałem, jedynie uzupełniłem.
Wysłałem także komentarz w którym umieściłem informację o najnowszym stanowisku MI-DTD z dnia 23-01-2025 w sprawie badania technicznego pojazdów bez homologacji, dlaczego dp to blokuje?