cze 12 2025
KŁAMSTWA KLIMCZAKA W SPRAWIE WALORYZACJI
Kłamstwa Klimczaka wpierające narrację PiS-u na temat waloryzacji Cennika BT.
Minister Klimczak wystąpił w radiu „Zet”, gdzie produkował się między innymi w bardzo ważnej i niecierpiącej zwłoki sprawie, a mianowicie:
-
zimowych wyjazdów na narty przez grupę jego kumpli, także z PiS-u, którzy otrzymali od niego parasol ochronny i zostali zatrudnieni w Ministerstwie Infrastruktury,
-
waloryzacji Cennika BT dla naszych SKP.
Pomijając te bzdury z pkt nr 1, którymi on się zajmuje, to pozostaje nam pochylić się na tym drugim zagadnieniem, z którym od co najmniej dekady nie radzi sobie cała nasza branża przegrywów. Sprawa jest ważniejsza, niż podobnym Klimczakom kolaborującym z PiS-em się wydaje, albowiem efektem braku tej waloryzacji jest olbrzymia i koszmarna skala patologii, która każdego dnia coraz bardziej pogrąża branżę SKP.
Ale popatrzmy/poczytajmy, co on w tej sprawie plecie, cyt.:
„Podwyżka opłat za badania techniczne? Minister infrastruktury: Musimy znaleźć kompromis. Nie były waloryzowane przez 20 lat
– Stacje diagnostyczne bardzo mocno domagają się podwyższenia opłat [za badanie techniczne pojazdu – red.]. Co innego ludzie. Ludzie uważają, że te są wystarczające.
My musimy znaleźć kompromis – odpowiada Gość Radia ZET Dariusz Klimczak, pytany w internetowej części programu o to, o ile wrosną ceny.
Minister infrastruktury zaznacza jednocześnie, że „PSL zawsze się opowiadał za przedsiębiorcami”. – Napisałem ustawę, w której regulujemy kwestię opłat. One nie były waloryzowane przez 20 lat. Inflacja w górę, a waloryzacji brak – komentuje polityk.
Duży wzrost? – Chciałbym znaleźć dobry kompromis, w którym uszanujemy pracę przedsiębiorców, którzy się tym zajmują, ale z drugiej strony nie będziemy straszyć ludzi wysokimi opłatami – zapewnia Gość Radia ZET.”
– – – – – – – – – –
Pamiętacie zapewne, że w podobnym tonie wypowiadał się niedawno nijaki Błaszczak z PiS-u.1
Zauważyliście też, że Rymanowskiemu ten problem wisi. Wysłuchał, kiwnął głową, ani jednym słowem/zdaniem nie nawiązał ani nie wrócił do tematu. Widać dowodnie, w jaki sposób nas traktują . . .2
Rymanowski nie zauważył (bo nie chciał zauważyć!) tego „subtelnego?” kłamstwa Klimczaka o tym, że cyt.:
„(…). Co innego ludzie. Ludzie uważają, że te są wystarczające. (…).”
„Wystarczające”? Ta stówka za OBT jest wystarczająca???
Ciekawe, skąd on ma te informacje. Jakie badania naukowe wskazują na tą i taką opinię? Jakie instytucje badające opinię społeczną opublikowały wyniki swoich badań w tej sprawie? On to wie bo mu Błaszczak lub Adamczyk powiedział?
Ja o czymś takim nie słyszałem, a i Klimczak nic o takich badaniach nie wspomina. Więc czegoś takiego nie ma, Nie Ma, NIE MA. To zwyczajne i bezczelne kłamstwo.
Za to ja wiem, bo nie jeden raz nasi zdziwieni klienci pytali, kiedy wreszcie będzie zmiana tego Cennika? Jestem pewien, że wszyscy zatrudnieni w naszej branży potwierdzą podobne doświadczenie z postawą naszych kontrolowanych klientów!
Pytali sami, gdy my/ja wcale nie poruszaliśmy tego tematu. To była ich inicjatywa. Polacy nie są głupi i wiedzą, że za tę stówkę to można najwyżej . . . . . – ?
Oczywiście, że dla naszych wystraszonych liderów te i podobne kłamstwa nie stanowią żadnej różnicy. Uszy po sobie, trochę skomlenia (dla mediów?), które będzie usprawiedliwieniem dla nic-nierobienia i . . . . – po bólu.
A tu miesiąc za miesiącem leci, już kolejny rok beznadziei mija. Dobrze chociaż, że ta włoska mafia trochę nas poratowała tymi fikcyjnymi badaniami na naszych SKP. Bo bez tego skąd brać na składki członkowskie?
Z drugiej strony te 50.000 pojazdów we Włoszech na polskich TR (tablicach rejestracyjnych) to trochę mało, aby obdzielić całą Polskę. Może wyślemy emisariuszy do Camorry, żeby było „sprawiedliwie?”, więc żeby zintensyfikowali swoje działania na teren całego naszego Kraju?3
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
12 czerwca 2025 @ 07:43
z pizdy nie pisu , odkąd ciągle piszesz tylko o pis ,nie da się tego słuchać . czemu tusk nie podnosi cen ? przecież to twój zbawca narodu
12 czerwca 2025 @ 10:33
Cyt.: „ czemu tusk nie podnosi cen ?”
– samo to pytanie świadczy o tym, że zadał je jakiś prymityw z PiS-u.
Na mocy umowy koalicyjnej zagadnieniami infrastruktury zajmuje się PSL i . . . – kropka!
Wulgaryzmy, prostactwo intelektualne, trudność z przyswojeniem podstawowych zagadnień politycznych; nieznajomość reguł, jakimi kieruje się administrowanie Państwem dowodnie świadczy o tym, że piszący należy do kulturowego zaścianka reprezentowanego przez PiS.
Pozdrawiam,
także faszyzujących zwolenników prawej strony,
bo także należą do Naszego Narodu
dP
12 czerwca 2025 @ 09:13
Zgadzam się. Tu nie chodzi o PiS, PO, PSL, Lewicę tę bardziej czerwoną czy bardziej tęczową ale o ludzi trzymających władzę, wśród których obowiązuje zawołanie ,,chwała Nam i Naszym Kolegom!,, o czym mieliśmy okazję się dowiedzieć przy okazji afery Rywina.
Latka lecą, a mafijny układ jak robił kasę na barwionym ON tak robi: wyłudzeniach z BFG, SKOK Wołomin, na VAT, węglu z Rosji, technicznym zbożu z Ukrainy, sklejce z Rosji, białoruskich traktorach bez homologacji oraz legalizacji innych trefnych pojazdów.
Żaden polityk w obawie przed utratą władzy tego zmienić nie chce zdając sobie sprawę, że szybko znajdą się na niego haki.
Więc pozostaje się cieszyć z tych 30% deklarowanej przez MI podwyżki za BT z coroczną waloryzacją o wartość inflacji (4-5%)o których rozpisują się branżowe media w ostatnich dniach. 😉
Kto smaruje ten jedzie!
12 czerwca 2025 @ 10:41
Nie 30 % a minimum 40% od wyliczonych kosztów utrzymania stacji kontroli pojazdów.
Być może będzie 50%, ale jak umożliwią przeprowadzanie na SKP indywidulanego dopuszczenia jednostkowego do ruchu po doposażeniu i odbiorze SKP oraz zdaniu przez diagnostów kolejnego egzaminu powinna być ta mniejsza kwota. Tak należy ocenić to co się dotychczas wydarzyło.
12 czerwca 2025 @ 12:52
Daj Boże by tak było. Ja jednak przeczytałem parę dni temu:
Wzrosty stawek za obowiązkowe badanie techniczne pojazdów mogą być jednak mniejsze od zakładanych przez branżowych specjalistów. Dziennik.pl wskazuje, że badania mogą podrożeć tylko o 20-30 proc. w stosunku do dzisiejszych cen, co w przypadku samochodu osobowego oznaczałoby opłatę wynoszącą 118-130 zł.
( źródło: moto.pl 23 maja 2025, https://moto.pl/MotoPL/7,88389,31961011,nowe-przepisy-juz-gotowe-za-badanie-techniczne-zaplacisz-wiecej.html)
Społecznie wydaje się być to sprawiedliwe zważywszy skalę nieprawidłowości jakie zachodzą podczas OBT.
12 czerwca 2025 @ 13:13
Prowadzę SKP , ceny w żadnym przypadku nie powinny być podniesione , najpierw zdjęcia , uregulowanie tego co się dzieje na SKP .Wszyscy mówią ,gdzie klepią , jakie samochochody itp ,nikt z tym nic nie robi … dopiero na końcu podwyżka cen
12 czerwca 2025 @ 13:18
Zgadzam się. Najpierw wyrwać chwasty i wyeliminować nieuczciwą konkurencję, wprowadzić standardy, a później dać zarabiać uczciwe pieniądze w uczciwy sposób dla tych co się dostosują. Inaczej będziemy krajem trzeciego świata.
12 czerwca 2025 @ 15:31
Do wyrywania chwastów lub ich likwidacji są odpowiednie służby.
Jestem za wprowadzeniem odpowiednich standardów, w tym zdjęć. Pamięta dp jak praktyk mnie i producenta atakował za wprowadzanie możliwości dodawania zdjęć na zaświadczeniu (zał. nr 3)? Jako pierwsi wprowadziliśmy w SKP PRO, później inni też to zrobili i była cisza.
12 czerwca 2025 @ 20:02
Cyt. G.K.: „Jestem za wprowadzeniem odpowiednich standardów, w tym zdjęć.”
– czy to stanowisko zostało uzgodnione z włoską mafią? Bo to pomoże jak umarłemu kadzidło.
Przypomnę tylko w sprawie tych 50.000 pojazdów na polskich TR we Włoszech, że cyt.:
„… organizator procederu dostarcza im też zdjęcia wszystkich pojazdów, na które wystawiane są dokumenty.” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2025/wspolpraca-naszych-skp-z-wloska-mafia/
Więc co to zmienia w sytuacji opisanego nielegalnego procederu? Komu to pomoże i w jakim zakresie? Zdjęcia są i nadal będą.
A mafia tylko zaciera ręce na takie „patriotyczne” inicjatywy zwolenników PiS-u.
To, co od lat robi włoska mafia na Podkarpaciu i w Małopolsce, gdzie jest podobno największe skupienie polskich patriotów, zmusza nas do zastanowienia się nad tym, jaki jest faktyczny wizerunek „polskiego patrioty”, który zamieszkuje te tereny.
Pozdrawiam
dP
12 czerwca 2025 @ 22:49
Służby mają inne problemy na głowie. Jedne ruskich szpiegów łapią, inne polityków, a jeszcze inne rowerzystów i alimenciarzy. Nie ma co na nie liczyć.
Kary dla diagnostów są surowe. Jedyny problem to weryfikacja standardów wykonywania OBT. Jakie instrumenty powinny być wykorzystywane w ramach nadzoru wskazuje się wprost w rozporządzeniu 2019/1020 o nadzorze rynku. Za ten nadzór odpowiadają starostwa ale nie jest powiedziane, że nie mogą tego zadania zlecić podwykonawcą. Komercjalizacja usług jest chyba najlepszym rozwiązaniem problemu nadzoru.