Od połowy marca bieżącego roku nasz kolejny kolega został pozbawiony uprawnień. Odbyło się to z inicjatywy TDT, przy biernej postawie tamtejszego nadzoru w WK/starostwie i bez żadnego wsparcia ze strony naszych branżowych organizacji. Tak minęło 5 lat sądowych zmagań i stresów.
Nasz kolega ma 5 lat przerwy w wykonywaniu naszego zawodu na SKP.1
Jeszcze w czerwcu 2020 roku do Starostwa wpłynął donos TDT Oddział Terenowy we Wrocławiu o naruszeniu przez naszego kolegę uprawnionego diagnostę samochodowego (o inicjałach P. B.) przepisów ustawy PoRD. Jakby tego było jeszcze mało, to TDT przesłał też organom ścigania zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez tego naszego kolegę. Przedmiotem tego zawiadomienia było przeprowadzenia przez niego BT niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania oraz wydanie zaświadczenia i dokonanie wpisu w DR pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym i przepisami.
Starosta – tradycyjnie wspierając finansowy interes TDT – wszczął postępowanie administracyjne w tej sprawie w kierunku art. 83 ust. 3 PoRD. Gdyby to było zgłoszenie zwykłego Obywatela, to tradycyjnie nie ruszyliby nawet palcem (sic!).
W trakcie prowadzonego postępowania ustalono, że nasz kolega przystępując do BT „dozorowego” urządzenia technicznego był zobowiązany:
żądać od eksploatujących to urządzenie aktualnych dokumentów stwierdzających sprawność tego urządzenia,
przeprowadzić analizę budowy cysterny,
przeprowadzić analizę zamontowanego osprzętu,
w celu sprawdzenia czy jest wymagana decyzja zezwalająca na eksploatację urządzenia technicznego, czego rzekomo nie uczynił.
Zdaniem TDT oraz tamtejszego Starostwa dopuszczenie do BT na O-SKP pojazdu bez wymaganych dokumentów dozorowych a następnie wydanie zaświadczenia o „P”-pozytywnym wyniku BT przez naszego kolegę wypełnia przesłankę z art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy PoRD.
Jak ustalono, przedmiotowa cysterna będąca w eksploatowaniu Spółki A. H. i T. J., posiadała stosowną tabliczkę i na podstawie:
TZ (tabliczki znamionowej) cysterny,
budowy cysterny,
zamontowanego osprzętu zabezpieczającego i eksploatacyjnego
ustalono, że jest to zbiornik cysterna drogowa, która jest pod ciśnieniem napełnianym, opróżnianym lub przewożonym, ciśnieniem wyższym niż 0,5 bara, a więc podlegająca rejestracji w TDT.
W trakcie badania urządzenia technicznego, eksploatujący przedłożył DR. Z jego treści wynikało, że dwukrotnie w 2020 roku pojazd ten został poddany BT przez naszego kolegę P. B., i badanie to zakończyło się wynikiem „P”-pozytywnym, pomimo brakującej decyzji zezwalającej na eksploatację przedmiotowego urządzenia technicznego zamontowanego na tym pojeździe.
Starosta K., decyzją z lipca 2020 r., działając na podstawie art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – PoRD cofnął naszemu koledze uprawnienia do wykonywania BT pojazdów na SKP.
W odwołaniu od powyższej decyzji nasz kolega argumentował, że przeprowadzając te BT w 2020 roku nie było podstaw aby dla tego badania wymagać objęcia dozorem TDT przedmiotowego pojemnika, dla którego nie były określone przez producenta, ciśnienia (brak tabliczki) a z analizy przedstawionego do badania technicznego DR oraz zapisu w systemie CEPiK dotyczącego badanego pojazdu wskazano, cyt.: „naczepa ciężarowa, pojemnik, przewóz towarów sypkich„.
Decyzją z września 2020 r. SKO w Kaliszu utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.2
Potem, czyli 21 kwietnia 2021 r. WSA w Poznaniu oddala skargę naszego kolegi.
No i w ten sposób doszliśmy do tego ostatniego już wyroku NSA, który także nasz kolega przegrał.3
No więc w tej sprawie pozostało już tylko nasze tradycyjne i głośne baranie „beeeee” lub też zwrócić się do sądownictwa UE. Jak znam nasze branżowe życie, to pozostaniemy tylko przy tym pierwszym wariancie (ewentualnie jeszcze z zaciśniętymi zębami i miotając pod nosem jakieś przekleństwa).
Bo przegrać z uczciwymi i praworządnymi, to nie jest ujma. Ale przegrać z nimi, to jednak co innego. Bo od 1 stycznia 2016 roku wszyscy byliśmy oszukiwani, także przez TDT w zakresie homologacji. Już nie mówiąc/pisząc o ich skandalicznej roli w zakresie nadzoru rynku.
Ale podobno my w naszej branży lubimy przygrywać (bo mamy to w genach?). W ten sposób możemy marzyć o „branżowej świętości?”, jako wiecznie prześladowani?
A, że w ten sposób bezzasadnie ubywa nam na rynku pracowników na SKP? A kto by się tym przejmował. Przecież to dotyczy tylko i wyłącznie konkurencyjnych SKP, prawda?
Im gorzej jest sąsiedniej SKP, tym lepiej dla nas.
Nawet za cenę łamania praworządności?
Bo przecież nas coś takiego nie może dotknąć……..
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1III SA/Po 863/20 – Wyrok WSA w Poznaniu; Data orzeczenia: 2021-04-21; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2020-12-07; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 1975/21 – Wyrok NSA z 2025-03-13; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2w sprawie ze skargi P. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu z dnia 5 września 2020 r. nr SKO-4203/300/20 w przedmiocie cofnięcia diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów oddala skargę
3II GSK 1975/21 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2025-03-13; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2021-09-02; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Po 863/20 – Wyrok WSA w Poznaniu z 2021-04-21; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 7 2025
KOLEJNY KOLEGA BEZ UPRAWNIEŃ I BEZ PRAWORZĄDNOŚCI
Od połowy marca bieżącego roku nasz kolejny kolega został pozbawiony uprawnień. Odbyło się to z inicjatywy TDT, przy biernej postawie tamtejszego nadzoru w WK/starostwie i bez żadnego wsparcia ze strony naszych branżowych organizacji. Tak minęło 5 lat sądowych zmagań i stresów.
Nasz kolega ma 5 lat przerwy w wykonywaniu naszego zawodu na SKP.1
Jeszcze w czerwcu 2020 roku do Starostwa wpłynął donos TDT Oddział Terenowy we Wrocławiu o naruszeniu przez naszego kolegę uprawnionego diagnostę samochodowego (o inicjałach P. B.) przepisów ustawy PoRD. Jakby tego było jeszcze mało, to TDT przesłał też organom ścigania zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez tego naszego kolegę. Przedmiotem tego zawiadomienia było przeprowadzenia przez niego BT niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania oraz wydanie zaświadczenia i dokonanie wpisu w DR pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym i przepisami.
Starosta – tradycyjnie wspierając finansowy interes TDT – wszczął postępowanie administracyjne w tej sprawie w kierunku art. 83 ust. 3 PoRD. Gdyby to było zgłoszenie zwykłego Obywatela, to tradycyjnie nie ruszyliby nawet palcem (sic!).
W trakcie prowadzonego postępowania ustalono, że nasz kolega przystępując do BT „dozorowego” urządzenia technicznego był zobowiązany:
żądać od eksploatujących to urządzenie aktualnych dokumentów stwierdzających sprawność tego urządzenia,
przeprowadzić analizę budowy cysterny,
przeprowadzić analizę zamontowanego osprzętu,
w celu sprawdzenia czy jest wymagana decyzja zezwalająca na eksploatację urządzenia technicznego, czego rzekomo nie uczynił.
Zdaniem TDT oraz tamtejszego Starostwa dopuszczenie do BT na O-SKP pojazdu bez wymaganych dokumentów dozorowych a następnie wydanie zaświadczenia o „P”-pozytywnym wyniku BT przez naszego kolegę wypełnia przesłankę z art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy PoRD.
Jak ustalono, przedmiotowa cysterna będąca w eksploatowaniu Spółki A. H. i T. J., posiadała stosowną tabliczkę i na podstawie:
TZ (tabliczki znamionowej) cysterny,
budowy cysterny,
zamontowanego osprzętu zabezpieczającego i eksploatacyjnego
ustalono, że jest to zbiornik cysterna drogowa, która jest pod ciśnieniem napełnianym, opróżnianym lub przewożonym, ciśnieniem wyższym niż 0,5 bara, a więc podlegająca rejestracji w TDT.
W trakcie badania urządzenia technicznego, eksploatujący przedłożył DR. Z jego treści wynikało, że dwukrotnie w 2020 roku pojazd ten został poddany BT przez naszego kolegę P. B., i badanie to zakończyło się wynikiem „P”-pozytywnym, pomimo brakującej decyzji zezwalającej na eksploatację przedmiotowego urządzenia technicznego zamontowanego na tym pojeździe.
Starosta K., decyzją z lipca 2020 r., działając na podstawie art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – PoRD cofnął naszemu koledze uprawnienia do wykonywania BT pojazdów na SKP.
W odwołaniu od powyższej decyzji nasz kolega argumentował, że przeprowadzając te BT w 2020 roku nie było podstaw aby dla tego badania wymagać objęcia dozorem TDT przedmiotowego pojemnika, dla którego nie były określone przez producenta, ciśnienia (brak tabliczki) a z analizy przedstawionego do badania technicznego DR oraz zapisu w systemie CEPiK dotyczącego badanego pojazdu wskazano, cyt.: „naczepa ciężarowa, pojemnik, przewóz towarów sypkich„.
Decyzją z września 2020 r. SKO w Kaliszu utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję.2
Potem, czyli 21 kwietnia 2021 r. WSA w Poznaniu oddala skargę naszego kolegi.
No i w ten sposób doszliśmy do tego ostatniego już wyroku NSA, który także nasz kolega przegrał.3
No więc w tej sprawie pozostało już tylko nasze tradycyjne i głośne baranie „beeeee” lub też zwrócić się do sądownictwa UE. Jak znam nasze branżowe życie, to pozostaniemy tylko przy tym pierwszym wariancie (ewentualnie jeszcze z zaciśniętymi zębami i miotając pod nosem jakieś przekleństwa).
Bo przegrać z uczciwymi i praworządnymi, to nie jest ujma. Ale przegrać z nimi, to jednak co innego. Bo od 1 stycznia 2016 roku wszyscy byliśmy oszukiwani, także przez TDT w zakresie homologacji. Już nie mówiąc/pisząc o ich skandalicznej roli w zakresie nadzoru rynku.
Ale podobno my w naszej branży lubimy przygrywać (bo mamy to w genach?). W ten sposób możemy marzyć o „branżowej świętości?”, jako wiecznie prześladowani?
A, że w ten sposób bezzasadnie ubywa nam na rynku pracowników na SKP? A kto by się tym przejmował. Przecież to dotyczy tylko i wyłącznie konkurencyjnych SKP, prawda?
Im gorzej jest sąsiedniej SKP, tym lepiej dla nas.
Nawet za cenę łamania praworządności?
Bo przecież nas coś takiego nie może dotknąć……..
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 III SA/Po 863/20 – Wyrok WSA w Poznaniu; Data orzeczenia: 2021-04-21; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2020-12-07; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 1975/21 – Wyrok NSA z 2025-03-13; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę;
2 w sprawie ze skargi P. B. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu z dnia 5 września 2020 r. nr SKO-4203/300/20 w przedmiocie cofnięcia diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów oddala skargę
3 II GSK 1975/21 – Wyrok NSA; Data orzeczenia: 2025-03-13; orzeczenie prawomocne; Data wpływu: 2021-09-02; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Sygnatury powiązane: III SA/Po 863/20 – Wyrok WSA w Poznaniu z 2021-04-21; Skarżony organ: SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze); Treść wyniku: Oddalono skargę kasacyjną;
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, diagnosta, Konstytucja, nadzór nad SKP, NSA, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), TDT, WSA, wyrok sądu