Stare i nowe niemieckie szykany . . . . . – ale drogowe!
O tych starych i nieco (?) tradycyjnych szykanach drogowych na północnych terenach Niemiec pisałem już przed pięcioma laty.1 Więc tylko tak dla przypomnienia:
I będą co jakiś czas w tej samej miejscowości na terenie północnych Niemiec zauważyłem, że w istotny sposób wzrosła ilość i różnorodność szykan – oczywiście drogowych. Wydaje się, jakby niemiecka fantazja w tym zakresie nie miała żadnych granic.
Szczególne nasilenie różnorodnych szykan drogowych widocznej jest już na pierwszy rzut oka, gdy zbliżamy się do jakichkolwiek obiektów, które są przeznaczone dla dzieci.
I muszę zauważyć tę bardzo istotną różnicę różnicę w zakresie KULTURY korzystania z dróg:
hybrydy, hybrydy, hybrydy. Duże (autobusowe) i małe (samochodowe).
Wielka ilość rowerzystów na różnorodnych rowerach dwu i trójkołowych, z różnorodnymi przyczepkami, którzy przemieszczają się w różnych kierunkach – nie tylko na elektrykach. Ilość ścieżek rowerowych i ich bezpieczne prowadzenie przez skrzyżowania, to na razie niedościgniony wzór dla naszych planistów.
Całkowity brak motocyklowej hołoty, która głośną pracą silnika zagłusza towarzyskie rozmowy w promieniu kilkuset metrów. Jeśli już jeżdżą motocykle, to cicha praca silników powoduje, że w ich kierunku nie odwracają się głowy przechodniów, nie szczekają psy, dzieci w wózkach nie reagują płaczem.
Pozdrawiam z Niemiec
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
P.S.
A teraz popatrzcie na tę różnorodność różnych niemieckich szykan na drodze:
całe skrzyżowanie wyniesione ponad poziom jezdni
takie betonowe słupki stawiane są tam, gdzie pojawiają się Dzieci
drzewa na jezdni, to ich stara tradycja na uspokojenie ruchu
wjazd w osiedlową uliczkę z szykanamiZe środkowej części jezdni zrywany jest asfalt i w to miejsce kładziony jest kamień (duże kostki bruku), aby nie przekraczać osi jezdni
dość tradycyjne zwężenie, aby spowolnić i uspokoić ruch na drodzeOto dumnie pręży pierś Bismark, którego pomnik jest w wielu niemieckich miastach, a któremu się jednak nie udało zniszczyć Narodu Polskiego
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 4 2025
NIEMIECKIE SZYKANY, ALE DROGOWE
Stare i nowe niemieckie szykany . . . . . – ale drogowe!
O tych starych i nieco (?) tradycyjnych szykanach drogowych na północnych terenach Niemiec pisałem już przed pięcioma laty.1 Więc tylko tak dla przypomnienia:
I będą co jakiś czas w tej samej miejscowości na terenie północnych Niemiec zauważyłem, że w istotny sposób wzrosła ilość i różnorodność szykan – oczywiście drogowych. Wydaje się, jakby niemiecka fantazja w tym zakresie nie miała żadnych granic.
Szczególne nasilenie różnorodnych szykan drogowych widocznej jest już na pierwszy rzut oka, gdy zbliżamy się do jakichkolwiek obiektów, które są przeznaczone dla dzieci.
I muszę zauważyć tę bardzo istotną różnicę różnicę w zakresie KULTURY korzystania z dróg:
hybrydy, hybrydy, hybrydy. Duże (autobusowe) i małe (samochodowe).
Wielka ilość rowerzystów na różnorodnych rowerach dwu i trójkołowych, z różnorodnymi przyczepkami, którzy przemieszczają się w różnych kierunkach – nie tylko na elektrykach. Ilość ścieżek rowerowych i ich bezpieczne prowadzenie przez skrzyżowania, to na razie niedościgniony wzór dla naszych planistów.
Całkowity brak motocyklowej hołoty, która głośną pracą silnika zagłusza towarzyskie rozmowy w promieniu kilkuset metrów. Jeśli już jeżdżą motocykle, to cicha praca silników powoduje, że w ich kierunku nie odwracają się głowy przechodniów, nie szczekają psy, dzieci w wózkach nie reagują płaczem.
Pozdrawiam z Niemiec
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
P.S.
A teraz popatrzcie na tę różnorodność różnych niemieckich szykan na drodze:
1 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/zagraniczne-ciekawostki-o-brd/
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, HYBRYDY, motocykle, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), stan infrastruktury drogowej