OD LAT NA NASZYCH DROGACH BEZ BT

Rate this post

Bez BT na naszych drogach od wielu lat. A co z BRD?

Od chwili, gdy Rosja spowodowała wojnę w/na Ukrainie, to do Polski wjechało ponad 140 tys. pojazdów. Ja nie przesądzam, czy to jest duża ilość pojazdów, czy też mała. Bo nie o to tu chodzi. Najważniejsze jest w tej sprawie to – dla mnie dość oczywiste – stwierdzenie, że zapewne jakaś część tych pojazdów stanowi istotne zagrożenie dla BRD. I to właśnie ta teza musi stanowić przesłankę do negatywnej oceny działań Ministerstwa Infrastruktury + DTD (resortu transportu) w tym zakresie.

Niektórzy w mediach piszą, że to tylko „irytująca luka w przepisach”1 sugerując, że tu nie ma winnych, że ta luka . . . . . . – sama powstała (?).

A ja osobiście uważam, że to jest celowy brak właściwej reakcji przez naszych (nasi, bo przez nas opłacani?) ministerialnych urzędasów. Im zależy pogorszeniu stanu naszego BRD lub też ten realny problem jest dowodem na ich intelektualne lenistwo.

Bo ja rozumiem . . . ., ten pierwszy rok wojny . . . ., pal licho. Ale potem był już drugi. I teraz mamy już ten trzeci rok – z małym (?) naddatkiem. A tu nadal nic.

Jeśli to nie jest celowe i wrogie działanie, to czym to jest? Oni w tym MI/DTD śpią, czy co?

Warto przypomnieć, że ten problem pojazdów z zagranicznymi rejestracjami (nie tylko ze Wschodu), poruszającymi się po naszych drogach bez aktualnych BT stawał na wielu naszych forach, szkoleniach i konferencjach branżowych, a więc to nie jest temat nowy. A rozwiązania leżą na wyciągnięcie ręki, bo od bardzo wielu lat w praktyce wielu naszych sąsiadów w UE.

Tylko tą ręką trzeba jeszcze jakoś sięgnąć po te rozwiązania, a tu tak nic się nie chce . . . . .

Bo przecież za ten dodatkowy wysiłek (z wyciąganiem ręki) na ministerialnym stołku nikt im dodatkowo nie zapłaci, prawda?

Więc wracając na nasze polskie podwórko, to mamy więc na naszych drogach tysiące pojazdów bez BT, które stanowią zagrożenie dla każdego z nas, dla naszych Bliskich i krewnych oraz dalszych znajomych. Czyżby urzędnicy MI/DTD tylko czekać, aż wreszcie media nagłośnią pierwszy taki przypadek . . . . . – o ile Policja zechce oczywiście podać taki fakt do publicznej wiadomości?

Mamy wyroki sądów administracyjnych o tym, że pojazdy bez BT stanowią zagrożenie dla BRD podobnie zresztą, jak w przypadkach braku homologacji. Bo musimy założyć, że jakaś mała część tych pojazdów ze Wschodu (tradycyjnie?) może nie być homologowana na rynek UE. Urzędnicy MI/DTD nic nie wiedzą o takich i podobnych wyrokach? Sam nie wiem, co w takim przypadku robić? Może nasze organizacje wyspecjalizowane w pisaniu pism zechcą na ten temat zwrócić im uwagę (tylko proszę, nie wszyscy naraz, po kolei, co tydzień jedna organizacja/podmiot. Zacząć może p. G. K. + jakieś SITK a ostatni może być xxSKP). Bo ja sam nie mam już ręki do pisania jakichś tam kolejnych listów…..

Internetowe media podkreślają także nierówność wobec Prawa. Albowiem ta sytuacja ilustruje ten fakt, że obowiązek posiadania ważnego OBT, wynikający z ustawy Prawo o ruchu drogowym nie dotyczy jednak wszystkich (sic!). Więc co to za demokrację mamy? Tylko dla wybranych? Czy to nie jest czasami celowe podsycanie narodowych nienawiści wobec cudzoziemców przez naszych (śpiących?) ministerialnych urzędników?

A teraz pozwólcie, że zacytuję kilka ważnych akapitów:

Ministerstwo Infrastruktury szacuje, że po polskich drogach porusza się nawet kilkadziesiąt tysięcy pojazdów z tzw. krajów trzecich, przede wszystkim z Ukrainy i Białorusi. Nikt nie kontroluje stanu technicznego takich aut. – Te samochody nie są włączone do polskiego systemu badań technicznych, co może powodować zagrożenie dla innych użytkowników ruchu

przyznał Rafał Jaśkowski, dyrektor Biura Komunikacji Ministerstwa Infrastruktury w rozmowie z Polsatnews.”

Jak podała Komenda Główna Policji w 2024 roku doszło w Polsce do 21,5 tys. wypadków drogowych, w których śmierć poniosło niemal 1,9 tys. osób. Prawie 1,2 tys. z tych zdarzeń spowodowanych było przez obcokrajowców.”

Policja nie wskazuje tu, ile z tych wypadków obcokrajowców spowodowanych było złym stanem technicznym pojazdów. Czy w związku z tym możemy uznać, że wszystko jest OK.?

Pyta i pozdrawia

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – –

na podstawie: https://biznes.wprost.pl/gospodarka/12130309/auta-z-ukrainska-rejestracja-jezdza-po-polsce-bez-waznego-przegladu-ministerstwo-reaguje.html

1 autor: Jowita Flankowska

Loading