mar 6 2025
POSŁOWIE RP I URZĘDNICY MI CHCĄ LEGALIZOWAĆ BEZPRAWIE
Posłowie RP wspólnie i w porozumieniu z urzędnikami MI chcą legalizować bezprawie w ramach abolicji w akcji pt. „dobro publiczne”. Czyli o tym, jak białoruska agentura trafiła na sejmowe i ministerialne salony.
iTV Sejm – Komisja Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
„Omówienie postępowań administracyjnych toczących się na terenie całego kraju dotyczących stwierdzenia nieważności decyzji w przedmiocie rejestracji ciągników rolniczych marki MTZ Belarus dokonywanych w latach 2016-2024, sytuacji prawnej właścicieli przedmiotowych pojazdów oraz ewentualnych rozwiązań prawnych jakie powinny być wprowadzone w celu poprawy sytuacji właścicieli przedmiotowych pojazdów.”
iTV Sejm – transmisje archiwalne – Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Zwracam tu uwagę na wypowiedź byłego Prezesa Ursusa pana Zarajczyka oraz na stanowisko dyskutantów w sprawach pojazdów samochodowych sprowadzanych spoza UE, jak „am-cary”, „kanadyjczyki”, „koreańczyki”, itd., itp., et’cetera.
Polecam także stanowisko:
- Szefa Związku Zawodowego Rolników p. Serafina: „państwo z bibuły”
- przedstawiciela Izb Rolniczych i deklaruje, że nie wspiera Łukaszenki,
- zwykłego Rolnika – posiadacza Belarusa.
Niedouczeni (głupi?) lub zmanipulowani posłowie i reprezentanci strony społecznej ulegają tu naciskom ze strony białoruskiej agentury. Czyli tych wszystkich osób bezpośrednio zainteresowanych bezprawną legalizacją Belarusów, w ramach przestępczych czynów w III RP. Ten fakt powinien wyjaśnić ABW i Prokuratura w celu zastosowanie się do obowiązującego Prawa, a także ustalenie winnych i zobowiązania ich do natychmiastowego naprawienia szkody!
Najistotniejsze od godz. 15.36 do 15.52, gdzie pani Tworek sugeruje, że w Bułgarii i Rumunii nie wymagają homologacji, albowiem do Polski sprowadza się ciągniki przez Bułgarię ale pierwsza rejestracja w UE dokonywana jest jednak w Polsce.
A poniżej skrót najważniejszych kwestii tej parlamentarnej dyskusji: https://youtu.be/53FnKi88-14?si=yoJZ1ZK2-UlIvfp5
– – – – – – – –
<iframe id=”videoPlayerFrame” width=”912″ height=”710″ src=”https://www.sejm.gov.pl/Sejm10.nsf/VideoFrame.xsp/C6B044A8507D07C2C1258C3D003FC302″ frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>
6 marca 2025 @ 00:22
Najzabawniejsze, że w tym szacownym gronie był też pan Niewulski, mąż pani Magdaleny Niewulskiej – współwłaścicielki firmy Kania Wałcz, która to firma dystrybuowała i rejestrowała bez dokumentów homologacyjnych ciągniki Belarus posługując się zaświadczeniami z OBT jakoby ciągniki te wypełniały wymogi techniczne uprawniające do pierwszej rejestracji w UE. To przecież wg. udzielanych przez Ministra Infrastruktury odpowiedzi dla Komisji Europejskiej stanowi przestępstwo z art.233 kodeksu karnego.
Na marginesie to ciekaw jestem czy w USA w latach dwudziestych na debaty w sprawie prohibicji zapraszano do Kongresu pana Al Capone? 😉
6 marca 2025 @ 10:57
Posłowie RP wnoszę też o dalsze łamanie Obowiązującego Prawa, co samo w sobie jest kuriozalne.
Jest też wniosek o umożliwienie ponownej rejestracji Belarusów. Ci dyskutanci (dyletanci czy gamonie) nie zastanowili się nawet nad tym, kto i w jaki sposób będzie wykonywał kolejne OBT w sytuacji, gdy onie nie spełniają obecnych wymogów technicznych – już nie mówiąc/pisząc o braku homologacji. A to wyklucza taki pojazd z RD.
dP
6 marca 2025 @ 11:15
jak dotąd tak samo jak z usa/dubaj , BT robi się na każdej skp . Karuzela kręci się dalej
6 marca 2025 @ 12:14
Pozostaje skwitować wystąpienie posłów sparafrazowanymi słowami utworu Kazika:
Wszyscy politycy to prostytutki
W oparach lepszych fajek, w oparach wódki
To wszystko się tak cyklicznie powtarza
Czas nadziei, człowiek z żelaza
Wodzowi rewolucji do pasa się kłaniam
Mecenas daje złoto, mecenas wymaga
Ten system musi upaść, teraz i zaraz
Śpiewane na koncercie w koszarach
Czy Ty to widzisz?
Czy się nie wstydzisz?
Czy Ty to widzisz?
Czy się nie wstydzisz?
6 marca 2025 @ 13:34
Sumując, ministerstwo infrastruktury zdecydowało o wprowadzeniu abolicji dla rolników, którzy nielegalnie zarejestrowali ciągniki bez homologacji. Ministerstwo zdecydowało też o zmianie rozporządzenia dotyczącego rubryki K, tj rubryki w której wpisuje się numer homologacji tak aby nie trzeba jej było wypełniać gdy pojazd nie posiada homologacji. Ciekawe, że nikt nie bronił tu przepisów unijnych, które wymagają homologacji. Nikt też, nie boi się reakcji Komisji Europejskiej, która monitoruje realizację przepisów.
6 marca 2025 @ 14:14
Tu jest Polska …co nam do przepisów unijnych,bardzo dobrze,że pokazali iż mają unię w dupie. Przynajmniej rozwiązała się sprawa aut z Usa itp
6 marca 2025 @ 14:35
Pokazali swoją głupotę, a dowiesz się o tym jak będziesz miał sprawę związanym z autem z USA w sądzie, który będzie się kierował obowiązującym stanem prawnym, a nie radosną twórczością uchachanej Pani Olgi Tworek.
Stan prawny zgodnie z Naszą Konstytucją jest taki, że przed g… wartym prawem drogowym niezgodnym z prawem unijnym to rozporządzenia Unii mają pierwszeństwo w tym art.3 pkt.53 rozporządzenia 2018/858
53) „rejestracja” oznacza administracyjne zezwolenie na dopuszczenie homologowanego pojazdu do ruchu drogowego, obejmujące identyfikację pojazdu i nadanie mu numeru seryjnego, znanego jako numer rejestracyjny, na stałe lub czasowo;
Jeśli więc wprowadzasz do obrotu pojazd bez dokumentów homologacyjnych i dokonujesz jego rejestracji z naruszeniem chociażby powyższego przepisu rozporządzenia Unii to przy każdym sporze sądowym już jesteś w dupie i to dużo głębiej niż mający Unię urzędnicy MI.
Pani zTworek będzie dalej uchachana, a ty będziesz ubogacany o nowe doświadczenia ponosząc odpowiedzialność za tę sodomie . 😉
6 marca 2025 @ 15:05
Pojazd dopuszcza wydział komunikacji , ja od tego nie jestem , sprawny to pieczątka i do przodu
6 marca 2025 @ 20:44
Niedługo w takiej sprawie NSA wyda wyrok to będzie wszystko jasne dla każdego.
Szkoda bić pianę teraz.
6 marca 2025 @ 15:15
pokażcie mi jeden taki przypadek , a sprowadzono takich aut już zapewne w milionach
6 marca 2025 @ 15:43
Ale myślę, że warto się zabezpieczyć.
Dlatego bardzo mocno polecam zapytanie swojego WK/starostwa:
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2025/szablon-wniosku-dla-kazdego-wlasciciela-skp-do-rozpropagowania/
7 marca 2025 @ 09:44
No w końcu PIS=PO i to jest najlepsze w tym całym zamieszaniu.
7 marca 2025 @ 11:40
Proszę nie zapominać o PSL, które zarządza obecnie Ministerstwem Infrastruktury oraz Ministerstwem Rolnictwa.
Można sobie zaśpiewać:
Polacy nic się nie zmienia, Polacy nic się nie zmienia…
na przemian z
Polacy nic się nie stało, Polacy nic się nie stało… 🙂
8 marca 2025 @ 07:56
Racja ale PSL od zawsze był partią „zdrady” zawsze się do kogoś przylepił po parę stołków nawet kosztem rolników jak obecnie. Może pora powiedzieć stop i postawić na inną opcję polityczną. A czy nic się nie stało to się dowiemy bo puki co dobijają polski przemysł , energetykę … .
13 marca 2025 @ 07:31
Tylko dlaczego konsekwencje mają ponieść rolnicy? Czy świadomie nabywali ciągniki z wadą prawną? Czy dostaną od państwa odszkodowanie?
13 marca 2025 @ 09:52
Rolnicy choć najczęściej świadomie kupowali pojazdy z wadą prawną (bo zdawali sobie sprawę, że nie spełniały norm emisyjnych) to zapewne nie poniosą konsekwencji bo dostaną odszkodowanie od Skarbu Państwa na które zrzucimy się wszyscy.
Dlaczego?
Dlatego, że obowiązkiem Państwa Członkowskiego zgodnie z art.5 ust.1 rozporządzenia 167/2013 było wyznaczenie organu nadzoru rynku. Rozporządzenie zaczęło obowiązywać od 1 stycznia 2016r, a Minister Infrastruktury ten organ wyznaczył dopiero ustawą z 14 kwietnia 2023r o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia. Gdyby taki organ funkcjonował od 1 stycznia 2016r to można by zakładać, że zapobiegłby udostępnianiu na rynku ciągników bez homologacji i ich dalszej rejestracji. Skoro organy państwa zawiodły to zgodnie z Konstytucją RP obywatel nie powinien ponosić tego negatywnych skutków.
Z tego co wiem to pozwy o odszkodowanie już są przygotowywane bo niektóre decyzje SKO stwierdzające rażące naruszenie prawa przy rejestracji już się uprawomocniły.
Cieszyć może tylko bardzo dobre samopoczucie Pani Olgi Tworek, widoczne na relacji z posiedzenia komisji rolnictwa. Nic się nie stało. W razie czego budżet państwa pokryje koszty, ale teraz namawiałaby do zaskarżania decyzji SKO. Jest git.
13 marca 2025 @ 18:14
A skąd ta opinia, że rolnik kupujący na terenie RP od legalnie działającego sprzedawcy pojazd , który następnie na podstawie otrzymanej faktury rejestruje w urzędzie, skąd on ma niby wiedzieć, że jego nowy zakup powinien mieć tabliczkę znamionową zgodną ze wzorem z rozporządzenia , z kwadracikiem w jej rogu oznaczającym dopuszczalne zadymienie i numer homologacji zgodny z EKG ONZ ?
Gdzieś słyszałem, że nieznajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem. Jednak jeśli Polska ma być państwem prawa, to konsekwencje powinien ponieść sprzedawca, a z nim urzędnik , który to państwo reprezentuje .
Podstawowym zadaniem Państwa powinna być ochrona jego obywateli, którzy w nim pracują i płacą podatki.
14 marca 2025 @ 08:45
Chociażby stąd, że temat konieczności wypełniania norm emisyjnych przez ciągniki rolnicze był opisywany w branżowej prasie rolniczej co najmniej od 15 lat, a ciągniki były reklamowane jako te, które nie posiadają katalizatorów, filtrów cząstek stałych i innych nie potrzebnych ,,głupot,,.
Zgadzam się w 100%, że w pierwszej kolejności powinni odpowiadać sprzedawcy i urzędnicy WK, ale jeszcze przed nimi to w pierwszej kolejności powinni odpowiadać urzędnicy DTD i MI, bo to oni legislacyjnie stworzyli warunki do bezkarnego, poza kontrolą organów państwa wprowadzania do obrotu pojazdów bez homologacji. Gdyby prawo krajowe było zgodne z prawem Unii (które nie zawiera luk prawnych) i funkcjonowałby system nadzoru rynku, to by tych wszystkich przekrętów i problemów już nie było.