Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, dla pełnego obrazu i by umożliwić każdemu z Was wyciągnięcie wniosków i dokonanie własnych ocen, przedstawiam Wam informację w formie relacji z przebiegu spotkania w dniu 23 kwietnia 2025 r. w Sejmie.
Jak już informowałem wcześniej, niespodziewanie i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu, pojawili się na nim przedstawiciele PISKP, pomimo, że spotkanie było zorganizowane na wniosek naszej inicjatywy, dla nas, byśmy mogli w pełni przedstawić NASZE stanowisko w sprawach stacji i by wysłuchanie tego oraz dyskusja, odbyły się z poświęceniem pełnej uwagi i czasu, temu, co NASZA GRUPA ma do zakomunikowania.
Niestety…..
Po przywitaniu, Pan Przewodniczący Mirosław Suchoń, przekazał mi głos, jako temu za przyczyną którego doszło do spotkania. W krótkim wstępie nakreśliłem o czym chciałbym rozmawiać, a mianowicie o zmianie ROZPORZĄDZENIA ustalającego nowe stawki za badania techniczne pojazdów. W dalszym toku, ja o Rozporządzeniu, Pan Minister Bukowiec o ustawie, a PISKP chętnie temat ustawy podejmowała, na co zmuszony byłem reagować, prosząc o dyskusję o Rozporządzeniu. Zwróciłem uwagę, że o ustawie jeszcze będzie czas rozmawiać, że ustawą cennika nam nikt nie zmieni, a jedynie można w niej wprowadzić zapisy o corocznej waloryzacji. Podkreślałem, że nam wszystkim potrzebna jest natychmiastowa zmiana cennika, bo po prostu ogromna ilość stacji do wprowadzenia nowej ustawy nie dotrwa! Po co komu zmiany ustawowe jeśli już nie będzie istniał, gdyż jego firma upadnie, gdy nieuczciwe traktowanie naszej branży przez rządzących, poprzez opóźnienia we wprowadzeniu nowego cennika za BTP, doprowadzi do setek upadłości?!
W dalszej części oznajmiłem, że:
– Rząd w białych rękawiczkach nas okrada. A dlaczego? Bo dysponując opracowaniem z ITS dotyczącym oszacowania kosztów wykonywania badań, ma wszelkie dane do ustalenia nowych cen, a zatem i pełną świadomość, że aktualne są dalece zaniżone, a nie zmieniając w obliczu tej wiedzy cennika, do czego obliguje go ustawa, zwyczajnie nas OKRADA. I TO JEST TA SŁAWNA DBAŁOŚĆ O PRZEDSIĘBIORCÓW?!
– Zadałem zdecydowanie i wprost pytanie, będące zarazem prośbą, by strona rządowa podała choćby tylko jeden sensowny argument – dlaczego nie chcą zmienić Rozporządzenia? Odpowiedź p. Ministra Bukowca: to, że nie będzie Rozporządzenia, tylko najpierw ustawa, to suwerenna decyzja Ministra Klimczaka. Zapytałem więc, gdzie jest Pan Minister Klimczak? Dlaczego osobiście z nikim z naszej branży nie rozmawia, bo nie jest mi znany żaden fakt tego typu. Brak odpowiedzi….
– W obliczu braku na spotkaniu Pana Ministra Klimczaka, który decyduje o tym, czy Rozporządzenie, czy ustawa, nie pozostało mi nic innego jak tylko dopytać o harmonogram prac nad ustawą, zaznaczając, że wcale nie akceptujemy tej ścieżki rozwiązania naszych problemów i z pewnością będziemy organizowali zdecydowany protest w obliczu takiego kierunku działań przyjmowanych przez rząd. Przedstawiony mi harmonogram jest następujący:
W czerwcu ustawa ma trafić do Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (już raz tam była i została odrzucona. Wybory? Pytanie retoryczne….)
W rządzie prace mają trwać ok. 3 m-cy.
W Sejmie kolejne 2 m-ce, wg przewidywań Pana Przewodniczącego Suchonia.
1 m-c na podpis Prezydenta ( a teraz nie wiadomo, czy ten Prezydent w ogóle ją podpisze )
Jak obstawiacie? Na którym punkcie już będzie „ obsuwa”? A kiedy po tej całej „legislacji” zmiana Rozporządzenia? Tego nie wie nikt. I my mamy znów być zakładnikami „jakichś” tam obietnic, gdy nasz problem MOŻNA i NALEŻY rozwiązać natychmiast!?
BIERNE CZEKANIE NA WPROWADZENIE USTAWY, BY NASTĄPIŁA PODWYŻKA CEN ZA BTP, TO CZYSTE SZALEŃSTWO, TO DLA WIELU STACJI AKT SAMOBÓJCZY. A ZWYKŁA BRANŻOWA LOJALNOŚĆ I PRZYZWOITOŚĆ NAKAZUJE TYM, KTÓRYM WIEDZIE SIĘ LEPIEJ (BO MAJĄ DODATKOWE ŹRÓDŁA DOCHODÓW), BY SOLIDARNIE ZE WSZYSTKIMI PRZYSTĄPILI DO PRZYSZŁEGO PROTESTU!!! PRZY TEJ SAMEJ CENIE-WSZYSCY JESTEŚMY OSZUKIWANI!
Niedawno odbyła się coroczna Konferencji PISKP, w której uczestniczył Pan Minister Bukowiec. Nie wiem, czy tam zostało coś nowego powiedziane, ustalone, obiecane, ale MY na taki bieg wydarzeń się nie godzimy!
W chwili obecnej czekamy na dokument z Ministerstwa Infrastruktury, o który wystąpiliśmy w trybie dostępu do informacji publicznej, zawierający wskazania do oszacowania kosztów wykonywania badań, sporządzony przez Instytut Transportu Samochodowego (ITS). Z pierwszego terminu MI się nie wywiązało, twierdząc, że oczekuje na uzupełnienie dokumentu przez ITS. Następny termin został wyznaczony na 16 czerwca 2025.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 13 2025
SKP-WSPÓLNYCEL O STANIE BRANŻOWYCH ROZMÓW
WYBORY, WYBORY….I PO WYBORACH!
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, dla pełnego obrazu i by umożliwić każdemu z Was wyciągnięcie wniosków i dokonanie własnych ocen, przedstawiam Wam informację w formie relacji z przebiegu spotkania w dniu 23 kwietnia 2025 r. w Sejmie.
Jak już informowałem wcześniej, niespodziewanie i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu, pojawili się na nim przedstawiciele PISKP, pomimo, że spotkanie było zorganizowane na wniosek naszej inicjatywy, dla nas, byśmy mogli w pełni przedstawić NASZE stanowisko w sprawach stacji i by wysłuchanie tego oraz dyskusja, odbyły się z poświęceniem pełnej uwagi i czasu, temu, co NASZA GRUPA ma do zakomunikowania.
Niestety…..
Po przywitaniu, Pan Przewodniczący Mirosław Suchoń, przekazał mi głos, jako temu za przyczyną którego doszło do spotkania. W krótkim wstępie nakreśliłem o czym chciałbym rozmawiać, a mianowicie o zmianie ROZPORZĄDZENIA ustalającego nowe stawki za badania techniczne pojazdów. W dalszym toku, ja o Rozporządzeniu, Pan Minister Bukowiec o ustawie, a PISKP chętnie temat ustawy podejmowała, na co zmuszony byłem reagować, prosząc o dyskusję o Rozporządzeniu. Zwróciłem uwagę, że o ustawie jeszcze będzie czas rozmawiać, że ustawą cennika nam nikt nie zmieni, a jedynie można w niej wprowadzić zapisy o corocznej waloryzacji. Podkreślałem, że nam wszystkim potrzebna jest natychmiastowa zmiana cennika, bo po prostu ogromna ilość stacji do wprowadzenia nowej ustawy nie dotrwa! Po co komu zmiany ustawowe jeśli już nie będzie istniał, gdyż jego firma upadnie, gdy nieuczciwe traktowanie naszej branży przez rządzących, poprzez opóźnienia we wprowadzeniu nowego cennika za BTP, doprowadzi do setek upadłości?!
W dalszej części oznajmiłem, że:
– Rząd w białych rękawiczkach nas okrada. A dlaczego? Bo dysponując opracowaniem z ITS dotyczącym oszacowania kosztów wykonywania badań, ma wszelkie dane do ustalenia nowych cen, a zatem i pełną świadomość, że aktualne są dalece zaniżone, a nie zmieniając w obliczu tej wiedzy cennika, do czego obliguje go ustawa, zwyczajnie nas OKRADA. I TO JEST TA SŁAWNA DBAŁOŚĆ O PRZEDSIĘBIORCÓW?!
– Zadałem zdecydowanie i wprost pytanie, będące zarazem prośbą, by strona rządowa podała choćby tylko jeden sensowny argument – dlaczego nie chcą zmienić Rozporządzenia? Odpowiedź p. Ministra Bukowca: to, że nie będzie Rozporządzenia, tylko najpierw ustawa, to suwerenna decyzja Ministra Klimczaka. Zapytałem więc, gdzie jest Pan Minister Klimczak? Dlaczego osobiście z nikim z naszej branży nie rozmawia, bo nie jest mi znany żaden fakt tego typu. Brak odpowiedzi….
– W obliczu braku na spotkaniu Pana Ministra Klimczaka, który decyduje o tym, czy Rozporządzenie, czy ustawa, nie pozostało mi nic innego jak tylko dopytać o harmonogram prac nad ustawą, zaznaczając, że wcale nie akceptujemy tej ścieżki rozwiązania naszych problemów i z pewnością będziemy organizowali zdecydowany protest w obliczu takiego kierunku działań przyjmowanych przez rząd. Przedstawiony mi harmonogram jest następujący:
W czerwcu ustawa ma trafić do Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (już raz tam była i została odrzucona. Wybory? Pytanie retoryczne….)
W rządzie prace mają trwać ok. 3 m-cy.
W Sejmie kolejne 2 m-ce, wg przewidywań Pana Przewodniczącego Suchonia.
1 m-c na podpis Prezydenta ( a teraz nie wiadomo, czy ten Prezydent w ogóle ją podpisze )
Jak obstawiacie? Na którym punkcie już będzie „ obsuwa”? A kiedy po tej całej „legislacji” zmiana Rozporządzenia? Tego nie wie nikt. I my mamy znów być zakładnikami „jakichś” tam obietnic, gdy nasz problem MOŻNA i NALEŻY rozwiązać natychmiast!?
BIERNE CZEKANIE NA WPROWADZENIE USTAWY, BY NASTĄPIŁA PODWYŻKA CEN ZA BTP, TO CZYSTE SZALEŃSTWO, TO DLA WIELU STACJI AKT SAMOBÓJCZY. A ZWYKŁA BRANŻOWA LOJALNOŚĆ I PRZYZWOITOŚĆ NAKAZUJE TYM, KTÓRYM WIEDZIE SIĘ LEPIEJ (BO MAJĄ DODATKOWE ŹRÓDŁA DOCHODÓW), BY SOLIDARNIE ZE WSZYSTKIMI PRZYSTĄPILI DO PRZYSZŁEGO PROTESTU!!! PRZY TEJ SAMEJ CENIE-WSZYSCY JESTEŚMY OSZUKIWANI!
Niedawno odbyła się coroczna Konferencji PISKP, w której uczestniczył Pan Minister Bukowiec. Nie wiem, czy tam zostało coś nowego powiedziane, ustalone, obiecane, ale MY na taki bieg wydarzeń się nie godzimy!
W chwili obecnej czekamy na dokument z Ministerstwa Infrastruktury, o który wystąpiliśmy w trybie dostępu do informacji publicznej, zawierający wskazania do oszacowania kosztów wykonywania badań, sporządzony przez Instytut Transportu Samochodowego (ITS). Z pierwszego terminu MI się nie wywiązało, twierdząc, że oczekuje na uzupełnienie dokumentu przez ITS. Następny termin został wyznaczony na 16 czerwca 2025.
Czekamy…. (…).
– – – – – – – – – –
źródło: https://skp-wspolnycel.pl/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe przedsięwzięcia, cennik BT, DTD, PISKP, SKP-Wspólny Cel, waloryzacja opłat za BT, zmiany do ustawy PoRD