Nasz przedsiębiorca wystąpił przeciwko urzędnikom naszego nadzoru w WK/starostwie, którzy zostali wskazani do kontroli jego P-SKP.
To ci dopiero „odwaga?” naszego pracodawcy, prawda? Czy też jest to może akt desperacji? Ale zapewne jest to też dowód na brak podstawowej wiedzy prawnej tego właściciela Podstawowej SKP. Nikt nie chciał mu poradzić?
A może ta sprawa jest dowodem branżowej frustracji, bo przecież nikt nie lubi kontrolujących…. – ?1
Niedawno, bo 20 listopada 2025 r., na posiedzeniu niejawnym WSA w Olsztynie rozpatrywał tę sprawę ze skargi naszego przedsiębiorcy o inicjałach Z. F., który prowadzi (jeszcze?) działalność gospodarczą w formie naszej P-SKP. Ta skarga dotyczyła postanowienia Starosty z dnia 22 września 2025 r., w sprawie kontroli tej P-SKP. A nasz przedsiębiorca domagał się w tej skardze . . . . . . – wyłączenia niektórych pracowników naszego nadzoru w WK/starostwie od udziału w czynnościach kontrolnych (sic!)!
Ta fantasmagoria naszego przedsiębiorcy zasługuje na uwagę/jest zastanawiająca, albowiem:
ilustruje stan wiedzy prawnej w naszej branży,
wskazuje na fakt, że wielu naszych przedsiębiorców nie posiada dostępu do prawnego wsparcia na odpowiednim i merytorycznym poziomie, co powinno być przedmiotem właściwej analizy naszych branżowych organizacji,
takie zawracanie głowy naszym urzędnikom różnych szczebli niepotrzebnie obciąża budżet i odwraca uwagę od ważniejszych kwestii,
jest ilustracją „prawnego pieniactwa”, które od dawna możemy obserwować na wschód od Wisły i nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek „odwagą”.
Swoją drogą trochę żałuję, że w tym sądowym uzasadnieniu nie wskazano, dlaczego nasz przedsiębiorca chciał wyłączenia niektórych urzędników naszego nadzoru z WK/starostwa w tych czynnościach kontrolnych na swojej P-SKP. Zachodzę w głowę o co mogło chodzić? Może o nadużywanie alkoholu lub uzależnienie od przyjmowania coraz większego „bakszyszu”? Jeśli o to mogło chodzić, to przypominam, że w takich przypadkach zgłaszamy się ze stosowną informacją do organów ścigania a nie pajacujemy, wykonując bezsensowne ruchy prawne.
WSA w Olsztynie jednoznacznie orzekł, że skarga naszego przedsiębiorcy jest prawnie niedopuszczalna. Wynika to z faktu, że istnieje zamknięty katalog spraw, w których można składać skargę. Tym samym sprawy, które dotyczą aktów lub czynności niewymienionych w tym katalogu, nie są objęte właściwością sądu administracyjnego.
Cyt.:
„Przechodząc na grunt rozpoznawanej sprawy należy zauważyć, że skarga, której przedmiotem jest postanowienie w przedmiocie wyłączenia pracowników od udziału w czynnościach kontrolnych w sprawie przeprowadzenia kontroli przedsiębiorcy prowadzącego podstawową stację kontroli pojazdów, nie należy do żadnej z kategorii aktów prawnych lub czynności wymienionych w art. 3 § 2 p.p.s.a., które mogą być zaskarżone do sądu administracyjnego.
Wobec powyższego stwierdzić należy, że skarga podlega odrzuceniu.”
No i pozostała jeszcze kwestia:
czego tak obawiał się nasz przedsiębiorca.
Jak ta skarga została odebrana w tamtejszym WK/starostwie. Uśmiecham się na samą myśl o tym, jak zareagowali na tę skargę urzędnicy WK/starostwa wskazani z imienia i nazwiska w tej skardze jako „nieodpowiedni” do przeprowadzenia tej kontroli.
Jaki był efekt ostatecznie przeprowadzonej jednak kontroli tej Podstawowej SKP.
Czy osoby kontrolujących zmieniły się w stosunku do pierwszego postanowienia o jej przeprowadzeniu.
Czy ta sprawa jest bardziej śmieszna, czy bardziej żenująca?
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1II SA/Ol 689/25 – Postanowienie WSA w Olsztynie; Data orzeczenia: 2025-11-20; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2025-10-31; Symbol z opisem: 6039 Inne, o symbolu podstawowym 603; Hasła tematyczne: Odrzucenie skargi; Skarżony organ: Starosta; Treść wyniku: Odrzucono skargę;
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 11 2025
SZEF SKP P-KO KONTROLUJĄCYM Z WK/STAROSTWA
Nasz przedsiębiorca wystąpił przeciwko urzędnikom naszego nadzoru w WK/starostwie, którzy zostali wskazani do kontroli jego P-SKP.
To ci dopiero „odwaga?” naszego pracodawcy, prawda? Czy też jest to może akt desperacji? Ale zapewne jest to też dowód na brak podstawowej wiedzy prawnej tego właściciela Podstawowej SKP. Nikt nie chciał mu poradzić?
A może ta sprawa jest dowodem branżowej frustracji, bo przecież nikt nie lubi kontrolujących…. – ?1
Niedawno, bo 20 listopada 2025 r., na posiedzeniu niejawnym WSA w Olsztynie rozpatrywał tę sprawę ze skargi naszego przedsiębiorcy o inicjałach Z. F., który prowadzi (jeszcze?) działalność gospodarczą w formie naszej P-SKP. Ta skarga dotyczyła postanowienia Starosty z dnia 22 września 2025 r., w sprawie kontroli tej P-SKP. A nasz przedsiębiorca domagał się w tej skardze . . . . . . – wyłączenia niektórych pracowników naszego nadzoru w WK/starostwie od udziału w czynnościach kontrolnych (sic!)!
Ta fantasmagoria naszego przedsiębiorcy zasługuje na uwagę/jest zastanawiająca, albowiem:
ilustruje stan wiedzy prawnej w naszej branży,
wskazuje na fakt, że wielu naszych przedsiębiorców nie posiada dostępu do prawnego wsparcia na odpowiednim i merytorycznym poziomie, co powinno być przedmiotem właściwej analizy naszych branżowych organizacji,
takie zawracanie głowy naszym urzędnikom różnych szczebli niepotrzebnie obciąża budżet i odwraca uwagę od ważniejszych kwestii,
jest ilustracją „prawnego pieniactwa”, które od dawna możemy obserwować na wschód od Wisły i nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek „odwagą”.
Swoją drogą trochę żałuję, że w tym sądowym uzasadnieniu nie wskazano, dlaczego nasz przedsiębiorca chciał wyłączenia niektórych urzędników naszego nadzoru z WK/starostwa w tych czynnościach kontrolnych na swojej P-SKP. Zachodzę w głowę o co mogło chodzić? Może o nadużywanie alkoholu lub uzależnienie od przyjmowania coraz większego „bakszyszu”? Jeśli o to mogło chodzić, to przypominam, że w takich przypadkach zgłaszamy się ze stosowną informacją do organów ścigania a nie pajacujemy, wykonując bezsensowne ruchy prawne.
WSA w Olsztynie jednoznacznie orzekł, że skarga naszego przedsiębiorcy jest prawnie niedopuszczalna. Wynika to z faktu, że istnieje zamknięty katalog spraw, w których można składać skargę. Tym samym sprawy, które dotyczą aktów lub czynności niewymienionych w tym katalogu, nie są objęte właściwością sądu administracyjnego.
Cyt.:
„Przechodząc na grunt rozpoznawanej sprawy należy zauważyć, że skarga, której przedmiotem jest postanowienie w przedmiocie wyłączenia pracowników od udziału w czynnościach kontrolnych w sprawie przeprowadzenia kontroli przedsiębiorcy prowadzącego podstawową stację kontroli pojazdów, nie należy do żadnej z kategorii aktów prawnych lub czynności wymienionych w art. 3 § 2 p.p.s.a., które mogą być zaskarżone do sądu administracyjnego.
Wobec powyższego stwierdzić należy, że skarga podlega odrzuceniu.”
No i pozostała jeszcze kwestia:
czego tak obawiał się nasz przedsiębiorca.
Jak ta skarga została odebrana w tamtejszym WK/starostwie. Uśmiecham się na samą myśl o tym, jak zareagowali na tę skargę urzędnicy WK/starostwa wskazani z imienia i nazwiska w tej skardze jako „nieodpowiedni” do przeprowadzenia tej kontroli.
Jaki był efekt ostatecznie przeprowadzonej jednak kontroli tej Podstawowej SKP.
Czy osoby kontrolujących zmieniły się w stosunku do pierwszego postanowienia o jej przeprowadzeniu.
Czy ta sprawa jest bardziej śmieszna, czy bardziej żenująca?
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 II SA/Ol 689/25 – Postanowienie WSA w Olsztynie; Data orzeczenia: 2025-11-20; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2025-10-31; Symbol z opisem: 6039 Inne, o symbolu podstawowym 603; Hasła tematyczne: Odrzucenie skargi; Skarżony organ: Starosta; Treść wyniku: Odrzucono skargę;
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: coroczna kontrola SKP, nadzór nad SKP, nadzór właściciela, odpowiedzialność właściciela SKP, starostwo, WSA, Wydział Komunikacji, wyrok sądu