lip 22 2025
„SZUMNE ZAPOWIEDZI BUKOWCA ROZWIAŁ WIATR”
Bieżące, 39 posiedzenie Sejmu ma być poświęcone w znacznej części projektom deregulacyjnym. Dwa z nich dotyczą zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Projekt nr 1427 ma charakter deregulacyjny:
„Projektowana ustawa zmieniająca wprowadza zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251), jak również w ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. Ratio legis projektowanych zmian sprowadza się do konieczności dostosowania postępu technologicznego w branży motoryzacyjnej, a jednocześnie wprowadzenia rozwiązań deregulacyjnych w prawie, które mogą usprawnić proces prowadzenia prac badawczych nad pojazdami samochodowymi wyposażonymi w nowoczesne systemy zautomatyzowania oraz zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce.”
Drugi projekt zmieniający ustawę Prawo o ruchu drogowym nr 1451 ma natomiast charakter poprawiający bezpieczeństwo ruchu drogowego (art. 4 ustawy).
„Projektowana ustawa stanowi przygotowaną przez Ministra Sprawiedliwości w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministrem Infrastruktury oraz Komendy Głównej Policji i Inspekcji Transportu Drogowego wspólną propozycję zmian w przepisach dotyczących bezpieczeństwa na drogach. Mają one na celu skuteczniejsze zwalczanie przestępstw drogowych, szczególnie tych stwarzających zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Jednym z priorytetów jest eliminowanie z ruchu drogowego recydywistów z wielokrotnymi zakazami prowadzenia pojazdów. Propozycje są wynikiem prac międzyresortowego zespołu specjalistów i ekspertów, które to prace trwały pomiędzy 25 września 2024 r.1) a 15 listopada 2024 r.”
Anonsowane są kolejne zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, tym razem dotyczące ochrony młodych uczestników ruchu drogowego (do 16 lat) poruszających się przy pomocy rowerów i hulajnóg. Projektowana ustawa ma na celu zmniejszenie skutków kolizji i wypadków z udziałem młodocianych poprzez ochronę głowy za pomocą kasków.
W ramach prowadzonej akcji deregulacji rząd przyjął 129 projektów zmian, które czekają na wdrożenie.
Niestety, jak dotąd wśród projektów dotyczących ustawy Prawo o ruchu drogowym brak jest propozycji dotyczących stacji kontroli pojazdów i przeprowadzanych przez nie badań technicznych pojazdów.
Szumne zapowiedzi wiceministra Bukowca rozwiał wiatr, a środowiska polityczne sprawujące władzę zajmują się znowu sobą, czyli walką o stołki i wpływy.
To smutne.
Gdzie są sprawy wyborców?
– – – – – – – –
źródło: https://wsskp.pl/w-sejmie-zmiany-w-prd/
22 lipca 2025 @ 17:06
Krosno, dnia 10 czerwca 2025 r.
SITK/SKP-62/2025
Minister Infrastruktury – Pan Dariusz Klimczak Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6 00-928 Warszawa
Dotyczy: Braku zmian opłat za badania techniczne pojazdów
Szanowny Panie Ministrze,
Wielokrotnie sugerowaliśmy Panu konieczność nowelizacji archaicznych stawek opłat za badania techniczne pojazdów, określonych w rozporządzeniu z dnia 29 września 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2261 z późn. zm.). Uważamy, że zmiany te mogą zostać wprowadzone poprzez nowelizację rozporządzenia, w oparciu o art. 84a ust. 2 ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1251 z późn. zm.), bez konieczności nowelizacji samej ustawy. Niestety, strona rządowa zdaje się preferować długotrwały proces legislacyjny, zmierzający do wdrożenia przepisów unijnych. Obawiamy się, że taka ścieżka może skutkować zamykaniem kolejnych stacji kontroli pojazdów, zwłaszcza tych prowadzonych przez małe, rodzinne firmy działające od pokoleń. Co więcej, nie ma żadnej gwarancji, że przygotowana ustawa, nawet jeśli zostanie uchwalona, nie zostanie zawetowana przez Prezydenta RP, jeśli będzie zawierała choćby jeden kontrowersyjny zapis.
Obecnie właściciele SKP w Polsce pozostają w niepewności – nie wiedzą ani kiedy nowe stawki wejdą w życie, ani jaka będzie ich wysokość. Już dwukrotnie przypominaliśmy Panu, że w udzielonym w marcu 2024 r. wywiadzie wyraził Pan szacunek dla każdego przedsiębiorcy i zapewniał, że Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad rozwiązaniem tego problemu. Wówczas podkreślił Pan, że „nie będzie zwlekał” z decyzją w tej sprawie. Minęło już piętnaście miesięcy – najwyższy czas, aby przejść od zapowiedzi do działania i dostosować stawki opłat za badania techniczne do obecnych realiów gospodarczych. Wielu właścicieli stacji diagnostycznych może nie przetrwać kolejnych miesięcy tej niepewności.
Treść dokumentu pochodzi z mojej strony.
22 lipca 2025 @ 18:00
Odpowiedzialność za brak cennika 1 czerwca 2024 r.
Badanie 400 zł 500 zł.
Trzeba się przyznać do błedu.
I przeprosic srodowisko za bezmyslne dzialania!
22 lipca 2025 @ 23:35
Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w Internecie, w którym prowadzi się dyskusję, i skupienie uwagi na trollującej osobie (moje: na Anonimie).
źródło: Wikipedia
Dp komentarz anonima jest już enty raz zamieszczony!!!!!
22 lipca 2025 @ 18:04
Nowy cennik na SKP
Saga związana ze zmianą cennika zbliża się powoli do finału, a po setkach artykułów medialnych, kierowcy są już na to gotowi.
Hahaha .
23 lipca 2025 @ 22:51
Może w końcu środowisko przejrzy na oczy i zaczniemy protest, wstrzymamy pracę stacji