„SZUMNE ZAPOWIEDZI BUKOWCA ROZWIAŁ WIATR”

Rate this post

Bieżące, 39 posiedzenie Sejmu ma być poświęcone w znacznej części projektom deregulacyjnym. Dwa z nich dotyczą zmian w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Projekt nr 1427 ma charakter deregulacyjny:

Projektowana ustawa zmieniająca wprowadza zmiany w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251), jak również w ustawie z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. Ratio legis projektowanych zmian sprowadza się do konieczności dostosowania postępu technologicznego w branży motoryzacyjnej, a jednocześnie wprowadzenia rozwiązań deregulacyjnych w prawie, które mogą usprawnić proces prowadzenia prac badawczych nad pojazdami samochodowymi wyposażonymi w nowoczesne systemy zautomatyzowania oraz zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce.”

Drugi projekt zmieniający ustawę Prawo o ruchu drogowym nr 1451 ma natomiast charakter poprawiający bezpieczeństwo ruchu drogowego (art. 4 ustawy).

Projektowana ustawa stanowi przygotowaną przez Ministra Sprawiedliwości w porozumieniu z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministrem Infrastruktury oraz Komendy Głównej Policji i Inspekcji Transportu Drogowego wspólną propozycję zmian w przepisach dotyczących bezpieczeństwa na drogach. Mają one na celu skuteczniejsze zwalczanie przestępstw drogowych, szczególnie tych stwarzających zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Jednym z priorytetów jest eliminowanie z ruchu drogowego recydywistów z wielokrotnymi zakazami prowadzenia pojazdów. Propozycje są wynikiem prac międzyresortowego zespołu specjalistów i ekspertów, które to prace trwały pomiędzy 25 września 2024 r.1) a 15 listopada 2024 r.”

Anonsowane są kolejne zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, tym razem dotyczące ochrony młodych uczestników ruchu drogowego (do 16 lat) poruszających się przy pomocy rowerów i hulajnóg. Projektowana ustawa ma na celu zmniejszenie skutków kolizji i wypadków z udziałem młodocianych poprzez ochronę głowy za pomocą kasków.

W ramach prowadzonej akcji deregulacji rząd przyjął 129 projektów zmian, które czekają na wdrożenie.

Niestety, jak dotąd wśród projektów dotyczących ustawy Prawo o ruchu drogowym brak jest propozycji dotyczących stacji kontroli pojazdów i przeprowadzanych przez nie badań technicznych pojazdów.

Szumne zapowiedzi wiceministra Bukowca rozwiał wiatr, a środowiska polityczne sprawujące władzę zajmują się znowu sobą, czyli walką o stołki i wpływy.

To smutne.

Gdzie są sprawy wyborców?

– – – – – – – –

źródło: https://wsskp.pl/w-sejmie-zmiany-w-prd/

Loading