Zajechaliśmy do Warszawy na czas. Miałem przyjemność odbyć tę samochodową podróż w towarzystwie dwóch Prezesów, tj. Waldemara WITKA z OSDS i Tadeusza Chodorowskiego z Legnickiego Oddz. SITK. Zaczęło się bardzo dobrze, bo dojechaliśmy na czas i nawet udało się znaleźć miejsce parkingowe.
Przyznam Wam się, że oprawa tego Kongresu jest imponująca. I nie chodzi tylko o miejsce w tym warszawskim hotelu lub o jego rozmach (jednoczesne prelekcje na dwóch salach + zajęcia w trzeciej), ale także o zróżnicowana tematykę oraz dużą ilość i merytoryczne przygotowanie Prelegentów i Uczestników. Bo wśród uczestników znalazłem wszystkie najważniejsze osoby naszej branży. Wystarczy, że wymienię Prezesa Rafała Sosnowskiego ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, p. Norberta Jezierskiego z firmy Norcom, Zarząd PISKP z Prezesem dr inż. Leszkiem Turkiem na czele oraz przedstawicieli wszystkich branżowych organizacji, instytucji i stowarzyszeń.
Zaszczycili także przedstawiciele mediów, np. Nowoczesny Warsztat, Serwis Motoryzacyjny.
Po raz pierwszy mogłem się tutaj zapoznać z problematyką naszej branży motoryzacyjnej, ale w nieco (?) szerszym zakresie niż tylko funkcjonowanie SKP i nasza praca insp. UDS-a. Przedstawiono tu także ważną problematykę funkcjonowania warsztatów oraz rzeczywistość i oczekiwania producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych.
Ciekawe było tu wszystko, od sposobu organizacji tego Kongresu, poprzez wystąpienia poszczególnych Prelegentów.
A jutro ma być nie mniej interesująco.
Ja, swój udział rozpocząłem od bardzo interesującego panelu dyskusyjnego o roli Kobiet w branży motoryzacyjnej, gdzie wypowiadały się tylko Panie. Byłem autentycznie zdziwiony, że w naszej branży w Polsce pracuje 1/3 kobiet, czyli więcej niż w pozostałych krajach UE. Jest to niewątpliwy ewenement, bo wyprzedza nas tylko Bułgaria. Musimy wiedzieć, że Kobietom zawsze jest trudniej, gdyż im ewentualnych błędów nie wybacza się tak łatwo, jak mężczyznom.
Ten dość wysoki wskaźnik Kobiet w naszej branży spowodowany jest wieloma czynnikami, spośród których na plan pierwszy wysuwa się teza, że kształtujący się dopiero w Polsce wolny rynek pozbawiony jest negatywnych schematów, które ograniczają rolę Kobiet. Więc, gdy dołożymy do tego fakt, że znaczna część naszych Pań ma ambicje i odwagę brania własnego Losu w swoje własne ręce, to otrzymamy odpowiedź na pytanie o przyczynę wysokiego wskaźnika kobiet w naszej branży.
Z naukowych badań wynika także, że Kobiety budują trwalsze relacje z Klientami, przez co stanowią dodatkową wartość w każdej naszej firmie!
W tym kontekście musi paść moje pytanie (do Was?), dlaczego mamy tak mało Kobiet w naszym środowisku zawodowym i, czy możemy coś z tym fantem zrobić?
Myślę, że nasi pracodawcy powinni bardziej pochodzić koło tego zagadnienia, gdy już widoczne są gołym okiem braki kadrowe w wielu rejonach Kraju, na co wskazywał Prezes SDCM, Alfred Franke.
Pozwólcie, że z uwagi na zmęczenie (wczesny wyjazd i duża ilość wrażeń) muszą wystarczyć Wam na razie te krótkie informacje. Zaś omówienie pozostałych zagadnień pozwolę sobie pozostawić na powrót w domowe pielesze.
I pozdrawiam serdecznie z Warszawy,
szczególnie wszystkich dzisiejszych i jutrzejszych uczestników XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 7 2018
W WARSZAWIE NA KONGRESIE
W Warszawie na XIII Kongresie PiRM.
Zajechaliśmy do Warszawy na czas. Miałem przyjemność odbyć tę samochodową podróż w towarzystwie dwóch Prezesów, tj. Waldemara WITKA z OSDS i Tadeusza Chodorowskiego z Legnickiego Oddz. SITK. Zaczęło się bardzo dobrze, bo dojechaliśmy na czas i nawet udało się znaleźć miejsce parkingowe.
Przyznam Wam się, że oprawa tego Kongresu jest imponująca. I nie chodzi tylko o miejsce w tym warszawskim hotelu lub o jego rozmach (jednoczesne prelekcje na dwóch salach + zajęcia w trzeciej), ale także o zróżnicowana tematykę oraz dużą ilość i merytoryczne przygotowanie Prelegentów i Uczestników. Bo wśród uczestników znalazłem wszystkie najważniejsze osoby naszej branży. Wystarczy, że wymienię Prezesa Rafała Sosnowskiego ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, p. Norberta Jezierskiego z firmy Norcom, Zarząd PISKP z Prezesem dr inż. Leszkiem Turkiem na czele oraz przedstawicieli wszystkich branżowych organizacji, instytucji i stowarzyszeń.
Zaszczycili także przedstawiciele mediów, np. Nowoczesny Warsztat, Serwis Motoryzacyjny.
Po raz pierwszy mogłem się tutaj zapoznać z problematyką naszej branży motoryzacyjnej, ale w nieco (?) szerszym zakresie niż tylko funkcjonowanie SKP i nasza praca insp. UDS-a. Przedstawiono tu także ważną problematykę funkcjonowania warsztatów oraz rzeczywistość i oczekiwania producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych.
Ciekawe było tu wszystko, od sposobu organizacji tego Kongresu, poprzez wystąpienia poszczególnych Prelegentów.
A jutro ma być nie mniej interesująco.
Ja, swój udział rozpocząłem od bardzo interesującego panelu dyskusyjnego o roli Kobiet w branży motoryzacyjnej, gdzie wypowiadały się tylko Panie. Byłem autentycznie zdziwiony, że w naszej branży w Polsce pracuje 1/3 kobiet, czyli więcej niż w pozostałych krajach UE. Jest to niewątpliwy ewenement, bo wyprzedza nas tylko Bułgaria. Musimy wiedzieć, że Kobietom zawsze jest trudniej, gdyż im ewentualnych błędów nie wybacza się tak łatwo, jak mężczyznom.
Ten dość wysoki wskaźnik Kobiet w naszej branży spowodowany jest wieloma czynnikami, spośród których na plan pierwszy wysuwa się teza, że kształtujący się dopiero w Polsce wolny rynek pozbawiony jest negatywnych schematów, które ograniczają rolę Kobiet. Więc, gdy dołożymy do tego fakt, że znaczna część naszych Pań ma ambicje i odwagę brania własnego Losu w swoje własne ręce, to otrzymamy odpowiedź na pytanie o przyczynę wysokiego wskaźnika kobiet w naszej branży.
Z naukowych badań wynika także, że Kobiety budują trwalsze relacje z Klientami, przez co stanowią dodatkową wartość w każdej naszej firmie!
W tym kontekście musi paść moje pytanie (do Was?), dlaczego mamy tak mało Kobiet w naszym środowisku zawodowym i, czy możemy coś z tym fantem zrobić?
Myślę, że nasi pracodawcy powinni bardziej pochodzić koło tego zagadnienia, gdy już widoczne są gołym okiem braki kadrowe w wielu rejonach Kraju, na co wskazywał Prezes SDCM, Alfred Franke.
Pozwólcie, że z uwagi na zmęczenie (wczesny wyjazd i duża ilość wrażeń) muszą wystarczyć Wam na razie te krótkie informacje. Zaś omówienie pozostałych zagadnień pozwolę sobie pozostawić na powrót w domowe pielesze.
I pozdrawiam serdecznie z Warszawy,
szczególnie wszystkich dzisiejszych i jutrzejszych uczestników XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: konferencje branżowe, kongres przemysłu i rynku motoryzacyjnego, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, SDCM, STM