NIE WIERZĘ W OFICJALNE DANE

Rate this post

Nie wierzę jakoś w te oficjalne dane oraz o tym, kto tu ma przerąbane.

Jakoś nie bardzo wierzę w te oficjalne dane CEPiK…..

Już od jakiegoś czasu CEPiK podlega Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, czyli obecnie nijakiemu Morawieckiemu. Przypomnę tylko, że było on karany sądownie za kłamstwo.1

Dlatego też mam prawo mieć dość istotne wątpliwości, co do jego wiarygodności i wiarygodności podległych mu instytucji w zakresie prezentowanych danych. Tym bardziej, że branżowe dane w połowie roku 2022 przedstawiały się nieco (?) inaczej. Mianowicie chodziło wówczas o to, że widoczny był spadek ilości Podstawowych SKP. Miało to swoje dość istotne uzasadnienie faktem, że opłacalność BT obniżyła się poniżej ekonomicznej granicy – z powodu braku waloryzacji Cennika BT na SKP od ponad 18 lat. Był to dość istotny argument w trakcie naszych branżowych dyskusji o destrukcyjnej roli Adamczyka w tym rządzie, MI i DTD (resortu transportu).

Spadek opłacalności powodował, że Podstawowe SKP się zamykały. Jest tajemnicą Poliszynela, że zamykały się zwłaszcza te solidnie działające.

A tu maszszsz, niczym z liścia w twarz, bo zaprezentowane dane na internetowych stronach CEPiK ilustrują coś całkiem przeciwnego. Z tych danych wynika rzekomo, że jest super i dobrze, bo w 2022 roku wzrosła nie tylko ilość Podstawowych, ale także ilość Okręgowych SKP (sic!)!

Czyli jest dobrze, a może nawet jeszcze lepiej!

Ekonomiczna opłacalność nam wzrosła, pomimo braku waloryzacji Cennika BT od ponad 18 lat i dość radykalnego wzrostu kosztów? Czy to jakieś ekonomiczne cuda?

Jestem przekonany, że większości z nas wprowadzić w takie maliny się jednak nie uda!

No zastanówmy się chwileczkę . . . . . . . . . ., no jeszcze troszeczkę . . . . . . . . . . .

Popatrzmy najpierw na te dane o ilości SKP na stronach CEPiK:

2021 r. – 2.463 Okręgowe SKP i 2.980 Podstawowe SKP

2022 r. – 2.490 Okręgowe SKP i 3.010 Podstawowe SKP

Być może, że i Wy zauważyliście, że przyrost okręgowych i podstawowych jest prawie równy i oscyluje wokół liczby 30. Ktoś się zbytnio nie wysilił intelektualnie i potraktował te dwie grupy SKP wedle jednej sztancy.

My niestety, nie mamy żadnych narzędzi, aby sprawdzić wiarygodność tych danych. W prezentowaniu rzetelnych danych nie będzie też zainteresowana żadna instytucja podlegająca MI, gdyż mogło by to mogło podważyć oficjalną, rządową politykę zamrożenia Cennika BT.

Bardzo łatwo jest manipulować danymi o tym, kiedy faktycznie zamknięto daną SKP:

  • czy z datą wpłynięcia pisma o tym fakcie,

  • czy z datą zapoznania się z takim pismem o zamknięciu przez właściwego urzędnika CEPiK,

  • czy z datą faktycznego zamknięcia SKP.

Tego się nigdy nie dowiemy, bo nie możemy. Oni mogą wykreślić z własnych rejestrów daną SKP nawet po upływie pół roku od momentu zaprzestania działalności. Bo tak im pasuje dla statystyki. I kto im coś zrobi? Zawsze mogą to zwalić na jakiegoś pracownika, który czegoś nie dopatrzył . . . . . . .

Ponadto należy wziąć pod uwagę, że brak rynkowej opłacalności prowadzenia danego biznesu dotyczy wyłącznie podmiotów rynkowych. A tym samy nie dotyczy podmiotów wspieranych przez państwo i jego struktury administracyjne. One będą budować SKP niezależnie od wyników finansowych, bo to my (społeczeństwo!) je finansujemy. Dotyczy to szczególnie SKP dotowanych przez jednostki państwowe i samorządowe, a prowadzonych przez:

  • szkoły i uczelnie,

  • wojsko i policję,

  • samorządowe jednostki komunalne i transportowe.

To ich przyrost – za nasze pieniądze! – generalnie zakłóca obraz naszej branży sprawiając wrażenie rzekomej dobrej koniunktury na naszym rynku.

Odrębnym zagadnieniem jest powstawanie pewnej ilości nowych Okręgowych SKP, gdzie działają one w nieco (?) większych strukturach firm transportowych. Z uwagi na korzystną sytuację naszych firm transportowych na rynku w Polsce i na rynkach UE, te firmy stać na to, aby dokładać do prowadzonej przez siebie OSKP. Kierownictwo tych firm woli mieć przewidywalną załogę na OSKP, niż nieprzewidywalny wynik BT na OSKP u konkurencji (sic!). Sytuacja ta także zakłóca prawidłowy wizerunek naszej branży i – niestety! – sprawia tylko wrażenie dobrej koniunktury na naszym rynku.

A kto ma tu przerąbane?

Pyta i pozdrawia

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Loading