gru 3 2024
Dawniej popularny quiz został przywrócony!














Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
| Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
| Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
| Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Częstotliwość | dziennik |


3 grudnia 2024 @ 11:38
W Polsce mamy zarejestrowanych ok 37,5 mln pojazdów z czego ileś tam mln to są ,,martwe dusze,, albo pojazdy wyłączone z eksploatacji. To niech nam na drogach zostanie 16 mln. Wg ITS po drogach porusza się nawet do 70% pojazdów ze źle ustawionymi światłami ( czyli niesprawnymi) tj. 11 200 000. Z tych 16 mln ponad połowa ma powyżej 16 lat ( możemy zakładać, że sprawność reflektorów tych aut jest więc w przeważającej większości wątpliwa). Nakładając na siebie te wartości możemy więc założyć z dużą dozą prawdopodobieństwa, że ok. 5 mln pojazdów nie dość, że porusza się z źle ustawionymi światłami to jeszcze o niskiej ich sprawności.
W Polsce w 2022r było 21,3 tys. wypadków z czego podobno zaledwie 36 wypadków było spowodowane bezpośrednio stanem technicznym pojazdu ( co wynika z ww publikacji).
Wg zaprezentowanej przez dP statystyki wynika, że braki w oświetleniu są przyczyną 62% wypadków.
Przekładając to na powyższe dane wg ww statystyk niesprawność oświetlenia w 5 mln pojazdów przekłada się na zaistnienia 22 wypadków.
Czyli prawdopodobieństwo spowodowania wypadku z uwagi na braki w oświetleniu wynosi ( w bardzo dużym uproszczeniu) 1 do 227 000.
Na drugim miejscu zestawienia znajdują się braki w ogumieniu, a na trzecim braki w układzie kierowniczym, więc prawdopodobieństwo spowodowania wypadku niesprawnością tych usterek występujących w pojazdach poruszających się po drogach jest jeszcze mniejsze.
W związku z powyższym, przy tak nikłym współczynniku wpływu stanu technicznego pojazdu na przyczyny wypadków chyba nie ma sensu przeprowadzania jakichkolwiek OBT zważywszy, że jedynie w 4% pojazdów stwierdzają one wynik negatywny.
Jednym słowem SKP należy zlikwidować i zapomnieć o OBT bo to niepotrzebne wyciąganie pieniędzy z kieszeni obywatela.
A może tylko te dane statystyczne za które od lat ktoś płaci – biorąc to na chłopski – są po prostu mało wiarygodne ? …
Jak śpiewał Pan Młynarski; .. po co Babcie denerwować, niech się Babcia cieszy…