lip 21 2025
Dawniej popularny quiz został przywrócony!














Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
| Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
| Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
| Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Częstotliwość | dziennik |









21 lipca 2025 @ 10:48
Czy ktoś już namierzył gdzie w Internecie znajdujr się ten projekt UC95 tj zmiany ustawy o homologacjach?
21 lipca 2025 @ 10:56
projekt uc95
https://www.gov.pl/web/premier/projekt-ustawy-o-zmianie-ustawy-o-systemach-homologacji-pojazdow-oraz-ich-wyposazenia-oraz-niektorych-innych-ustaw
21 lipca 2025 @ 13:49
O czym pan Bukowiec chrzani?
Rozporządzenie 167/2013 jest z 5 lutego 2013r. Od 1 stycznia 2016r miało być obowiązkowo realizowane przez RP. A teraz pan Bukowiec twierdzi, że jak DTD MI zainicjowało proces wyznaczania organu nadzoru rynku w 2019r i ostatecznie wyznaczyła Dyrektora TDT na ten organ ustawą homologacyjną z 14 kwietnia 2023r nie nadając mu przy tym kompetencji do nakładania sankcji (na co Rzecznik MŚP zwracał uwagę jeszcze przed uchwaleniem tej ustawy) to wszystko jest w porządku?
7000 tysięcy rolników będzie miało problem, a ten bredzi o bezpodstawnym oskarżaniu urzędników MI o zaniedbania?
Rozporządzenie 167/2013 jest z 2013r. Lakoniczne doniesienie do prokuratury w sprawie JEDNEGO ciągnika TDT złożył dopiero w czerwcu 2021r, a następne do CBA dopiero w listopadzie 2024r gdy firma MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. od czerwca 2023r jest w likwidacji. Cyrkowiec?
A kto odpowiada za prawidłową realizację rozporządzenia 167/2013 w RP jak i rozporządzenia 168/2013 i 2018/858 ? Krasnoludki czy MI ?
Pan Bukowiec bredzi, że dokumenty homologacyjne wymagane są wyłącznie przy rejestracji ciągników rolniczych, a od pojazdów samochodowych już nie. Pan Bukowiec jakby nie rozumiał czemu ma służyć proces homologacji i że zgodnie z art.3 pkt.53 rozporządzenia 2018/858 rejestracji w odniesieniu do pojazdów pierwszy raz wprowadzanych do obrotu w UE podlegają wyłącznie te homologowane i stąd dla legalności tej pierwszej rejestracji w UE wymaganym jest przedłożenie dokumentów homologacyjnych, a nie samego zaświadczenia z OBT. Pan Bukowiec najwyraźniej nie ma bladego pojęcia o wyrokach NSA z 23 stycznia 2025r o sygnaturze II GSK 1379/24i 13 marca 2025r o sygnaturze II GSK 2137/21 wydanych w odniesieniu do rejestracji pojazdów samochodowych.
Skąd Minister Infrastruktury pan Klimczak wytrzasną takiego ,,geniusza,, ?
21 lipca 2025 @ 15:41
Stanisław Marcin Bukowiec (ur. 8 listopada 1972 w Bochni) – polski dziennikarz, polityk, działacz społeczny i samorządowiec, poseł na Sejm IX kadencji (2019–2023), sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury (od 2024).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Bukowiec
21 lipca 2025 @ 15:16
Z projektu ustawy wynika, że nie będzie żadnego dodatkowego wyraźnego żądania homologacji od aut sprowadzanych spoza ue. Będzie dopuszczenie jednostkowe dla używanych aut bez homologacji.
21 lipca 2025 @ 16:53
Od aut z USA itp. cały czas jest wymagane dopuszczenie jednostkowe tylko, że WK zamiast czytać przepisy prawa wolą słuchać bredni takich urzędników MI jak pan Bukowiec.
Jedyne co musi się zmienić to przyznanie kompetencji OSKP by mogły wykonywać badania na dopuszczenie krajowe by koszt takiego badania nie był liczony w tysiącach złotych tylko sesetkach.