Kolejny kolega bez uprawnień z inicjatywy TDT – za OBT z wynikiem „P” w dniu 5 grudnia 2017 r. (sic!).
Wyrok NSA z 13 listopada 2025 roku ostatecznie przesądził, że nasz kolega M. M. (tzw. „strona”) na 5 lat stracił swoje uprawnienia, które posiadał od 10 października 2001 r., a które uzyskał od starostwa w Z. Jak sami widzicie, trochę lat minęło od tego ważnego potknięcia naszego kolegi. Jak myślicie, czy te minione 8 lat niczego nie nauczyły naszego kolegi?
Jeśli nasz kolega przez te 8 lat niczego się już nie nauczył, to takich przypadków błędnego BT powinno być kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt. A tu nic, czyli te minione 8 lat jednak go czegoś nauczyły! Czy w związku z tym zastanówmy się razem, czy to jest zasadne, aby na 5 lat pozbawiać go możliwości wykonywania naszego zawodu?
Jest specyficzną ciekawostką, że nie tylko nasi pracodawcy akceptują ten stan od dwóch dekad, ale także wszystkie nasze branżowe organizacje – sic! I żaden z nich nie kiwnie nawet ręką, aby w podobnie skandalicznych sprawach odwołać się do sądownictwa UE.
Cała ta sytuacja dość dobitnie ilustruje:
1/ nie tylko negatywną rolę naszych pracodawców ale także fakt, że
2/ nasz kraj znajduje się ruinie prawnej,
3/ negatywną rolę naszego nadzoru
w tym zakresie. Bo w tej skandalicznej sytuacji nadzór WK/starostwa, działając w tym zakresie celowo, świadomie i z premedytacją specjalnie odwleka podobne decyzje!
Zauważcie, że gdyby decyzja nadzoru WK/starostwa była podjęta w normalnym trybie, to nawet po utracie uprawnień już mógłby wrócić do zawodu (sic!). Ma to szczególne znaczenie w sytuacji:
dzisiejszych, tak dużych braków na rynku pracowników dla SKP,
gdy jeszcze w niedalekiej w przeszłości tych pracowników był nadmiar.
Więc jest pytanie, czego bronili urzędnicy naszego nadzoru w WK/starostwach? Jedynie swoich koleżeńskich kontaktów? Gdzie w takiej postawie jest ogólnospołeczny interes?1
Zresztą podobne jak wyżej, pytanie takie można postawić wszystkim SKO i WSA w Polsce, które także akceptowały tę chorą urzędniczą praktykę WK/starostw.
Zaś sama sprawa jest typowa dla naszej branży i dotyczy obrony interesu finansowego TDT – i niczego więcej!
Bo po tym OBT naszego kolegi M. M. 5 grudnia 2017 r., po roku, czyli 4 grudnia 2018 r. do Starostwa Powiatowego w Z. wpłynęło pismo TDT, z treści którego wynikało, że powyższe OBT zostało przeprowadzone przez naszego kolegę niezgodnie z określonymi przepisami z zakresem i sposobem jego wykonania, zaś wpis do DR pojazdu został dokonany przez niego niezgodnie ze stanem faktycznym i przepisami.
Do w/w pisma załączono kierowane do Prokuratury Rejonowej w Z. zawiadomienie TDT o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez naszego kolegę M. M.2
Starosta Z. w dniu 12 grudnia 2018 r. skierował do naszego kolegi M. M. zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie cofnięcia uprawnienia do wykonywania BT oraz . . . . . . . . . . – postanowieniem3 zawiesił wszczęte postępowanie do czasu zakończenia postępowania prowadzonego w Prokuraturze Rejonowej w Z..
To po co w ogóle wszczynał to postępowanie, gdy zaraz je na lata zawiesił? Jaki jest rzeczywisty cel takiej pokrętnej praktyki naszego nadzoru w WK/starostwach całego Kraju?
W czyim interesie jest ta głupota i taka chora praktyka?
Po czterech latach od zaistnienia czynu, Starosta Z. 13 stycznia 2021 r. uzyskał wreszcie prawomocne postanowienie Sądu Rejonowego w Z. z 29 października 2019 r. o utrzymaniu w mocy postanowienia Prokuratora Prokuratury Rejonowej w Z. o umorzeniu dochodzenia w tej sprawie, dotyczącej wykonania przez naszego kolegę M. M. w dniu 5 grudnia 2017 r. OBT pojazdu Nissan Almera z wynikiem „P”-pozytywnym.4
W ten oto po trzech latach czekania na nie-wiadomo-co Starosta (organ I instancji) wrócił do stanu z 2018 r. Więc po co było to czekanie?
Nie mając w tej sytuacji wyjścia, postanowieniem z 19 stycznia 2021 r. podjął z urzędu wcześniej niepotrzebnie zawieszone postępowanie, w efekcie którego następnie orzekł o cofnięciu mu naszych uprawnień.
Nic nie dało naszemu koledze odwoływanie się do SKO, potem do WSA, aż wreszcie do NSA. Tylko stracił kasę i nerwy. Gdyby się nie odwoływał, to już od dwóch lat byłby ponownie na SKP z gwarancją o wiele wyższych zarobków, które teraz mu przeszły koło nosa!
A podstawą jego kłopotów było to wykonanie OBT Nissana Almery z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu (zbiornik LPG zamontowany w instalacji zasilania pojazdu). Powyższe badanie techniczne zostało zakończone wynikiem „P”-pozytywnym, pomimo braku dokumentu wystawionego przez Dyrektora TDT stwierdzającego sprawność zbiornika LPG.
Wydany w dniu 22 maja 2007 r. przez TDT protokół zbiorczy z badania odbiorczego partii zbiorników LPG stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych napędzanych gazem skroplonym zawierał zapis o następnym badaniu zbiornika do dnia 22 maja 2017 r.. Wydany 18 lipca 2018 r. przez TDT protokół zbiorczy z badania odbiorczego partii zbiorników LPG stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych napędzanych gazem skroplonym zawierał zapis o następnym badaniu zbiornika do dnia 31 maja 2027 r., co oznacza, iż w okresie od dnia 23 maja 2017 r. do dnia 17 lipca 2018 r. (a więc również w dniu 5 grudnia 2017 r., tj. w dniu dokonania przez naszego kolegę BT zbiornik/butla umieszczona w tym pojeździe na gaz LPG nie był dopuszczony do eksploatacji przez TDT, a pomimo tego nasz kolega określił wynik tego OBT jako „P”-pozytywny.
W ten sposób TDT stracił te parę groszy . . . . . , a w zamian nasz kolega stracił pracę na SKP na 5 lat (sic!), zaś jego pracodawca doświadczonego pracownika albowiem, cyt.:
„Zatem stwierdzić należy, że przeprowadzenie badania technicznego pojazdu wyposażonego w instalację LPG jest uzależnione od jednoczesnego przedłożenia ważnego dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny, stwierdzający sprawność tej instalacji.”
– choć nikt nie wie dlaczego i po co ten kuriozalny przepis i kuriozalne uprawnienie dla TDT. Bo nikt jakoś nie słyszał o podobnym rozwiązaniu w skali całego świata.
Chyba, że Wy wiecie o takim podobnym przypadku. Jeśli tak, to dajcie znać.
Trzymajmy się tylko Prawa
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1III SA/Łd 569/21 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2022-02-03; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2021-06-21; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 878/22 – Wyrok NSA z 2025-11-13; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: Oddalono skargę;
2To postępowanie karne zakończyło się umorzeniem, albowiem wykonane przez niego BT nie zawierało znamion czynu zabronionego.
4W piśmie z 26 stycznia 2021 r. strona wskazała, że postępowanie karne zakończyło się umorzeniem, albowiem wykonane przez niego BT nie zawierało znamion czynu zabronionego, a badanie techniczne zostało wykonane prawidłowo.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 21 2025
KOLEGA POZBAWIONY UPRAWNIEŃ ZA SPRAWĘ Z 2017 R.
Kolejny kolega bez uprawnień z inicjatywy TDT – za OBT z wynikiem „P” w dniu 5 grudnia 2017 r. (sic!).
Wyrok NSA z 13 listopada 2025 roku ostatecznie przesądził, że nasz kolega M. M. (tzw. „strona”) na 5 lat stracił swoje uprawnienia, które posiadał od 10 października 2001 r., a które uzyskał od starostwa w Z. Jak sami widzicie, trochę lat minęło od tego ważnego potknięcia naszego kolegi. Jak myślicie, czy te minione 8 lat niczego nie nauczyły naszego kolegi?
Jeśli nasz kolega przez te 8 lat niczego się już nie nauczył, to takich przypadków błędnego BT powinno być kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt. A tu nic, czyli te minione 8 lat jednak go czegoś nauczyły! Czy w związku z tym zastanówmy się razem, czy to jest zasadne, aby na 5 lat pozbawiać go możliwości wykonywania naszego zawodu?
Jest specyficzną ciekawostką, że nie tylko nasi pracodawcy akceptują ten stan od dwóch dekad, ale także wszystkie nasze branżowe organizacje – sic! I żaden z nich nie kiwnie nawet ręką, aby w podobnie skandalicznych sprawach odwołać się do sądownictwa UE.
Cała ta sytuacja dość dobitnie ilustruje:
1/ nie tylko negatywną rolę naszych pracodawców ale także fakt, że
2/ nasz kraj znajduje się ruinie prawnej,
3/ negatywną rolę naszego nadzoru
w tym zakresie. Bo w tej skandalicznej sytuacji nadzór WK/starostwa, działając w tym zakresie celowo, świadomie i z premedytacją specjalnie odwleka podobne decyzje!
Zauważcie, że gdyby decyzja nadzoru WK/starostwa była podjęta w normalnym trybie, to nawet po utracie uprawnień już mógłby wrócić do zawodu (sic!). Ma to szczególne znaczenie w sytuacji:
dzisiejszych, tak dużych braków na rynku pracowników dla SKP,
gdy jeszcze w niedalekiej w przeszłości tych pracowników był nadmiar.
Więc jest pytanie, czego bronili urzędnicy naszego nadzoru w WK/starostwach? Jedynie swoich koleżeńskich kontaktów? Gdzie w takiej postawie jest ogólnospołeczny interes?1
Zresztą podobne jak wyżej, pytanie takie można postawić wszystkim SKO i WSA w Polsce, które także akceptowały tę chorą urzędniczą praktykę WK/starostw.
Zaś sama sprawa jest typowa dla naszej branży i dotyczy obrony interesu finansowego TDT – i niczego więcej!
Bo po tym OBT naszego kolegi M. M. 5 grudnia 2017 r., po roku, czyli 4 grudnia 2018 r. do Starostwa Powiatowego w Z. wpłynęło pismo TDT, z treści którego wynikało, że powyższe OBT zostało przeprowadzone przez naszego kolegę niezgodnie z określonymi przepisami z zakresem i sposobem jego wykonania, zaś wpis do DR pojazdu został dokonany przez niego niezgodnie ze stanem faktycznym i przepisami.
Do w/w pisma załączono kierowane do Prokuratury Rejonowej w Z. zawiadomienie TDT o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez naszego kolegę M. M.2
Starosta Z. w dniu 12 grudnia 2018 r. skierował do naszego kolegi M. M. zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie cofnięcia uprawnienia do wykonywania BT oraz . . . . . . . . . . – postanowieniem3 zawiesił wszczęte postępowanie do czasu zakończenia postępowania prowadzonego w Prokuraturze Rejonowej w Z..
To po co w ogóle wszczynał to postępowanie, gdy zaraz je na lata zawiesił? Jaki jest rzeczywisty cel takiej pokrętnej praktyki naszego nadzoru w WK/starostwach całego Kraju?
W czyim interesie jest ta głupota i taka chora praktyka?
Po czterech latach od zaistnienia czynu, Starosta Z. 13 stycznia 2021 r. uzyskał wreszcie prawomocne postanowienie Sądu Rejonowego w Z. z 29 października 2019 r. o utrzymaniu w mocy postanowienia Prokuratora Prokuratury Rejonowej w Z. o umorzeniu dochodzenia w tej sprawie, dotyczącej wykonania przez naszego kolegę M. M. w dniu 5 grudnia 2017 r. OBT pojazdu Nissan Almera z wynikiem „P”-pozytywnym.4
W ten oto po trzech latach czekania na nie-wiadomo-co Starosta (organ I instancji) wrócił do stanu z 2018 r. Więc po co było to czekanie?
Nie mając w tej sytuacji wyjścia, postanowieniem z 19 stycznia 2021 r. podjął z urzędu wcześniej niepotrzebnie zawieszone postępowanie, w efekcie którego następnie orzekł o cofnięciu mu naszych uprawnień.
Nic nie dało naszemu koledze odwoływanie się do SKO, potem do WSA, aż wreszcie do NSA. Tylko stracił kasę i nerwy. Gdyby się nie odwoływał, to już od dwóch lat byłby ponownie na SKP z gwarancją o wiele wyższych zarobków, które teraz mu przeszły koło nosa!
A podstawą jego kłopotów było to wykonanie OBT Nissana Almery z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu (zbiornik LPG zamontowany w instalacji zasilania pojazdu). Powyższe badanie techniczne zostało zakończone wynikiem „P”-pozytywnym, pomimo braku dokumentu wystawionego przez Dyrektora TDT stwierdzającego sprawność zbiornika LPG.
Wydany w dniu 22 maja 2007 r. przez TDT protokół zbiorczy z badania odbiorczego partii zbiorników LPG stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych napędzanych gazem skroplonym zawierał zapis o następnym badaniu zbiornika do dnia 22 maja 2017 r.. Wydany 18 lipca 2018 r. przez TDT protokół zbiorczy z badania odbiorczego partii zbiorników LPG stanowiących wyposażenie pojazdów samochodowych napędzanych gazem skroplonym zawierał zapis o następnym badaniu zbiornika do dnia 31 maja 2027 r., co oznacza, iż w okresie od dnia 23 maja 2017 r. do dnia 17 lipca 2018 r. (a więc również w dniu 5 grudnia 2017 r., tj. w dniu dokonania przez naszego kolegę BT zbiornik/butla umieszczona w tym pojeździe na gaz LPG nie był dopuszczony do eksploatacji przez TDT, a pomimo tego nasz kolega określił wynik tego OBT jako „P”-pozytywny.
W ten sposób TDT stracił te parę groszy . . . . . , a w zamian nasz kolega stracił pracę na SKP na 5 lat (sic!), zaś jego pracodawca doświadczonego pracownika albowiem, cyt.:
„Zatem stwierdzić należy, że przeprowadzenie badania technicznego pojazdu wyposażonego w instalację LPG jest uzależnione od jednoczesnego przedłożenia ważnego dokumentu wydanego przez Transportowy Dozór Techniczny, stwierdzający sprawność tej instalacji.”
– choć nikt nie wie dlaczego i po co ten kuriozalny przepis i kuriozalne uprawnienie dla TDT. Bo nikt jakoś nie słyszał o podobnym rozwiązaniu w skali całego świata.
Chyba, że Wy wiecie o takim podobnym przypadku. Jeśli tak, to dajcie znać.
Trzymajmy się tylko Prawa
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 III SA/Łd 569/21 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2022-02-03; orzeczenie nieprawomocne; Data wpływu: 2021-06-21; Symbol z opisem: 6038 Inne uprawnienia do wykonywania czynności i zajęć w sprawach objętych symbolem 603; Hasła tematyczne: Ruch drogowy; Sygnatury powiązane: II GSK 878/22 – Wyrok NSA z 2025-11-13; Skarżony organ: SKO; Treść wyniku: Oddalono skargę;
2 To postępowanie karne zakończyło się umorzeniem, albowiem wykonane przez niego BT nie zawierało znamion czynu zabronionego.
3 na podstawie art. 97 § 1 pkt 4 k.p.a.
4 W piśmie z 26 stycznia 2021 r. strona wskazała, że postępowanie karne zakończyło się umorzeniem, albowiem wykonane przez niego BT nie zawierało znamion czynu zabronionego, a badanie techniczne zostało wykonane prawidłowo.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, diagnosta, legalizacja zbiorników, LPG, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), starostwo, TDT, Wydział Komunikacji, wyrok sądu, zbiorniki na gaz