Na Dolnym Śląsku w dniach 3 i 4 września inspektorzy z Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego, jak co roku (!!!) przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów wykonujących przewozy dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Dolnego Śląska. Ta systematyczna praktyka przynosi jednak zaskakujące efekty.
Bo w trakcie dwudniowej akcji skontrolowano 119 pojazdów, gdzie wydano 15 mandatów karnych na kierowców z tytułu popełnionych wykroczeń. Były to na przykład następujące wykroczenia:
zły stan techniczny pojazdu,
brak wyposażenia, w tym gaśnicy, koła zapasowego, trójkąta,
Na szczególna uwagę zasługuje fakt, że zatrzymano aż 20 DR[2](!!!) ze względu na zły stan techniczny, a także z uwagi na brakujące wyposażenie.
Ujawniono następujące usterki, które mają bezpośredni wpływ na BRD:
Wyciek płynów eksploatacyjnych (głównie oleju silnikowego),
Uszkodzony układ hamulcowy,
Uszkodzone pasy bezpieczeństwa,
Luzy układu kierowniczego,
Uszkodzony bieżnik opony,
Pęknięcie szyby czołowej,
Niesprawne światła pozycyjne, stopu, zbity klosz kierunkowskazu,
Niezgodna liczba miejsc z DR,
Niewłaściwa zbieżność kół z przodu w autobusie,
Stłuczone lusterka boczne.
Więc pytam, a co z bezpieczenstwem przewożonych dzieci?!?! Czy właścicielom tych SKP, na których dokonano ostatniego OBT tych pojazdów nie zależy na zdrowiu i życiu przewożonych dzieci?!?!?
Ponadto w trakcie kontroli w dwóch przypadkach inspektorzy ujawnili, iż termin OBT nie został wyznaczony w sposób prawidłowy, a błędu dopuścił się ten sam UDS[3] (?!?). Zakładam, że nie został przez właściciela swojej SKP wysłany na szkolenie od lat (… – 10?).
W drugim dniu działań, tj. 4 września patrol Inspekcji Transportu Drogowego oczekiwał na autobusy dowożące dzieci do szkoły w Żórawinie. Podjechał tylko jeden autobus. Ustalono, że pod szkołę miał przyjechać jeszcze jeden autobus prywatnego przewoźnika, którego kierowca wypuścił dzieci przy drodze głównej, a sam zbiegł, jak zając (sic!). Dzieci musiały dotrzeć do szkoły na piechotę (!).[4]
A ja teraz proponuję zmianę trybu postępowania dla ITD. Uważam, że powinniśmy poznać właścicieli tych SKP, na których dokonano ostatnich OBT tych 20 pojazdów z zatrzymanymi DR. Powinniśmy mieć możliwość porozmawiania z nimi lub wysłuchania ich stanowiska na temat, co oni zrobili, że takie pojazdy z w/w usterkami na ich SKP przechodzą OBT.
Tylko kto mnie wesprze? PISKP ucieka od tej tematyki jak diabeł od święconej wody. Nasz OSDS, w którym Zarząd jest pod presją właścicieli SKP też się wiecznie boi.
Może więc chociaż Stowarzyszeni Kierowników SKP lub OSPWK?
Bo po kontrolujących urzędnikach w GITD nie należy się spodziewać aż takiej odwagi, której wystarcza im zaledwie na drogowe kontrole. Więc kto pozostaje? Znowu ja sam? No dajcie spokój . . .
Ale jeśli tak, to poczekajmy na decyzję Sądu o uznanie naszego „Informatora UDS-a” za czasopismo internetowe. Bo prasie nie będą mogli odmówić informacji. A wówczas wszyscy dowiemy się, kim są ci właściciele takich SKP. I przeprowadzimy z nimi wywiady w tym temacie, a co!
Pozdrawia
Dziadek Piotra
[1] OBT, to okresowe, czyli obowiązkowe badanie techniczne pojazdu. Wykonywanej jest najczęściej corocznie, a w przypadku autobusów co 6 –m-cy.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 4 2013
GIMBUSY
Gimbusy do ponownej kontroli.
Na Dolnym Śląsku w dniach 3 i 4 września inspektorzy z Dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego, jak co roku (!!!) przeprowadzili wzmożone kontrole pojazdów wykonujących przewozy dzieci i młodzieży do placówek oświatowych na terenie Dolnego Śląska. Ta systematyczna praktyka przynosi jednak zaskakujące efekty.
Bo w trakcie dwudniowej akcji skontrolowano 119 pojazdów, gdzie wydano 15 mandatów karnych na kierowców z tytułu popełnionych wykroczeń. Były to na przykład następujące wykroczenia:
Na szczególna uwagę zasługuje fakt, że zatrzymano aż 20 DR[2] (!!!) ze względu na zły stan techniczny, a także z uwagi na brakujące wyposażenie.
Ujawniono następujące usterki, które mają bezpośredni wpływ na BRD:
Więc pytam, a co z bezpieczenstwem przewożonych dzieci?!?! Czy właścicielom tych SKP, na których dokonano ostatniego OBT tych pojazdów nie zależy na zdrowiu i życiu przewożonych dzieci?!?!?
Ponadto w trakcie kontroli w dwóch przypadkach inspektorzy ujawnili, iż termin OBT nie został wyznaczony w sposób prawidłowy, a błędu dopuścił się ten sam UDS[3] (?!?). Zakładam, że nie został przez właściciela swojej SKP wysłany na szkolenie od lat (… – 10?).
W drugim dniu działań, tj. 4 września patrol Inspekcji Transportu Drogowego oczekiwał na autobusy dowożące dzieci do szkoły w Żórawinie. Podjechał tylko jeden autobus. Ustalono, że pod szkołę miał przyjechać jeszcze jeden autobus prywatnego przewoźnika, którego kierowca wypuścił dzieci przy drodze głównej, a sam zbiegł, jak zając (sic!). Dzieci musiały dotrzeć do szkoły na piechotę (!).[4]
A ja teraz proponuję zmianę trybu postępowania dla ITD. Uważam, że powinniśmy poznać właścicieli tych SKP, na których dokonano ostatnich OBT tych 20 pojazdów z zatrzymanymi DR. Powinniśmy mieć możliwość porozmawiania z nimi lub wysłuchania ich stanowiska na temat, co oni zrobili, że takie pojazdy z w/w usterkami na ich SKP przechodzą OBT.
Tylko kto mnie wesprze? PISKP ucieka od tej tematyki jak diabeł od święconej wody. Nasz OSDS, w którym Zarząd jest pod presją właścicieli SKP też się wiecznie boi.
Może więc chociaż Stowarzyszeni Kierowników SKP lub OSPWK?
Bo po kontrolujących urzędnikach w GITD nie należy się spodziewać aż takiej odwagi, której wystarcza im zaledwie na drogowe kontrole. Więc kto pozostaje? Znowu ja sam? No dajcie spokój . . .
Ale jeśli tak, to poczekajmy na decyzję Sądu o uznanie naszego „Informatora UDS-a” za czasopismo internetowe. Bo prasie nie będą mogli odmówić informacji. A wówczas wszyscy dowiemy się, kim są ci właściciele takich SKP. I przeprowadzimy z nimi wywiady w tym temacie, a co!
Pozdrawia
Dziadek Piotra
[1] OBT, to okresowe, czyli obowiązkowe badanie techniczne pojazdu. Wykonywanej jest najczęściej corocznie, a w przypadku autobusów co 6 –m-cy.
[2] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[3] UDS, to pracownik SKP z państwowymi uprawnieniami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[4] Na podstawie http://www.gitd.gov.pl/
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: autobusy, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, GITD, motoryzacja, OSKP, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola Zarządu OSDS