Kolejne usterki

Rate this post

Kolejne usterki – i to dość liczne! – wykryte w kolejnym (!) już tego lata autobusie.

W dniu 7 sierpnia inspektorzy z Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili kontrolę autobusu realizującego przewozy regularne osób na linii Biskupiec – Olsztyn.

Ponadto podczas kontroli stanu technicznego stwierdzono szereg usterek technicznych, m.inn.:

  1. Nieszczelny układ wydechowy,
  2. Brak amortyzatora na tylnej osi,
  3. Niepewne mocowanie foteli pasażerów,
  4. Niekompletny układ hamulcowy – brak zacisku na tylnej osi,
  5. Niesprawny hamulec postojowy,
  6. Odłączony czujnik układu ABS pierwszej osi,
  7. Niedostateczną siłę hamowania,
  8. Niedopuszczalne różnice sił hamowania poszczególnych osi,
  9. Wycieki płynów eksploatacyjnych
  • oleju z silnika,
  • smaru z piasty koła na tylnej osi,
  • płynu ze wspomagania układu kierowniczego.

 

A efektowne zdjęcia tych usterek możecie zobaczyć na stronach GITD.[1]

Wynikiem powyższego zatrzymany został DR[2] autobusu z zakazem dalszej jazdy. Ponadto kierowca został ukarany mandatem karnym w związku ze złym stanem technicznym kontrolowanego pojazdu.

I znając procedury postępowania ITD[3] już wiemy, że jeden z naszych Kolegów będzie się musiał tłumaczyć Embarassed, dlaczego dopuścił ten autobus do ruchu, pozytywnie „klepiąc” w DR efekt ostatniego OBT[4].

I przeczytałem jeszcze na stronach internetowych GITD, że cyt. „W celu potwierdzenia i wskazania ewentualnych dodatkowych usterek ITD. skorzystała z pomocy Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów przy Wojewódzki Ośrodku Ruchu Drogowego w Olsztynie.

Bo mnie trochę (i po raz kolejny) ciekawi:

– co na to pan Rajmund Kądziela, dyrektor WK w Łodzi http://www.diagnostasamochodowy.pl/2010/a-w-lodzi-cos-sie-rodzi/

– czy ten autobus przymusowo odstawiono na tę OSKP, czyli jaka była podstawa prawna zmuszenia kierowcy do tej czynności (niesprawnym pojazdem!?),

– czy, biorąc pod uwagę niesprawność, powyższy autobus był holowany na tę OSKP, czy też wieziony był na lawecie (?) lub konwojowany (?):

– w oparciu o jaką podstawę prawną ta OSKP wykonywała to zlecenie ITD,

– co na te dodatkowe czynności na tej OSKP powie TDT, choćby w czasie corocznej kontroli,

– czy UDS na tej OSKP wystawił stosowne zaświadczenie, a jeśli tak, to jak ono wyglądało,

– w jakich okolicznościach, kto i dlaczego przymusił naszego Kolegę UDS-a do „klepania” DR tego autobusu,

– czy ostatnie OBT wykonywano na OSKP należącej do tego przewożnika.

 

A może ktoś z Was mi pomoże rozstrzygnąć te wątpliwości, nie tylko prawnej natury i . . . – dziękuję z góry.

 

Pozdrawiam

Dziadek Piotra



[1]    http://www.gitd.gov.pl/content/liczne-usterki-wykryte-w-autobusie

[2]    DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.

[3]    ITD., to Inspekcja Transportu Drogowego.

[4]    OBT, to okresowe badanie techniczne pojazdu, wykonywane przez UDS-a na SKP.

——————————-

Loading