BRANŻOWE POGADUSZKI

Rate this post

Branżowe pogaduszki do sobotniej poduszki.

Jest już piątkowy wieczór, tydzień zleciał tak szybko. A na dodatek jest już nieco (?) późno. Ale spróbujmy coś tam podsumować . . . .

 

I. Nasz minister był przestępcą.

Sławomir Nowak został skazany przez sąd. Niewątpliwie, nie tylko my krytycznie odnosiliśmy się do jego osoby i do jego braku działań dla dobra naszej branży. Bo krytyczne wypowiedzi widoczne również były ze strony pojedynczych osób/Kolegów na internetowych forach. Jednak nigdy nie spotkałem się ze zdecydowaną i jednoznaczną krytyką jego poczynań na łamach naszych oficjalnych branżowych wydawnictw, które zbyt widocznie (i asekurancko?) milczały na ten temat. A szkoda, bo wszyscy potrzebujemy wiarygodności, która najlepiej buduje się w trudnym czasie, a nie dopiero wówczas, gdy zapadnie już wyrok sądowy.

Ale jeśli tak wszyscy krytykujemy szarego UDS-a za ewentualne przewiny (kilo karpia za BT), to jak nazwać lata przyzwolenia na szkodliwą działalność p. Nowaka na stanowisku ministra, który swoim zachowaniem zdeprawował całe podległe sobie struktury?

 

II. Napisał do mnie/do nas p. G. Krzemieniecki.

Szanowny Panie,

 w związku z pismem Ministerstwa http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/pismo-miir-osswk-2/ został przygotowany wniosek o udzielenie konkretnej odpowiedzi.

Przekona się Pan, że pismo Ministerstwa zawiera informację, iż w przypadku pojazdów wyrejestrowanych diagnosta samochodowy powinien określić wynik pozytywny, jeśli pojazd spełnia pozostałe wymagania art. 66. Wystarczy umiejętnie czytać.

Wniosek będzie dostępny na stronie www.klubdiagnosty.pl i www.dlid.pl

 

Z poważaniem

Grzegorz Krzemieniecki

 

No cóż . . . .

Wszyscy wiemy, że nam potrzebne są jednoznaczne wytyczne na zasadzie „tak lub nie”. Prawny bełkot serwowany nam do dalszych interpretacji jest nie do przyjęcia w naszym środowisku techników i inżynierów, a nieliczne wyjątki rozumiejących ten bełkot tylko potwierdzają tę tezę o potrzebie jasnych wytycznych. I z tego punktu widzenia inicjatywa p. G. Krzemienieckiego, sprowadzająca się do próby skonkretyzowania tego zagadnienia, zasługuje na nasze pełne wsparcie. Albowiem istnieje taka możliwość, że to jedno z ostatnich zdań z pisma do OSSWK o tym, że dla uniknięcia wyniku „N” z BT cyt. „… osoba sprowadzająca pojazd z zagranicy powinna uzyskać tzw. tablice wywozowe w państwie pochodzenia pojazdu. Jeżeli nie uzyskała takich tablic istnieje możliwość wnioskowania w kraju o czasową rejestrację pojazdu i tymczasowe tablice rejestracyjne…” nie wyczerpuje jeszcze całości zagadnienia wykonywania tzw. pierwszych BT zagranicznych i bez TR – być może.

 

III. Fatalny wynik kolejnej Kontroli.

Fatalny wynik kolejnej już Kontroli, ad których głowa boli. Tym razem dotyczy autobusów i ciężarówek w Małopolsce.

Czwartek, 20 listopada (09:08)

39 mandatów i 8 odebranych dowodów rejestracyjnych to efekt zaledwie jednodniowej kontroli policyjnej na sądeckich drogach w Małopolsce. Skontrolowano 53 autobusy i 22 ciężarówki należące do lokalnych przewoźników.

Policjanci znaleźli wiele usterek. Aż 8 ze sprawdzonych busów nie nadawało się do jazdy, w związku z czym policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne.

Dla 39 kierowców ta kontrola zakończyła się mandatem, a dla 11 pouczeniem. Oprócz tego policjanci stwierdzili zły stan techniczny pojazdów.

W związku z tak złymi wynikami kontroli, policjanci apelują do pasażerów, by informowali o jeździe przepełnionym lub niesprawnym busem. To może pomóc uniknąć w przyszłości tragedii.”

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-fatalny-wynik-kontroli-autobusow-i-ciezarowek,nId,1561057?dl=bezpieczenstwo-na-drogach#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

 

A my pozdrawiamy tamtejszych właścicieli firm przewozowych i kolegów z tych SKP, które jako ostatnie zajmowały się tymi kontrolowanymi pojazdami.

 

Dziadek Piotra

Loading