DZIEJE SIĘ

Rate this post

Dzieje się niezgorzej, choć raz lepiej, raz nieco (?) gorzej.

 

I. Na Kolei dzieje się gorzej.

Zima zaskoczyła transportowców kolejowych. A pani Bieńkowska twierdzi, że na kolei nic nie śmierdzi. A za opóźnienia pociągów i potworne zimno w wagonach odpowiada nie ona, tylko ta okropna zima szalona („sorry, taki mamy klimat”). Bo zamiast przyjść już w grudniu (ta zima), to czekała z tym do 19 stycznia, do niedzieli po południu (Foot in Mouthsic!).

Ta pani, choć nieco bystra, to nie nadaje się nie tylko na wicepremiera, ale nawet na naszego ministra.

Bo dla polityków jest polityczna odpowiedzialność, a stanowisko ministra jest stanowiskiem politycznym, nie mówiąc już o stanowisku wicepremiera. Więc przypomnijmy tej pani: sorry, ma pani kierownicze stanowisko polityczne i ponosić pani musi polityczną odpowiedzielność za to, co dzieje się na pani podwórku. Sorry paniusiu Kiss, to na tym właśnie polega demokracja!

Embarrassed

II. Dzieje się, bo Koledzy dzwonia i dzwonią, w różnych sprawach, za co dziekuję bardzo!

Zadzwonił do mnie Kolega i pyta, na jakiej podstawie formalnej Waldemar Witek z OSDS zrezygnował z prac w tzw. „grupie roboczej”. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że nie do mnie to pytanie, że ja tego nie wiem.

Nie ukrywam jednak, w ślad za dzwoniącym Kolegą, że rezygnacja z reprezentowania naszego środowiska na ministerialnych salonach powinna odbyć się w formie jakiejś uchwały (zarządu, walnego zebrania), bo to zbyt ważna sprawa do całego naszego środowiska, aby decyzja taka zapadła w gronie . . . (?).

Nie ukrywam także, że urzędnicze kłamstwo jest wystarczającym powodem opuszczenia tej „grupy” –  http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/rozwagi-troche/

Prawda zaś jest taka, że w piśmie o wypowiedzeniu pracy w tzw. „grupie roboczej” brak jest odwołania się do jakiejkolwiek uchwały, co powinno być cechą każdej organizacji o demokratycznych ambicjach.

Ale problem ten jest nieco szerszy. Bo z faktu, że wiele innych naszych branżowych organizacji pisząc ostatnie postulaty nie odwołuje się do uchwał swoich statutowych władz wynika, że treści tych postulatów nie są konsultowane z własnymi członkami (sic!).

Może to świadczyć o tym, że tym/takim organizacjom brakuje wewnętrznej demokracji, a prace nad postulatami prowadził tylko prezes i jego najbliższa świta (szara masa płacąca składki się nie liczy?).

W ten sposób powstaje też przykre domniemanie, że nie tylko autorami, ale i popierającymi dane postulaty jest wąska grupa działaczy „kanapowych”, a nie wszyscy, Wszyscy, WSZYSCY członkowie danej organizacji.

So Tired

III. Intencje naszych organizacji branżowych.

Zgadzam się z wieloma postulatami naszych branżowych organizacji i instytucji. Ale bardzo żałuję, że mając tak podobne postulaty organizacje te nie wspierają się wzajemnie. Brak współdziałania naszych branżowych organizacji i instytucji każe mi zapytać ich przedstawicieli o intencje.

Czy naprawdę chcą zmian, czy tylko markują kroki w tym kierunku? Tutaj mam wątpliwości, czy chodzi o złapanie króliczka, czy tylko o to, żeby gonić go (?).

Bo dla każdego średnio inteligentnego UDS-a jest jasne jak słońce, że w kupie jest siła. Wsparcie trzech-czterech branżowych organizacji załatwia problem niedostatecznej reprezentacji rynkowej – tak potrzebnego argumentu w rozmowach na poziomie ministerialnym.

Co stoi na przeszkodzie, aby powstała jedna wspólna lista postulatów (JEDNA WSPÓLNA LISTA POSTULATÓW) 4 – 5 naszych branżowych organizacji, zamiast 4 – 5 list z własnymi postulatami – nawet, jeśli złożono je wspólnie!

Jeśli Wasze fochy (kierownictwa organizacji) w odniesieniu do siostrzanych organizacji są ważniejsze niż realizacja własnych postulatów, to źle to świadczy o osobach, którym powierza się prowadzenie rozmów (i prowadzenie organizacji?).

I polecam – stare jak świat – uwagi o tym, jak prowadzi się taki i podobne negocjacje/rozmowy –  http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/negocjacje-od-kuchni/

 

Pozdrawiam

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – –

P.S.

1. Bardzo dziękuję organizatorom w Pile za pisemne zaproszenie na Konferencję „Bezpieczna droga – wspólna sprawa”.

2. Ustalono datę VII Konferencji Transportowej „Ekologiczne warunki techniczne pojazdów”, która odbędzie się 30 i 31 maja 2014 r. w Legnicy i okolicy.

 

Loading