W związku z Pana wnioskiem (wiadomość e-mail z dnia 7 lipca 2014 r.) o udzielenie informacji publicznej w zakresie sprawowanego nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów z terenu Miasta Poznania, Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Poznania odpowiada w sposób następujący:
Ad 1)
aktualnie na terenie Miasta Poznania funkcjonuje 47 stacji kontroli pojazdów,
Ad 2)
w okresie od 01.01.2014 r. do chwili obecnej wydano 24 zalecenia pokontrolne,
Ad 3)
do najczęściej występujących nieprawidłowości, stwierdzanych podczas kontroli SKP, można zaliczyć:
a) w zakresie prawidłowości wykonywania badań technicznych – niewykonanie wszystkich czynności kontrolnych podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu,
b) w zakresie prowadzenia wymaganej dokumentacji:
– nieprawidłowo wyznaczone terminy następnego badania technicznego pojazdu,
– niepoprawnie sformułowane rodzaje badanych pojazdów, tzn. niezgodnie z obowiązującą klasyfikacją pojazdów,
– wystawianie dokumentu identyfikacyjnego (DIP) w przypadku przeprowadzania innych badań technicznych, niż okresowe po raz pierwszy,
– zakończenie badania technicznego z wynikiem negatywnym pomimo stwierdzenia w badanym pojeździe pojedynczej usterki drobnej,
– zakończenie badania technicznego z wynikiem negatywnym bez zatrzymania dowodu rejestracyjnego pomimo stwierdzenia w badanym pojeździe usterek stwarzających zagrożenie,
– nie określanie wyniku przeprowadzanych badań technicznych pojazdów.
Ad 4)
w bieżącym roku Prezydent Miasta Poznania cofnął dwa uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów,
Ad 5)
w bieżącym roku Prezydent Miasta Poznania nie wykreślił z urzędu (z rejestru działalności regulowanej SKP) żadnego przedsiębiorcy prowadzącego stację kontroli pojazdów.
A ja dziękuję WK w Poznaniu za szybką odpowiedź (wytłuszczenia moje).
Dziękuję także za zainteresowanie, które była uprzejma okazać naszej redakcji Pani Dyrektor Kaniewska telefonując do mnie. A uzupełniając moją odpowiedź na zadane przez Panią Dyrektor pytanie, to mam nadzieję, że omówienie odpowiedzi z poszczególnych WK – w formie podsumowania – uda się jednak 0zrealizować w okresie krótszym niż 12 miesięcy. Planuję porównać ilość wystąpień pokontrolnych do ilości decyzji o zatrzymaniu uprawnień i zamknięciu SKP. Teoretycznie, to ilość wystąpień pokontrolnych powinna skutkować mniejszą ilością pozostałych faktów administracyjnych (zależność odwrotnie proporcjonalna). Ale to jest teoria, a jak jest w praktyce, to zobaczymy . . .?
dziadek Piotra
P.S.
Wczorajsza południowa burza, która powaliła w pobliżu mojego domu dwa wielkie drzewa spowodowała także brak prądu do późnych godzin nocnych. A brak prądu, to brak możliwości skorzystania z komputera i internetu. Stąd to opóźnienie w publikacji, za która w imieniu Radakcji przepraszam.
Przeszedł mi także koło nosa mecz Brazylia – Niemcy . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 9 2014
POZNAŃ POINFORMOWAŁ
Poznań poinformował:
Szanowny Panie!
W związku z Pana wnioskiem (wiadomość e-mail z dnia 7 lipca 2014 r.) o udzielenie informacji publicznej w zakresie sprawowanego nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów z terenu Miasta Poznania, Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Poznania odpowiada w sposób następujący:
Ad 1)
aktualnie na terenie Miasta Poznania funkcjonuje 47 stacji kontroli pojazdów,
Ad 2)
w okresie od 01.01.2014 r. do chwili obecnej wydano 24 zalecenia pokontrolne,
Ad 3)
do najczęściej występujących nieprawidłowości, stwierdzanych podczas kontroli SKP, można zaliczyć:
a) w zakresie prawidłowości wykonywania badań technicznych – niewykonanie wszystkich czynności kontrolnych podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu,
b) w zakresie prowadzenia wymaganej dokumentacji:
– nieprawidłowo wyznaczone terminy następnego badania technicznego pojazdu,
– niepoprawnie sformułowane rodzaje badanych pojazdów, tzn. niezgodnie z obowiązującą klasyfikacją pojazdów,
– wystawianie dokumentu identyfikacyjnego (DIP) w przypadku przeprowadzania innych badań technicznych, niż okresowe po raz pierwszy,
– zakończenie badania technicznego z wynikiem negatywnym pomimo stwierdzenia w badanym pojeździe pojedynczej usterki drobnej,
– zakończenie badania technicznego z wynikiem negatywnym bez zatrzymania dowodu rejestracyjnego pomimo stwierdzenia w badanym pojeździe usterek stwarzających zagrożenie,
– nie określanie wyniku przeprowadzanych badań technicznych pojazdów.
Ad 4)
w bieżącym roku Prezydent Miasta Poznania cofnął dwa uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów,
Ad 5)
w bieżącym roku Prezydent Miasta Poznania nie wykreślił z urzędu (z rejestru działalności regulowanej SKP) żadnego przedsiębiorcy prowadzącego stację kontroli pojazdów.
__________________________________________________
Adam Bartkowiak
Główny specjalista ds. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów
Wydział Komunikacji UMP
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
A ja dziękuję WK w Poznaniu za szybką odpowiedź (wytłuszczenia moje).
Dziękuję także za zainteresowanie, które była uprzejma okazać naszej redakcji Pani Dyrektor Kaniewska telefonując do mnie. A uzupełniając moją odpowiedź na zadane przez Panią Dyrektor pytanie, to mam nadzieję, że omówienie odpowiedzi z poszczególnych WK – w formie podsumowania – uda się jednak 0zrealizować w okresie krótszym niż 12 miesięcy. Planuję porównać ilość wystąpień pokontrolnych do ilości decyzji o zatrzymaniu uprawnień i zamknięciu SKP. Teoretycznie, to ilość wystąpień pokontrolnych powinna skutkować mniejszą ilością pozostałych faktów administracyjnych (zależność odwrotnie proporcjonalna). Ale to jest teoria, a jak jest w praktyce, to zobaczymy . . .?
dziadek Piotra
P.S.
Wczorajsza południowa burza, która powaliła w pobliżu mojego domu dwa wielkie drzewa spowodowała także brak prądu do późnych godzin nocnych. A brak prądu, to brak możliwości skorzystania z komputera i internetu. Stąd to opóźnienie w publikacji, za która w imieniu Radakcji przepraszam.
Przeszedł mi także koło nosa mecz Brazylia – Niemcy . . .
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, rola starostwa