REWOLUCJA NADCHODZI

Rate this post

Rewolucja nadchodzi.

Uwaga, uwaga nadchodzi. Rewolucja nadchodzi za sprawą Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r.

Nasze BT wykonywane na SKP stanowią w tym opracowaniu część szerszego systemu mającego zagwarantować, aby pojazdy spełniały normy z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego oraz BRD.

1.

W dokumencie tym, co rusz, czytamy rewolucyjne stwierdzenia, np. (pkt. 3):

Badania okresowe pojazdów powinny stanowić główne narzędzie zapewnienia zdatności do ruchu drogowego.

Kontrole drogowe pojazdów użytkowych powinny być jedynie uzupełnieniem badań okresowych.”

A dowodem na rewolucyjność tego stwierdzenia jest to, że u nas, na dzień dzisiejszy jest jeszcze odwrotnie. Pisałem o tym wielokrotnie, np. po naszej legnickiej konferencji.[1] To Policja i ITD odbiera DR, już nie mówiąc/pisząc o ciekawej roli Straży Granicznej w tym zakresie – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/analizatorem-rosjan/

Tak więc, UE chce wreszcie wprowadzić u nas normalność . . . – no zobaczymy, czy im się uda. Undecided

2.

Do tych rewolucyjnych stwierdzeń zaliczam także nałożenie na nasze Państwo odpowiedzialności za BT (pkt 15), które wykonują podmioty prywatne, „w tym wykonujące również naprawy pojazdów.”

Z tego też wynika, że jeżeli dane państwo zechce zrzec się tej odpowiedzialności za jakość takich BT, to musi wprowadzić zakaz jednoczesnego prowadzenia SKP i warsztatu (sic!)? Ciekawe, jakie stanowisko w tym zakresie przyjmie PISKP i OSDS?

3.

Do innych rewolucyjnych zapisów zaliczam także ten, że Nasze Państwo może wskazać stacje kontroli pojazdów na terenach innych państw UE do wykonywania BT z naszymi rejestracjami (pkt 16). Jest to szczególnie ważne dla tych naszych pracowników w Niemczech, w Hiszpanii, na Wyspach Brytyjskich, itd., itp., et’cetera, którzy są tam swoimi pojazdami.

Na tej samej zasadzie europejskie kraje mogą wskazać nasze SKP, które będą robić BT pojazdów zagranicznych. Jestem przekonany, że w dużych miastach będzie to ciekawy torcik do podziału, a największe szanse mają tutaj te z naszych SKP, które zrzeszone są w ramach sieci działających w niektórych krajach UE, typu Dekra, Tuv-pol i . . . . – (?). Frown

4.

Ciekawy jest też zapis, że to posiadacz DR (użytkownik pojazdu) będzie odpowiedzialny za „utrzymanie pojazdu w stanie zdatności pojazdu do ruchu drogowego”(pkt 18). Wygląda na to, że jeden z naszych liderów, ciągle twierdzący, że to tylko OSDS jest za wprowadzeniem odpowiedzialności użytkownika pojazdu za jego stan techniczny przywłaszczył sobie efekt pracy unijnych urzędników i szermuje nim, niczym swoją wyszczerbioną szabelką.[2]

5.

Rewolucyjny jest także zapis mówiący o tym, że BT powinny być (pkt 21):

  • stosunkowo proste,
  • szybkie,
  • niedrogie,

a jednocześnie „skuteczne w zakresie osiągania celów niniejszej dyrektywy.”

W tym kontekście wszystkie branżowe postulaty i inicjatywy o podniesienie naszego cennika należy uznać za mało realne.

I pozwólcie, że zapytam nieśmiało, czy w kontekście powyższego jedyną drogą do ewentualnych oszczędności jest uproszczenie i skrócenie czasu naszych BT (???). Foot in Mouth

 

Zapytowywuje ten, kto w szkole otrzymywał dwóje.

Czyli . . . . – dziadek Piotra, który nie chce grać łotra

i o reszcie rewolucyjnej Dyrektywy opowie później, i nie „na niby”.



[1]    Przypomnę tylko, o czym już pisałem: „(…) rozmowa z p. Jackiem Mandosikiem z firmy DIAGNOPOL podczas naszej VII Konferencji Transportowej w Legnicy, który podniósł ciekawy wątek związany z efektami naszej pracy. A mianowicie powiedział on miedzy innymi, że my wykonujemy codziennie więcej kontroli technicznych pojazdów (BT[3]) niż Policja, ITD[4], Straże Miejskie i Gminne razem wzięte!

I choć tych służb jest mniej, niż nas, to jednak oni (a nie my!) zatrzymują więcej DR[5] niż całe nasze 10.000 środowisko!”

[2]    Ketiw38: „Uważam, że tak długo będzie, dopóki (powtórzę się): „Jak długo jeszcze w przepisach nie wprowadzi się odpowiedzialności właściciela/użytkownika pojazdu ❓ ” OSDS jest za taką zmianą przepisów i walczy o nią.”

Loading