NASZ UDZIAŁ?

Rate this post

Jaki w tym nasz udział?

Czyli BRD w praktyce Policji i ITD.

 

I.

Koledzy piszą, a ja ustalam.

Napisał do nas Kolega ze Słupska:

Witam serdecznie,

dzisiaj mnie sparaliżowało jak to zobaczyłem ….. jak długo jeszcze będziemy o takich sprawach słyszeć:-(((

przesyłam aby taka informacja nie umknęła nam: http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-w-gimbusie-zamiast-siedzen-lawki,nId,1527893

pozdrawiam

(…) Słupsk”

 

Zastanawiając się, jaki jest w tym wydarzeniu nasz udział, postanowiłem uzupełnić nieco tę informację, która ukazała się także w Teleekspresie w dniu 30.09.2014 r.

Okazało się, że Policja w Kole (woj. wielkopolskie), w środę, tj. w dniu 24.09.2014 r. zatrzymała do kontroli gimbusa marki Reanault, w którym zamiast foteli, zamontowane były… – drewniane ławki ustawione wzdłużnie do osi pojazdu (sic!).

Było to w miejscowości Ruszków w Wielkopolsce. Autobusem jechały dzieci na lekcje w szkole podstawowej w gminie Kościelec.

Ponadto ten pojazd szkolny miał także niesprawne światła cofania. Kierującemu policjanci bardzo słusznie zatrzymali prawo jazdy (choć warunkowo) za narażenie przewożonych dzieci na niebezpieczeństwo. Nietrudno sobie wyobrazić jakąkolwiek kolizję i te dzieci „fruwające” wewnątrz . . . .

Zatrzymano także DR tego autobusu.

 

Ale najciekawsze jest to, co wynika właśnie z DR. Chodzi mianowicie o to, że ten pojazd, zaledwie dwa dni wcześniej, czyli 22 września br. przeszedł pozytywnie swoje OBT.

Być może pieczątki w DR są fałszywe, być może. . . .

Być może, że te drewniane ławki mogły być zamontowane już po wykonaniu OBT, być może . . . .

Ale osobiście uważam, że dla całego naszego środowiska sprawa ta jest zbyt poważna, co przsądza o tym, że kwestia ta powinna znaleźć swoje ostateczne wyjaśnienie.

 

Jak się dowiedziała nasza Redakcja, to ostatni ślad wiedzie do powiatu Białobrzegi, gdzie ten pojazd jest zarejestrowany. A tam w Starostwie – w bardzo miłej rozmowie! – jeszcze nic nie wiedzą, więc nic nie powiedzą.

Ale jesteśmy „po słowie”, że sprawa warunków prewożonych dzieci jest priorytetowa, więc mam nadzieję za parę dni wymienić się z Wami kolejnymi informacjami.

 

II.

W dniach od 19 do 24 września br. odbyły się nocne kontrole ITD i Policji. Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi wspólnie z funkcjonariuszami Policji przeprowadzili nocne działania ukierunkowane głównie na kontrole przewoźników obsługujących duże centra spedycyjne w okolicach Strykowa.  Kontrole przeprowadzono na terenie miasta Łodzi, powiatu zgierskiego oraz na autostradzie A2.

Podczas działań przeprowadzono łącznie 250 kontroli pojazdów. W sześciu pojazdach wykryto niedozwolone urządzenia służące do manipulacji pracy tachografów. Były to magnesy i wyłączniki. Jeden z kierowców przykleił magnes do rękojeści rakietki do badmintona, aby szybciej i wygodniej umieszczać go na impulsatorze skrzyni biegów. Zatrzymano również 6 kart kierowców, ponieważ posługiwały się nimi osoby nieupoważnione. W kilku przypadkach kierowcy wykonywali przewozy drogowe bez używania wykresówek w tachografach.

Na kontrolowanych kierowców nałożono łącznie aż 160 mandatów karnych. 

 

Funkcjonariusze zatrzymali również aż 42 dowody rejestracyjne, co stanowi 17 % kontrolowanych pojazdów.

A zastanawiając się, jaki jest w tym nasz udział chciałbym wiedzieć, ile w tym dniu zatrzymano DR na SKP w całej Polsce i ilu z tych przewoźników posiada własne SKP ….(?).

Czy ktoś mi pomoże, może ktoś wie?

 

W stosunku do pięciu przewoźników zostały wszczęte postępowania wyjaśniające. – http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/nocne-kontrole-itd-i-policji#sthash.gfDLMBJw.dpuf

 

i pozdrawiam

Dziadek Piotra

 

Loading