OD WYROKU DO WYROKU

Rate this post

Od wyroku do wyroku – nie tylko w Sanoku.

Sprawa ta jest o tyle ciekawa, że usłyszało w niej zarzuty aż pięciu UDS-ów z tej jednej sanockiej OSKP.

Hell Boy

Jak poinformował mnie przemiły rzecznik tamtejszej Prokuratury, to zarzutami objęto naszych kolegów w całej palecie wiekowej, począwszy od młodego i głupiego rocznika 1979, poprzez rocznik 71 i 70, do rocznika 65 i 55, czyli z siwą głową, co (jak widać) nie zawsze oznacza mądrość.

Generalnie zarzuty dotyczyły popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy z art. 271 § 1 kk.

Rekordziście przypisano 20 czynów polegających na „wirtualnym” BT, czyli stempel bez pojazdu. Pozostali mieli po kilka takich czynów, a jeden z nich tylko „zasłużył?” na jeden taki czyn (?).

A sprawę tę wykryła w 2012 r. tamtejsza Policja w wyniku obserwacji (prawdopodobnie elektronicznej – wideorejestrator), czyli po wcześniejszym donosie jednego z „obdarowanych?” taką pieczątką. A w całej tej sanockiej aferze niewątpliwie pomógł system kamer funkcjonujący na terenie komunalnej firmy posiadającej tę Okręgową Stację Kontroli Pojazdów.Frown

Wobec dwóch skazanych zarzuty już się uprawomocniły, zaś trójka pozostałych miała sprawy wyłączone do odrębnego postępowania, więc wyrok wobec nich jeszcze się nie uprawomocnił, bo zapadł przed paroma dniami.

I tak, od wyroku do wyroku:

1/ jeden rok pozb. wolności z warunk. zawieszeniem na 2 lata + grzywna 2 tys. zł,

2/ jeden rok i 8 m-cy w zawieszeniu na 3 lata + grzywna 1.500 zł,

3/ jak wyżej

4/ 1 rok pozbaw. woln. z warunkowym zawieszeniem na 3 lata + 1.200 zł grzywny,

5/ 6 m-cy pozbawienia woln. z warunk. zawieszeniem na 2 lata + 1.200 zł grzywny.

 

W powyższej sprawie pozwoliłem sobie porozmawiać z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji (WK) w tamtejszym Starostwie, który poinformował mnie, że osobiście zna wszystkich tych (swoich?) gagatków. Muszę Wam się przyznać, że dawno nie miałem przyjemności przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem, który jest tak doskonale zorientowany w naszych zagadnieniach – pełny profesjonalizm. Rozumieliśmy się w przysłowiowe „pół słowa” – przynajmniej ja miałem takie odczucie. I w te kilka minut naszej rozmowy dotknęliśmy wszystkich naszych najważniejszych tematów branżowych.

Jak zapewne się domyślacie, to pytałem o perspektywy dla tych naszych kolegów w zakresie dalszych niekonstytucyjnych kroków związanych z art. 84 ust. 3 PoRD[1] oraz z możliwością wdrożenia postępowania administracyjnego, związanego z zamknięciem tej OSKP, na której pracowali.

No cóż . . ., decyzje nie zapadły, gdyż jeszcze nie wpłynęły pisma z Sądu o wyrokach skazujących (miejmy nadzieję, że nigdy nie wpłyną). Ale prawdopodobieństwa 5 lat bez możliwości wykonywania naszego zawodu UDS[2]-a jest bardzo, Bardzo wysokie. To prawdopodobieństwo jest tak wysokie, gdyż swoim zachowaniem ewidentnie naruszyli zasady BRD[3] „klepiąc” bez sprawdzania stanu technicznego.

 

Ale jest też jeszcze jedna informacja, z którą dziś zamierzałem się z Wami podzielić na prośbę jednego z naszych Kolegów.

Ta sprawa to postępowanie karne (prokuratorskie lub policyjne) wobec jednego z naszych Kolegów, który zrobił tzw. „pierwsze” BT pojazdu sprowadzonego z zagranicy na „fałszywych?” TR.

Sprawa ta prawdopodobnie wyszła w trakcie zwykłej kontroli drogowej, gdy okazało się, że kierujący posiada:

  • nieaktualny „brief” (wyrejestrowany),
  • plastikowe TR (tablice rejestracyjne) oraz
  • pozytywne zaświadczenie z pierwszego BT (badania technicznego pojazdu).

Podobno (?) kierujący otrzymał tylko 500 zł za poruszanie się bez właściwych TR, zaś nasz Kolega otrzymał to niesprawiedliwe (!?) postępowanie karne . . .  (sic!), które przecież nie musi być ostatnim postępowaniem . . . . . .

Nie udało mi się tej sprawy wyjaśnić i przybliżyć Wam. Mam nadzieję, że uda mi się ta sztuka w ciągu kilku najbliższych dni.

 

Więc pozdrawiam serdecznie,

Bo kolejny dzień zapowiada się bardzo słonecznie

Dziadek Piotra

 


[1]    PoRD, to ustawa Prawo o Ruchu Drogowym,

[2]    UDS, to pracownik SKP po państwowym egzaminie, czyli Uprawniony Diagnosta

[3]    BRD, to popularny skrót słów „Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego”

Loading