SERWIS MOTORYZACYJNY

Rate this post

Serwis Motoryzacyjny z września 2015 r. jest pełen ciekawych i pożytecznych materiałów. I trochę żałuję, że nie stać naszej Redakcji na abonament i tak rzadko trafia mi się okazja zapoznania się z jego treścią.

Ale przejdźmy do tego, co – moim skromnym zdaniem – jest najważniejsze w tym, co tym razem nam przygotowano.

Na naszą uwagę zasługuje wstępniak Naczelnego, czyli red. Krzysztofa Trzeciaka traktujący o systemach wspomagania pracy kierowcy i sygnalizujący niebezpieczeństwa z tym związane (np. 13 udokumentowanych zgonów w USA, błędy przy diagnozowaniu pojazdów, problem określenia do kogo należą dane w sterownikach). Wstępniak ten ma rozwinięcie w opracowaniu Andrzeja Cichonia na str. 27 i Jacka Łęgiewicza na str. 34.

A dalej jest to, na co czeka duża część naszego środowiska pozbawiana jakiejkolwiek możliwości udziału w szkoleniach, czyli artykuł mec. Marcina Barankiewicza, który jest Dyrektorem Biura PISKP, pt. ”Można już badać „angliki”.” na stronie 14 (ostatni fragment artykułu poniżej). Artykuł ten kompleksowo traktuje to zagadnienie. Na początku mamy przybliżenie krótkiej historii tego problemu. Potem mamy omówione zmiany w warunkach technicznych z uzasadnieniem roli, jaka spełnił w tym zakresie wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS).

W dalszej części mamy szczegółowo opisane zmiany w procedurze BT „anglików” z zaznaczeniem, że mamy tu do czynienia z tzw. „pełnym OBT przed pierwszą …” i tzw. „uproszczonym BT”.

A dla uspokojenia pewnej znerwicowanej części naszych Kolegów prezentuję poniżej ostatnią część tego artykułu, która traktuje o zaobserwowanych skutkach działania nowych przepisów – polecam.

W egzemplarzu tym mamy jeszcze wielce ciekawy artykuł mec. Rafała Szczerbickiego o sytuacji insp. UDS-a w procesie karnym (str. 16), w związku z wprowadzoną do naszego prawa zasadą kontradyktoryjności. Praktyka sądowa Pana Mecenasa z Kancelarii Prawnej SKP-LEX w W-wie dała nam tu ilustrację nagminnie łamanych porozumień przez prokuratorów w sprawach p-ko naszym kolegom. Więc także apeluję, jeśli z jakiegoś powodu powinie Wam się noga, to nie korzystajcie z instytucji poddanie się karze i nie zawierajcie żadnych porozumień z organami ścigania! To jest Błąd!

W tym kontekście warto podkreślić także za Autorem, że skazanie insp. UDS-a nie rozwiązuje automatycznie problemów właściciela SKP, na której pracował. Bo w oparciu o art. 120 kodeksu pracy pracodawca (właściciel SKP) cyt.: „może odpowiadać odszkodowawczo za skutki pracy swojego pracownika. Stwierdzenie winy diagnosty w procesie karnym będzie praktycznie nie do obalenia przez pracodawcę w procesie cywilnym o odszkodowanie”.

Tak więc, także w interesie właścicieli SKP jest należyta dbałość o przestrzeganie prawnie dozwolonych reguł branżowej gry, a w razie wpadki o daleko idącą pomoc swoim własnym pracownikom, nad którymi wcześniej zaniechano właściwego nadzoru.

Dalej we wrześniowym numerze mamy ciekawy artykuł Krzysztofa Cieślaka o kontrowersjach związanych z umieszczaniem cech identyfikacyjnych w pojazdach oraz o tym, komu przysługuje to prawo i na jakich zasadach.

A ja pozwoliłem sobie wrzucić jedną małą, malutką łyżeczkę pieprzu (nie dziegciu) do zawartości w tym numerze. Bo jest w nim informacja o tym, że PISKP popiera utworzenie sieci kolejnych i konkurencyjnych dla całego naszego środowiska SKP. Chodzi o SKP przy szkołach, uczelniach, itp., itd., et’cetera (poniżej). Mam wrażenie rozdwojenia jaźni, bo znamy stare stanowisko PISKP o konieczności ograniczania liczby nowych SKP. A tu masz, jak z liścia w twarz, popierają konkurencję.

To teraz nasze SKP nie będą miały na utrzymaniu tylko:

  • jednej rodziny górniczej,
  • jednej rodziny w MIiR,
  • jednej rodziny z TDT lub DTD oraz GITD (do wyboru),

ale jeszcze

  • jednej rodziny inspektora UDS-a zatrudnionego w przyszkolnej lub podobnej placówce.

No cóż, tylko pogratulować pomysłowości nad rozdysponowaniem naszych branżowych pieniążków. 

I czym tu się chwalić?.

I pozdrawiam

(nie prawnik i nie kaznodzieja,

i bez widoków na dobrodzieja)

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

SM wrzesień 2015 r.SM wrzesień '15

Loading