Koalicja z PISKP dla BRD na szkoleniu w Legnicy. Czyli z cyklu: zapłaciłem, więc mam prawo do swojej oceny osobistej, choć zapewne subiektywnej, acz w intencjach czystej.
Zastanawiając się na formą i nad tytułem tego dzisiejszego artykułu umieściłem komentarz do stanowiska naszego Kolegi „Kowal” i dość odruchowo/spontanicznie napisałem tam słowa o „koalicji dla BRD” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/dlaczego-i-jak-dlugo/
Po chwili postanowiłem te słowa przenieść w powyższym tytule, bo ilustrują moje odczucia po szkoleniu PISKP, które odbyło się w dniu wczorajszym w Legnicy. Problematyka BRD była motywem przewodnim w wystąpieniu Prezesa dr inż. Leszka Turka i dlatego dość mocno utkwiła mi w głowie. Pan Prezes co rusz wracał do niej, i wracał, i ponownie nawiązywał.
Nie ukrywam, że osobiście odczułem to, jako świeży i ozdrowieńczy powiew w polityce PISKP. To była jasna i po wielokroć składana deklaracja o tym, że nasza praca jest ukierunkowana na BRD. A dowodem tego była także kolekcja zdjęć, gdzie udokumentowano efekty naszej pracy, która z BRD nie miała nic wspólnego (bardzo podobnych do wczorajszych zdjęć Kolegi „Kowal”-a).1
Jestem też przekonany, że nie uszły także niczyjej uwadze podkreślane po wielokroć słowa Pana Prezesa: „dla diagnostów”, „nasi diagności”, „naszym diagnostom”, itd., itp., et’cetera. Padały w kontekście stwierdzenia o niekonstytucyjności obowiązujących nas przepisów oraz konieczności wdrożenia obowiązkowych okresowych szkoleń.
Bo na tym szkoleniu mieliśmy przyjemność gościć Całą Trójcę z PISKP – choć nie świętą – w osobach: Prezes Leszek Turek, Dyrektor dr Marcin Barankiewicz i starszy specjalista ds. technicznych Karol Rytel (trzej Muszkieterowie?). Powyższe gwarantowało wiarygodność wypowiedzi oraz niezbędną fachowość i merytoryczne przygotowanie do takich spotkań, czyli referaty + odpowiedzi na pytania w części przeznaczonej na dyskusję.
I jeszcze jedno utkwiło mi w głowie. Otóż chyba przed trzema laty, w 2013 roku po wrocławskim spotkaniu szkoleniowym PISKP, gdy utworzono wówczas dolnośląski regionalny oddział PISKP, napisałem o pozytywnej energii, którą emanował Pan Prezes https://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/piskp-idzie-w-polske/
Tym razem było podobnie. Pomimo trudnych i przełomowych dla naszego środowiska czasów, postawa Pana prezesa emanowała energią i wolą dalszej walki o całe nasze środowisko. Być może wsparciem dla takiej postawy była pełna sala (patrz zdjęcia poniżej – wybaczcie mi amatorski poziom).
Na naszą uwagę zasługuje także takt, że na tym tym szkoleniu swoją obecność zaznaczył także kolejny partner PISKP w osobie dr inż. Rafała Sosnowskiego (wsparcie marketingowe i urządzenia dla SKP, modernizacja rolek i starych urządzeń do pomiaru świateł). W ostatnim czasie, po firmie Norcom mamy więc kolejny podmiot współpracujący z PISKP.
Jestem przekonany, że w kwestiach merytorycznych i ściśle zawodowych do tego szkolenia wrócimy jeszcze nie jeden raz. Dominował temat Cepik-u i zmian konstrukcyjnych oraz polityka resortu transportu wobec naszego środowiska.
A teraz pozwólcie, że zaznaczę tylko kilka ciekawostek:
W Dyrektywie 45 określono cele nadzoru nad SKP, które nijak się mają do tego, co proponuje nam resort transportu w odniesieniu do nadzoru TDT.
Było też kilka słów (gorzkiej?) prawdy o dotychczasowej formie nadzoru, jego efektach i perspektywach z naszego środowiskowego punktu widzenia (więcej osób z wyższym wykształceniem + uprawnienia insp. UDS-a w nadzorze nad SKP).
Padła odpowiedź na moje pytanie, czy zatrudnienie insp. UDS-a bez kompletu uprawnień na Okręgowej SKP jest prawnie dozwolone. Odpowiedź brzmiała, że tak, ale pod warunkiem, że będzie wykonywał tylko BT leżące w jego zakresie. Jeśli zaś chodzi o Podstawowe SKP, to w odróżnieniu od okręgowych, każdy jego pracownik musi mieć komplet uprawnień (wszystkie literki).
Wyrok Trybunału w sprawie nr C 168/14 w Hiszpanii z 15.10.2015 r. jest inny, niż sugerowali to urzędnicy naszego (?) resortu transportu.
I pozdrawiam i do szkoleń PISKP szczerze Was namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – –
„Trzech Muszkieterów” z PISKPRozpoczął Dyr. Marcin BarankiewiczStarszy specjalista ds. technicznych Karol RytelPrezes dr inż. Leszek Turek z PISKP
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 29 2016
KOALICJA Z PISKP DLA BRD
Koalicja z PISKP dla BRD na szkoleniu w Legnicy. Czyli z cyklu: zapłaciłem, więc mam prawo do swojej oceny osobistej, choć zapewne subiektywnej, acz w intencjach czystej.
Zastanawiając się na formą i nad tytułem tego dzisiejszego artykułu umieściłem komentarz do stanowiska naszego Kolegi „Kowal” i dość odruchowo/spontanicznie napisałem tam słowa o „koalicji dla BRD” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/dlaczego-i-jak-dlugo/
Po chwili postanowiłem te słowa przenieść w powyższym tytule, bo ilustrują moje odczucia po szkoleniu PISKP, które odbyło się w dniu wczorajszym w Legnicy. Problematyka BRD była motywem przewodnim w wystąpieniu Prezesa dr inż. Leszka Turka i dlatego dość mocno utkwiła mi w głowie. Pan Prezes co rusz wracał do niej, i wracał, i ponownie nawiązywał.
Nie ukrywam, że osobiście odczułem to, jako świeży i ozdrowieńczy powiew w polityce PISKP. To była jasna i po wielokroć składana deklaracja o tym, że nasza praca jest ukierunkowana na BRD. A dowodem tego była także kolekcja zdjęć, gdzie udokumentowano efekty naszej pracy, która z BRD nie miała nic wspólnego (bardzo podobnych do wczorajszych zdjęć Kolegi „Kowal”-a).1
Jestem też przekonany, że nie uszły także niczyjej uwadze podkreślane po wielokroć słowa Pana Prezesa: „dla diagnostów”, „nasi diagności”, „naszym diagnostom”, itd., itp., et’cetera. Padały w kontekście stwierdzenia o niekonstytucyjności obowiązujących nas przepisów oraz konieczności wdrożenia obowiązkowych okresowych szkoleń.
Bo na tym szkoleniu mieliśmy przyjemność gościć Całą Trójcę z PISKP – choć nie świętą – w osobach: Prezes Leszek Turek, Dyrektor dr Marcin Barankiewicz i starszy specjalista ds. technicznych Karol Rytel (trzej Muszkieterowie?). Powyższe gwarantowało wiarygodność wypowiedzi oraz niezbędną fachowość i merytoryczne przygotowanie do takich spotkań, czyli referaty + odpowiedzi na pytania w części przeznaczonej na dyskusję.
I jeszcze jedno utkwiło mi w głowie. Otóż chyba przed trzema laty, w 2013 roku po wrocławskim spotkaniu szkoleniowym PISKP, gdy utworzono wówczas dolnośląski regionalny oddział PISKP, napisałem o pozytywnej energii, którą emanował Pan Prezes https://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/piskp-idzie-w-polske/
Tym razem było podobnie. Pomimo trudnych i przełomowych dla naszego środowiska czasów, postawa Pana prezesa emanowała energią i wolą dalszej walki o całe nasze środowisko. Być może wsparciem dla takiej postawy była pełna sala (patrz zdjęcia poniżej – wybaczcie mi amatorski poziom).
Na naszą uwagę zasługuje także takt, że na tym tym szkoleniu swoją obecność zaznaczył także kolejny partner PISKP w osobie dr inż. Rafała Sosnowskiego (wsparcie marketingowe i urządzenia dla SKP, modernizacja rolek i starych urządzeń do pomiaru świateł). W ostatnim czasie, po firmie Norcom mamy więc kolejny podmiot współpracujący z PISKP.
Jestem przekonany, że w kwestiach merytorycznych i ściśle zawodowych do tego szkolenia wrócimy jeszcze nie jeden raz. Dominował temat Cepik-u i zmian konstrukcyjnych oraz polityka resortu transportu wobec naszego środowiska.
A teraz pozwólcie, że zaznaczę tylko kilka ciekawostek:
I pozdrawiam i do szkoleń PISKP szczerze Was namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – –
1 Patrz – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/dlaczego-i-jak-dlugo/
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, nadzór nad SKP, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, szkolenia