NA STRONIE PISKP

Rate this post

Na stronie PISKP w Internecie ukazał się materiał z ostatniej zakopiańskiej konferencji pt. „PIERWSZA RELACJA Z XII KONFERENCJI „STACJE KONTROLI POJAZDÓW – 2016” Dyrektywa „45” – znamy stan przygotowań do unifikacji.”.

wondering

Z ciekawością przeczytałem, bo wydaje się, że plany naszych (?) resortowych urzędników nabierają rozpędu. Na wcześniejszej konferencji szkoleniowej w Krakowie była już mowa o pierwszej „wzorcowej?” SKP budowanej we Wrocławiu przez TDT, które podobno ma  jeszcze nadwyżki finansowe na takie dziwne inwestycje (nie lepiej je przeznaczyć na Program 500+?).

surprised

Dowiedzieliśmy się ze strony PISKP, że w tej konferencji nie wzięli udziału zaproszeni Minister Jerzy Szmit oraz Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Bogdan Oleksiak, gdyż nie uzgodniono wcześniej terminu tak ważnej konferencji z kalendarzem resortu transportu. Na otarcie łez nasi (?) „wielcy nieobecni” przysłali do zgromadzonych jakieś słowa pociechy.

Był za to Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego Jan Urbanowicz (na otarcie łez?), któremu i ja bym zadał kilka pytań stricte prawnych oraz z zakresu etyki wykonywania zawodu pracowników TDT (zróżnicowane interpretacja w różnych delegaturach – nauczyli się mącić od niektórych starostw?).

Jak wynika z tego sprawozdania, to obecny był także Naczelnik Jerzy Król, który przedstawił „tajny/pufny” projekt nowelizacji ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., czyli PoRD.

Do najważniejszych kwestii podniesionych przez Naczelnika J. Króla zaliczyć możemy następującą problematykę:

  • obowiązkowego, odbywania co dwa lata dwudniowych warsztatów doskonalenia zawodowego,
  • dodatkowych kar dla naszego środowiska zawodowego, ale tym razem postopniowanych (?),
  • wyznaczanie terminu następnego badania,
  • nowego rodzaju badań dodatkowych,
  • badania technicznym ciągnika rolniczego, bo poza SKP,1
  • nowego podziału SKP na podstawowe SKP, okręgowe SKP oraz SKP oddziału terenowego TDT,
  • prowadzenia rejestr przedsiębiorców i właścicieli SKP przez nowy podmiot, czyli dyrektora TDT,
  • prowadzenia rejestru insp. UDS-ów przez dyrektora TDT,
  • sprawowania nadzoru nad SKP przez dyrektora TDT,
  • nowych wymagań w zakresie wykształcenia i praktyki dla kandydatów na insp. UDS-a,2
  • nowego rodzaju działalności gospodarczej w zakresie ośrodków szkolenia diagnostów, gdzie ich rejestr i nadzór nad nimi ma prowadzić i sprawować dyrektor ITS,
  • założeń do nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, które wejdą w życie 1 lipca 2016 r. z wyjątkiem nowego brzmienia Działu II, które obowiązuje od 1 stycznia 2017 r.

I zobaczcie, jakie to znamienne, że także na stronie PISKP nie ma choć jednym zdaniem wyjaśnia istoty wielu z tych proponowanych i jakże kontrowersyjnych zmian. Nasz branżowy infantylizm jest jakiś zaraźliwy, bo PISKP (podobnie, jak wcześniej OSDS) postępuje tu niczym dziecko informując nas właśnie „wiem, ale nie powiem”.

Na stronie PISKP brakuje też bieżącej ich oceny wielu tak ważnych, bo bardzo kontrowersyjnych punktów tego projektu. Nie ma co teraz uciekać (ze strachu, niczym dziecko?), bo potem będzie już tylko gorzej.

Osobiście uważam te projekty za szkodliwe z bardzo wielu powodów, o których już wcześniej zdarzało mi się pisać. Jedynie postulat obowiązkowych szkoleń możemy uznać za zasadny, choć dziwić musi, że od tylu lat nie jest realizowany (skuteczność!!!).

Zaś naszą satysfakcję mogła wzbudzić ta część wystąpienie dr. inż. Leszka Turka Prezesa Zarządu PISKP, który cyt.: „zdiagnozował przyczyny wszystkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu SKP i podkreślił konieczność kompleksowego spojrzenia na kwestię naprawy systemu badań technicznych.”

Ale musimy mieć tu na uwadze, że te słowa padały już wcześniej, i to od wielu, wielu miesięcy. Więc może już dość gadania i „kompleksowego oglądania”? Czy nie czas przejść od słów do czynów?

Może czas wziąć się wreszcie do realizacji tych postulatów, które położą kres naszym patologiom?

Więc już tylko czekając na:

  • skuteczną realizację – przez Zarząd PISKP! – ich własnych postulatów,
  • program walki z patologiami na zbliżającej się konferencji OSDS-u, który zostanie skutecznie zrealizowany

pozdrawiam serdecznie rekomendując Wam dwa słowa „proszę skutecznie!”.

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

2    cyt.: „zgodnie z którymi wymagane będzie wykształcenie średnie i kwalifikacje M.12. i M.18. lub wykształcenie wyższe w zakresie nauk technicznych uzyskane na kierunku studiów, którego program kształcenia obejmuje następujące obszary związane z pojazdami w zakresie: mechaniki, dynamiki, dynamiki pojazdu, silników spalinowych, materiałów i technologii materiałów, elektroniki, elektryki, układów elektronicznych pojazdów, systemów informatycznych, ponadto 3 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów, stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.”

Loading