SERWIS MOTORYZACYJNY

Rate this post

Serwis Motoryzacyjny nr 3/2016 jest bardzo atrakcyjny. Czyli przegląd branżowej prasy, który z przyjemnością robię, i to nie dla kasy.

Na nasz adres trafił ten Serwis Motoryzacyjny, który – tradycyjnie! – zawiera wiele interesujących nas materiałów, choćby w kontekście Internetu. Ciekawy wstępniak Red. Krzysztofa Trzeciaka, potem Karol Rytel pisze o ADR pojazdów wojskowych, ważne informacje zawiera też artykuł Dyr. Marcina Barankiewicza o nowych przepisach związanych z usługą obsługi klimatyzacji już nie mówiąc/pisząc o zmianach w prawie pracy, które omawia mec. Rafał Szczerbicki.

Ale po kolei . . . .

Redaktor Krzysztof Trzeciak pisze o wzrastającej roli Internetu w zakresie pozyskiwania informacji o nowościach w naszej branży, na czym teoretycznie może ucierpieć branża wystawienniczo-targowa (TTM?).

Dalej na tej samej stronie mamy informację o tym, że na TTM będzie stoisko PISKP (może czas już pomyśleć na przyszłość o wspólnym stoisku SiTK?), o zmianach w resorcie transportu (odejście Ł. Twardowskiego) oraz o najbliższej XII Konferencji PISKP w Zakopanem.

Na stronie 12 mamy omówienie mec. Rafała Szczerbickiego ważnych zmian w Kodeksie pracy, które weszły w życie z dniem 22 lutego br. Warto się z nimi zapoznać, bo to na naszą pracowniczą korzyść uległy zmianie niektóre omawiane tu przepisy. Np. zlikwidowano różnicę między wypowiedzeniem umowy zawartej na czas określony z umową zawartą na czas nieokreślony, na korzyść tej ostatniej.

thinking

Dla wszystkich Kolegów pracujących na Okręgowych SKP ważne mogą być informację zawarte w artykule „Badania techniczne ADR pojazdów wojskowych” (str. 14), którego autorem jest Karol Rytel. Warto tu zapamiętać graniczną datę 20 grudnia 2012 r. Pojazdy do przewozu towarów niebezpiecznych zarejestrowane po tej dacie muszą spełniać wszystkie wymagania ADR. Jestem przekonany, że każdemu z Kolegów pracujących na Okręgowej SKP przydadzą się praktyczne wskazówki zawarte w tym artykule. Bo istniejąca praktycznie możliwość wystawienia dwóch różnych rodzajów zaświadczenia może budzić naszą irytację i stres. Uważam, że trafna jest sugestia, aby w uwagach naszego zaświadczenia wpisywać formułę o spełnieniu wymagań rozporządzenia ministra obrony narodowej z podaniem podstawy prawnej (to na wypadek, gdy nadzór nad SKP przejmie jakaś jednostka z naszego resortu).

thumbsup

Nie ukrywam, że pewną niespodzianką był dla mnie artykuł radcy prawnego Marcina Barankiewicza (str. 24) o tym, że od 10 lipca 2015 r. obowiązują nowe przepisy dla warsztatów świadczących usługę serwisową związaną z klimatyzacją samochodową. Jest to efekt wprowadzanego u nas prawa UE. Ten nowy wymóg to konieczność posiadania zaświadczenia o odbytym szkoleniu (szkoda, że takie szkolenie nie obowiązuje jeszcze insp. UDS-a).

Nowy przepis wprowadza sankcję za brak takiego szkolenia w wysokości od 600 zł do 3.000 zł. Uprawnionym do nakładania tych kar jest wojewódzki inspektor ochrony środowiska.

Ponadto, dla firm i podmiotów szkolących w tym zakresie wprowadzono obowiązek uzyskania wpisu do właściwego rejestru. Wykaz takich jednostek szkolących jest dostępny na stronach internetowych TDT. Myślę, że jest to szansa dla wielu ośrodków szkoleniowych, które powinny rozszerzyć swoją ofertę o ten nowy segment rynku, bo ilość dotychczasowych podmiotów świadczących tę usługę szkoleniową jest stosunkowo mała (nie przekracza 20 na całą Polskę).

wondering

Moją uwagę zwrócił także artykuł o marketingu internetowym warsztatu na stronie 46, bo interesuje mnie w zasadzie wszystko, co dotyczy Internetu w naszej branży.

Wiedzy nigdy za wiele, więc polecam Wam ten numer Serwisu Motoryzacyjnego.

I tradycyjnie pozdrawiam

dziadek Piotra

Loading