DYR. OLEKSIAK I „POTWIERDZENIE”

Rate this post


Zarejestrowane od 1999 r.

00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 205

Tel. 607 097 892

E-mail: [email protected] www.spcm.pl

Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów

Warszawa 27.09.2017 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 21 /2017

Odpowiedź MIiB na nasze pismo do p. Premier B. Szydło

ws ” potwierdzenia”

Otrzymaliśmy odpowiedź podpisaną przez dyr. Oleksiaka na nasze pismo do p. Premier. (załączam)

Z treścią jednolitego tekstu rozporządzenia można się zapoznać. Link niżej.

http://www.patronat.pl/Akty_prawne/Pliki_PDF/2016/Dz.U.2016-000_2022.pdf

W piśmie są przywołane paragrafy, które mają sankcjonować wprowadzenie „potwierdzenia”. Załączam ich teksty dla ułatwienia.

Proszę zainteresowanych sprawą producentów o nadesłanie swoich uwag czy z treści tych paragrafów wynika możliwość wprowadzenia ” potwierdzenia”?

Państwa uwagi i sugestie wykorzystam opracowując pismo do p. Premier jako odpowiedź na pismo dyr. Oleksiaka z żądaniem zniesienia „potwierdzenia”.

Dostaliśmy zaproszenie

na przyszłoroczne targi motoryzacyjne ” Latin Auto Parts Expo ” które odbędą się w Panama City w  terminie: 25 – 27 lipca 2018 roku.

Targi są organizowane przez firmę  Latin Auto Parts Expo z siedzibą w Miami na Florydzie i posiadają rekomendację m.in. US Commercial Service.

Targi w Panamie to szybko rozwijający się kierunek targowy branży motoryzacyjnej znajdujący się w strefie wolnocłowej i logistycznej Ameryki Środkowej, za pośrednictwem której odbywa się import/ eksport towarów do krajów obu Ameryk i Karaibów.

Więcej informacji o targach znajduje się na stronie:  www.latinpartsexpo.com .

 Podaję dane kontaktowe w temacie dofinansowanie wyjazdów na targi zagraniczne;

1.      Regionalne Programy Operacyjne ( RPO )- siedziby w różnych województwach, np. woj. Mazowieckie : www.funduszedlamazowsza.eu ; e-mail: [email protected]; ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa

2.      Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, www.biznes.gov.pl;  Pani Monika Sasiak, email: [email protected]

Może warto także pomyśleć o jednym wspólnym STOISKU INFORMACYJNYM dla członków STOWARZYSZENIA i nie tylko ?! 

Z poważaniem, Dariusz Deckert. tel. kom.:+602 440 979 Latin Auto Parts Expo

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowanie do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

 

 

 

Zapisy w § -ch rozporządzenia, które wg pisma dyr. Oleksiaka upoważniły go do wprowadzenia ” potwierdzenia”
§8 ust. 4 pkt. 9

9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016  r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

§8 ust. 4 pkt 10

10)24) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w  elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

§ 9d.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.

 

 

Loading