KOLEDZY INFORMUJĄ

Rate this post

Koledzy piszą, przysyłają i informują. I tak, na ten przykład: pisma z Min. Cyfryzacji o błędach w stanie licznika lub 6 lat zakazu wykonywania naszego zawodu za 32 przestępstwa w Woli Zarczyckiej.

bomb

I. Pierwszy przysłany dokument

dotyczy koniecznej korekty stanu licznika w pojeździe, który ostatnio poddany OBT. I przyznam, że sam nie wiem, jak to uczynić bez sprawiania zbędnego kłopotu właścicielom pojazdu. A co zrobić, gdy okaże się jeszcze, że ten pojazd był tylko przejazdem na naszej SKP i właścicieli należy szukać na drugim końcu Polski?

A jeśli już ich znajdziemy, to jaka będzie podstawa do cofnięcia tego licznika: pamięć właściciela pojazdu, czy pamięć kolegi insp. UDS-a, który wykonywał to ostatnie OBT?

Ja nie wiem . . . . . A może Wy coś doradzicie?

 

boring

II. Drugi przysłany dokument

dotyczy skazania naszego kolegi Mariusza D. z Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Woli Zarczyckiej pow. Leżajsk za „wirtualne” OBT. Otrzymał za to zakaz wykonywania zawodu diagnosty samochodowego przez 6 lat, grzywna i pozbawienie wolności na rok i 9 miesięcy w zawieszeniu na cztery lata.

W niektórych przypadkach nasz kolega Mariusz D. przyjmował za takie „usługi” niewielkie kwoty pieniędzy.

Pierwszy wyrok w tej sprawie zapadł 22 czerwca 2016 r. w Sądzie Rejonowym w Leżajsku. Sąd skazał Mariusza D. na rok i dziewięć miesięcy więzienia w zawieszeniu na cztery lata. Orzekł również 6-letni zakaz wykonywania przez D. zawodu diagnosty samochodowego. Nie pomogło odwołanie się od wyroku skazującego w pierwszej instancji. Sąd wyższej instancji go podtrzymał podkreślając w uzasadnieniu, że

dalsze wykonywanie zawodu diagnosty przez oskarżonego zagraża istotnym dobrom chronionym prawem, gdyż oskarżony w sposób rażący zlekceważył ciążące na nim obowiązki związane z oceną zdolności pojazdów do udziału w ruchu drogowym”.1

Warto też podkreślić, że te 32 „lewe” zaświadczenia nasz kolega Mariusz D. wystawił w niespełna dwa miesiące. Więc aż strach pomyśleć, co działo się wcześniej.

Także w tym wypadku Policja, Prokuratura i ten Sąd zapomnieli o stanie technicznym pojazdów, które nie były na SKP, czyli o BRD. A wyrok tego rzeszowskiego sądu jest już prawomocny (sic).2

dP

– – – – – – – – – –

—————–

Loading