NIELEGALNE ”POTWIERDZENIE”

Rate this post

Nielegalne „Potwierdzenie” i inicjatywy Prezesa Dąbrowskiego ze SPCMiP tutaj macie. Czyli pismo do pani Premier oraz zdanie p. Oleksiaka w tym temacie.


Zarejestrowane od 1999 r.

00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A

Tel. 607 097 892

E-mail: [email protected] www.spcm.pl

Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów

Warszawa 27.10.2017 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 23 /2017

Nasze pismo do p. Premier B. Szydło

ws ” potwierdzenia” po odpowiedzi dyr. Oleksiaka

Przedstawione w piśmie przez dyr. Oleksiaka podstawy prawne wprowadzenia przez niego ” potwierdzenia” nie dają takiej postawy.

Podane paragrafy rozporządzenia (Załączam ich teksty dla ułatwienia ) nie zawierają żadnego zapisu pozwalającego na wprowadzenie dodatkowego, obowiązkowego dokumentu bezwzględnie wymaganego przy rejestracji pojazdu po przebudowie.

Tak więc „potwierdzenie” zostało wprowadzone bezprawnie i jest nielegalne.

W tej sytuacji wystąpiliśmy do p. Premier informując ją o bezprawnym działaniu urzędnika dep. TD MIiB, które toleruje kierownictwo MIiB z prośbą o skuteczną interwencję i przywrócenie praworządności. ( pismo załączam)

Na razie dostaliśmy pismo z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informujące, że sprawa została przesłana do dyr. Biura Ministra MIiB p. Macieja Michałowskiego.

W dniu 11.10.2017 r odbyło się posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury ws zmian w przepisach o rejestracji czasowej i wydawaniu tablic.

Był na nim nowy Podsekretarz Stanu p. Marek Chodkiewicz, który zastąpił p. J. Szmita. P. Szmit odszedł na własne życzenie (???????).

Odbyłem z p. MC rozmowę i uzgodniłem, że przyjmie naszą delegację. Będzie w niej uczestniczyć 5 producentów. To ważne żeby w MIiB wiedzieli że producenci angażują się społecznie w swoje sprawy na rzecz całego środowiska. Zorganizowana społeczność stanowi siłę, z którą urzędnicy wiedzą że muszą się liczyć.

Nowy p. Podsekretarz Stanu twierdził że jest otwarty na nasze sprawy i będzie rzeczowo do nich podchodził.

Tematem spotkania będzie likwidacja „potwierdzenia”.

Będziemy się domagali oficjalnego zlikwidowania wymogu przedstawiania „potwierdzenia” i przekazania tej informacji pismem do Wydz. komunikacji w całej Polsce z kopią do nas.

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

– – – – – – – –

Teksty § – ów rozporządzenia, które wg pisma dyr. Oleksiaka rzekomo upoważniły go do wprowadzenia ” potwierdzenia”

§8 ust. 4 pkt. 9

9)24) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

§8 ust. 4 pkt 10

10)24) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1 , części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

§ 9d.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.

Loading