SZKOLENIE NORCOM-u

Rate this post

Szkolenie Norcom-u już za nami. Więc po powrocie do domu przyszedł czas, aby napisać te dwa/trzy (?) zdania na ten temat.

Zapewne pamiętacie, że to szkolenie odbyło się w piątek, tj. 3 marca br. w Poznaniu. thumbsup

Prelegentami byli Panowie:

  • Paweł Posuniak z PIMOT-u,
  • Norbert Jezierski z firmy Norcom,
  • Jacek Kurasz z UDT,
  • Grzegorz Kaszubski.

Jedno jest pewne, że uczestnictwo 110 przedstawicieli naszej branży pozwala przyjąć, że następne takie szkolenie zorganizowane przez tę Firmę musi już odbyć się w sali, która pomieści nieco (?) więcej naszych Kolegów i branżystów.

A, z uwagi na dużą liczbę pytań do prelegentów należy założyć, że na takie szkolenie musimy przeznaczyć nieco (?) więcej czasu. Przemawia za tym ponadto profesjonalizm w podejściu do problematyki komputerowo-informatyczno-internetowej prezentowanej przez p. Norberta Jezierskiego. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że w październiku 2017 r. czeka nas inauguracja CEPiK 2.0, do której musimy być przygotowani. Omówienie wymagań systemowych dla naszych SKP było zasadne i merytorycznie przeprowadzone.

A mnie osobiście bardzo zainteresowało załączone do materiałów orzecznictwo ilustrujące naszą „sytuację prawną, w przypadku stwierdzenia działania niezgodnego z literą prawa”. Przytoczenie tych ośmiu aktualnych wyroków ilustruje postęp, jaki się dokonał w ostatnim okresie – jeśli chodzi o stan świadomości prawnej urzędników sądowych. Daje to nadzieję, że nasza walka o szanowanie Konstytucji zmierza w dobrym kierunku. A więc cywilizowane traktowanie naszego zawodowego środowiska przez naszych branżowych urzędników może i powinno zakończyć się sukcesem.

Jestem przekonany, że każdy, kto aktywnie uczestniczy w naszym życiu branżowym powinien obowiązkowo zapoznać się z tą lekturą ośmiu aktualnych orzeczeń sądowych.

Interesującym załącznikiem do otrzymanych materiałów była także informacja o:

  • stosowaniu nowych przepisów z zakresu warunków technicznych pojazdów,
  • stosowaniu przepisów w przypadku zmiany rodzaju pojazdu z ciągnika samochodowego na pojazd specjalny,
  • przygotowanym „wzorze potwierdzenia”, które nie ma prawnego umocowania.

Materiały te udostępnię (i omówię?) w terminie następnym. smile

Na odrębną uwagę zasługuje profesjonalne i ciekawe wyłożenie nieciekawej problematyki przez p. Grzegorza Kaszubskiego ze Śląska, który posiada ponad 20 doświadczenie w naszej branży. Przybliżenie problematyki:

  • zmian konstrukcyjnych, które obowiązują po dniu 1 lipca 2016 r., czyli co można na OSKP,  
  • nowych warunków technicznych, które obowiązują po 1 stycznia br. (np. zniknęły osie zespolone) 

było nie tylko przystępne, ale i podane w sposób aktywny, więc w interesującej formie. Należy sobie życzyć, aby wszyscy nasi prelegenci mieli taki aktywny i ciekawy sposób prezentowania nieciekawych i nieraz nudnych zagadnień.

lookdown

A więc, do następnego takiego szkolenia 

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – –

P.S.

Poniżej zapraszam do mojej autorskiej galerii paru amatorskich zdjęć/ujęć ilustrujących salę, Prelegentów oraz dyskusje w czasie przewidzianym na przerwy kawowe.  

Loading