ZEZNAJE SZEF FIRMY TRANSPORTOWEJ

Rate this post

Zeznaje w sądzie szef firmy transportowej.

wondering

Często na naszych internetowych forach dotykamy problematyki współpracy lub funkcjonowania firm transportowych – w kontekście naszej branży związanej z SKP i koniecznością wykonywania OBT. Więc popatrzmy, posłuchajmy lub poczytajmy zeznań szefa takiej firmy w znanej nam sprawie: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/sad-moze/

A z protokołu przebiegu sprawy najbardziej zapamiętałem wyjaśnienia, jakich udziela ten sąd bardzo zdziwionym pokrzywdzonym, że tu i teraz na tej sali sądowej nie ma już miejsca na składanie wniosków o objęcie kogoś aktem oskarżenia . . . . . . . (sic!).

sad

Czyżby w całej tamtejszej okolicy zabrakło Prawnika, który by się odważył poinstruować tak tragicznie Pokrzywdzonych, jak to się robi?

– – – – – – – – – – – – – – –

Bo szef firmy transportowej zeznaje, np:

  • Ja jestem właścicielem firmy.”

– ale:

ja nie decyduję o naprawie samochodów.

Z tego może wynikać, że o tym decyduje w jego firmie Babcia Klozetowa (?) ze złotowskiego Rynku lub Duch Święty (?).

  • Zatrudniam około 230 – 250 osób i 250 pojazdów.

– ale:

generalnie nie ma procedur podejmowania decyzji o naprawie samochodów. To kierowca zgłasza usterki najczęściej prowadzącemu dyspozytorowi, czy spedytorowi i równolegle warsztatowi.”

Z tego może wynikać, że każdy pracownik może naprawiać co chce i kiedy chce oraz niezależnie od tego, jaką kwotę wyda na naprawę (z własnej kieszeni?).

  • Wiem co to jest urządzenie sprzęgające”

– ale:

Nie wiem jak był wyposażony samochód, kiedy wyjeżdżał w dniu wypadku.”

Bo decyzję o tym podejmuje w firmie . . . ., no niech zgadnę (?) – Babcia Klozetowa?

Ale zaraz potem zeznaje, bo przypomniał sobie jednak, że:

  • Pojazd w momencie wypadku nie miał urządzenia sprzęgającego.”

– ale:

(…) był technicznie przystosowany do takiego stanu rzeczy(???)

Tylko zabrakło w tych zeznaniach jakiegoś potwierdzenia w postaci podstawy prawnej lub intelektualnej dla takiego twierdzenia, gdyż doszło do tego tragicznego wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

  • Ja nie kontroluję stanu technicznego pojazdów, które są moją własnością.”

– albowiem

Pełną odpowiedzialność za stan techniczny pojazdu ponosi kierowca.

Tak, jak i rzekomo kierowca ponosi odpowiedzialność za naprawy pojazdów w tej firmie transportowej (???).

  • Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.

– ale:

nie jestem w stanie ocenić, jakie uszkodzenia powstały w wyniku wypadku, przed wypadkiem lub w trakcie” (???).

  • Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa

– ale:

Wiem co to jest urządzenie sprzęgającei „Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.

  • Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa

– ale:

My przystosowaliśmy ten pojazd do sprzęgu w celu dokonywania poprawnych BT. Bez sprzęgu nie można było zrobić testu hamulcowego, to kluczowa rzecz,(…)”

  • Moja wiedza na temat tych pojazdów jest szczątkowa

– ale:

„… że ten pojazd nie ma koniecznego sprzęgu wiedziałem już w momencie zakupu pojazdu

  • ja nie decyduję o naprawie samochodów.

ale:

. . . to ja zdecydowałem o założeniu sprzęgu w tym pojeździe. Wynikało to z konieczności wykonania BT”.

  • Zakładam, że odrobinę znam się na mechanice.

ale:

Po wypadku widziałem korozję elementów, ale nie wiem, czy mogły one być przyczyną wypadku.”

  • ja nie decyduję o naprawie samochodów.

ale:

O zakupie nowych pojazdów i również o wycofaniu starych pojazdów decyduję ja. To są racje ekonomiczne. (…).

Starość i stan techniczny pojazdu też o tym decydują – to się zawiera w czynnikach kosztów eksploatacji, wielość napraw, czas napraw – jest jednoznaczne z wyłączeniem z eksploatacji. (…).

Jeśli trzeba kupić części zamienne, które są drogie, jeśli wydatek jest wyższego rzędu niż klasyczny, najczęściej do mnie trafia to pytanie, co robimy.”

– – – – – – – – – – – – – – –

Trzymajcie się,

bo na naszym wymiarze sprawiedliwości za bardzo nie możemy polegać.

tease

dP

Loading