Urzędniku! Nie kłam publicznie, nie kłam po cichu. Czyli, ciąg dalszy o debacie na sejmowych salach i jak powstrzymać naszych (?) resortowych urzędników przed tworzeniem zbyt drogiego rozwiązania dla Polski i cyt.: „Państwa Policyjnego”.
Czas dokończyć wątek tej niedawnej sejmowej debaty, w której po stronie społecznej brały udział najważniejsze nasze organizacje branżowe. Przypominam tylko, że po słowach strony rządowej:
„minister infrastruktury jest racjonalny i nie jest ślepy, i widzi, co się dzieje na rynku (dotyczy brak podwyżki cennika od 14 lat) i w 2019 roku nie pozostawi przedsiębiorców bez interwencji. A decyzja o zamknięciu SKP nastąpi po dwukrotnej negatywnej kontroli”
padła odpowiedź: „proszę nas nie kłamać”
A potem jeszcze leciało jakoś tak:
„wprowadzone przepisy są niechlujne”
„przyjęte rozwiązanie jest wzorowane na holenderskim. Ale różni się jednym. Tam kładzie się nacisk na szkolenie, a nie na karanie”
„według danych z Cepik-u liczba Stacji Kontroli Pojazdów w tym roku (za pierwsze półrocze) spadła o 24. Jest to pierwszy rok od bardzo wielu lat, gdzie liczba SKP spadła”
„SKP muszą otrzymać stosowną rekompensatę” (dotyczy problemu z rentownością)
„pana poprzednik w 2009 r. powiedział: jeżeli jest tak, że nadzorujący nie radzą sobie z nadzorem, to musimy zrobić tak, żeby diagności spali w butach z karabinem u nogi, stale gotowi na kontrolę.1 Ja nawet w najczarniejszych scenariuszach nie sądziłem, że to już teraz ma nastąpić. Czy macie wyobrażenie, jakie będą tego skutki?”
„nie znam człowieka, którym mógłby przeprowadzić BT zgodnie z przepisami poza SKP, gdy chodzi badanie hamulców w przyczepie rolniczej. To jest niemożliwe!”
„zapisy w proponowanych rozporządzeniach są niezgodne z ustawą”
„urzędnicy dopuszczając pojazdy do ruchu nie wiedzą, w jakim one są stanie technicznym”
„jednostka nadzorująca ma być naszym merytorycznym partnerem. A nie tyko kasa dla TDT i kary dla przedsiębiorcy i dla diagnosty. Mamy współpracować, a nie tworzyć następne państwo policyjne”
„od kary będzie można się odwołać do ministra infrastruktury. Trudno zakładać, że minister w takich sytuacjach nie będzie działać racjonalnie” (kolejne kłamstwo, bo brak indeksacji lub podwyżki od 14 lat to działanie ewidentnie nieracjonalne!)
„taki jest świat dzisiaj, że konsekwencją nierzetelnego wykonywania obowiązków przez diagnostę lub przedsiębiorcę będzie kara”.
Myślę, że:
Było tu pole do wskazania większej ilości przypadków niespójności wynikających z naszego PoRD, jak to uczyni przedstawiciele SITK-Krosno. Nikt nie podniósł kwestii niekonstytucyjności obowiązujących i proponowanych przepisów w zakresie karania insp. UDS-ów.
Słowa strony rządowej cyt.:„co w przypadku, gdy diagnosta dopuści do ruchu pojazd, np. autobus z dziećmi i dojdzie do wypadku samochodowego i będą ofiary?”, są zwyczajnym nadużyciem, bo nie było takiego przypadku. Równie dobrze można postawić pytanie, a co się stanie, gdy Kosmici zjawią się w resorcie transportu i zażądają osobistego dostarczenie głowy Jarmuziewicza na Księżyc, jako przekąskę na ichne śniadanie.
Nikt ze strony społecznej nie zapytał o podstawę merytoryczną tak daleko idących zmian. Czyżby problem stanu technicznego pojazdów był z punktu widzenia BRD większy i tragiczniejszy w Ofiary Ludzkie niż prędkość na drogach, pijani kierowcy, zabijanie dzieci i starców na przejściach dla pieszych, w tym np.przez organizatorów nielegalnych wyścigów? Czy ten projekt nie ma czasami stanowić zasłony dymnej dla braku jakichkolwiek działań DTD na odcinakach, gdzie na drogach – za przyzwoleniem resortowych urzędników! – tysiącami rocznie morduje się naszych Rodaków i Polaków?
Jeszcze zbyt mały nacisk położono na kłamliwe argumenty strony rządowej, że powyższe zmiany są podyktowane Dyrektywą nr 45 z 2014 r. Nikt nie przytoczył konkretnych zapisów wynikających z tej Dyrektywy i nie odniósł ich do kolejnego już projektu zmiany naszej ustawy PoRD.
Nikt nie zakwestionował tej powtarzanej jak mantrę kłamliwej rządowej tezy o rzekomym racjonalnym działania ministra infrastruktury. A przykłady leżą na ulicy: nasz cennik, opóźnienie z Dyrektywą, brak konsultacji społecznych, niechlujna legislacja, oferowane nam szkodliwe rozwiązania prawne, itd., itp., et’cetera.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 23 2018
URZĘDNIKU! NIE KŁAM PUBLICZNIE
Urzędniku! Nie kłam publicznie, nie kłam po cichu. Czyli, ciąg dalszy o debacie na sejmowych salach i jak powstrzymać naszych (?) resortowych urzędników przed tworzeniem zbyt drogiego rozwiązania dla Polski i cyt.: „Państwa Policyjnego”.
Czas dokończyć wątek tej niedawnej sejmowej debaty, w której po stronie społecznej brały udział najważniejsze nasze organizacje branżowe. Przypominam tylko, że po słowach strony rządowej:
„minister infrastruktury jest racjonalny i nie jest ślepy, i widzi, co się dzieje na rynku (dotyczy brak podwyżki cennika od 14 lat) i w 2019 roku nie pozostawi przedsiębiorców bez interwencji. A decyzja o zamknięciu SKP nastąpi po dwukrotnej negatywnej kontroli”
padła odpowiedź: „proszę nas nie kłamać”
A potem jeszcze leciało jakoś tak:
Myślę, że:
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – –
Warto samemu posłuchać: http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje_arch.xsp#76701C6B431EF903C1258346003A640C
– – – – – – –
1To słowa pewnego miszcza z resortu transportu, który wówczas w niesławie odszedł z pracy na swoim stanowisku.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, DTD, konsultacje Ministerstwa Transportu, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, TDT