HOMOLOGACJA W USA – INFO SPCMiP nr 15/2018

Rate this post

Witam Państwa.

Przesyłam Info Biura z informacją o homologacji w USA.

Wszystkich producentów zainteresowanych tym rynkiem lub już tam eksportujących i mających wiedzę o nim zapraszam do kontaktu z nami. Chcemy utworzyć grupę wspólnie działających firm, które chcą sprzedawać swoje produkty w USA. Historia naszej ewolucji jako gatunku Homo Sapiens dowodzi że nasz rozwój cywilizacyjny osiągnęliśmy tylko dzięki temu, że ze sobą współpracowaliśmy. Zacznijmy współpracować ze sobą.

Pozdrawiam

Antoni T. Dąbrowski

SPCMiP

      Zarejestrowane od 1999 r. 

 

00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A

Tel. 607 097 892

E-mail: [email protected] www.spcm.pl

Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów

Warszawa 23.10.2018 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 15/2018

Informacja o przepisach homologacji w USA od Dyr. IDIADY na Polskę p.

Kamila Przewoskiego

Dotyczy producentów pojazdów i komponentów

Zapraszam wszystkich, którzy by chcieli wejść na rynek USA do kontaktu z nami. Z chętnych stworzymy grupę i wspólnie będziemy szukać sposobów wejścia na ten rynek. Może uda się uzyskać jakieś dofinansowanie na wyjazd na targi. Są takie programy. Parę lat temu zrealizowaliśmy program, który dofinansował wyjazd producentów na targi w Algierii.

Zasady „homologacji” w USA bardzo się różnią od tych w Europie. O typowej „homologacji” w Stanach Zjednoczonych możemy mówić tylko w przypadku emisji spalin. W pozostałych obszarach obowiązuje „samo-certyfikacja” – producent pojazdu/ komponentu musi sam potwierdzić instytucji NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), że jego produkt spełnia wszystkie obowiązujące przepisy oraz (co jest kolejną istotną różnicą między amerykańskim i europejskim systemem dopuszczania do ruchu) – że jego produkt jest dobrej jakości i że jest zaprojektowany/ wytwarzany z poszanowaniem aktualnych zdobyczy nauki i techniki (jest to kwestia odpowiedzialności cywilnej za produkt; samo spełnienie minimalnych wymagań „homologacyjnych” w Stanach Zjednoczonych nie musi być wcale wystarczające).

Z uwagi na (pokazane wyżej) duże różnice w podejściu do homologacji/ dopuszczania do ruchu między Europą a Stanami Zjednoczonymi, producenci z Europy często są lekko zagubieni, szczególnie na początku swojej przygody z rynkiem amerykańskim. Tu z pomocą przychodzą takie firmy jak IDIADA, która oferuje:

 – wsparcie na etapie projektowania pojazdów (tak aby pojazd spełniał wymagania amerykańskie);

 – konsultacje prawno-techniczne (interpretacja wymagań, przełożenie ich na technikę);

 – przeprowadzanie badań walidacyjnych pojazdów i komponentów, potwierdzających spełnienie m.in. wymagań FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards);

 – audyty dokumentacji przygotowanej dla procesu certyfikacji w USA;

 – przygotowanie i składanie w NHTSA wymaganej dokumentacji;

 – pomoc przy kontrolach zgodności produkcji (na potrzeby certyfikacji w USA). Np. w ramach audytu produktu i dokumentacji IDIADA sprawdza dokumentację przygotowaną przez producenta (też: raporty ze stosownych badań) oraz przeprowadza inspekcję pojazdu (pod kątem zgodności z wymaganiami amerykańskimi). Przy okazji takich audytów producenci zyskują nową wiedzę, która pozwala im pewniej się czuć na gruncie amerykańskim.

Proszę o kontakt, jeśli chcieliby uzyskać Państwo więcej informacji.

Pozdrawiam,

Kamil Przewoski

Area Manager, Poland 

Homologation Manager, East Europe

 T: +48 61 6226 905 M: +48 691 222 747  E: [email protected] www.idiada.com

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

 

Loading