INFO SPCMiP Nr 13/2018

Rate this post

Zarejestrowane od 1999 r.

 

00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A

Tel. 607 097 892

E-mail: [email protected] www.spcm.pl

Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów

Warszawa 4.09.2018 r.

 
Informacja Biura SPCMiP Nr 13/2018

Następna wypowiedź producenta o sytuacji mikro, małych i średnich producentów działających w obszarze motoryzacji spowodowanej chaosem w przepisach i ich interpretacji.

Wypowiedź producenta

witam i dziękuje z zaproszenie

niemniej jednak w temacie potwierdzenia nie mam nic do „powiedzenia” ponieważ nie dotyczy to mojej profesji i nie zetknąłem się z czymś takim natomiast nadal twierdze ze należy naciskać na rząd o prace u podstaw a nie o płodzenie rozszerzeń do rozporządzeń.

Bolączki przeciętnego Kowalskiego:

1. chaos interpretacyjny w wydziałach komunikacji, co wydział komunikacji, co powiat to inne wymagane dokumenty do rejestracji ( np. sprawa tłumaczeń dokumentów tzw.: pierwotnych z UE, czyli dowodów rejestracyjnych, zmian parametrów np DMC czy masy własnej, przebudowy pojazdów i zmiana ich przeznaczenia)

2. podatek drogowy od pojazdów pow. 3,5t: urząd ma 30 dni na wydanie dowodu rejestracyjnego tzn/: twardego. Posiadacz pojazdu z dow. rej miękkim, czyli tzw. próbnym nie może pojazdu sprzedać. Jeżeli zarejestrował pojazd np. 14.08. to na dowód poczeka do maksymalnie 14.09. i ok.

Ale miesiące “przeskoczyły” i urząd miejski ma prawo naliczyć podatek od śr. transportu. Czyli wszystkie firmy handlujące np.: ciągnikami nie mogą zarejestrować pojazdu na siebie choć przepisy wymagają tego w ciągu 1 miesiąca od nabycia pojazdu.

Składka pojazdu o DMC 5t (w Poznaniu ) to 1200 zł rocznie, 100zł miesięcznie, ok. Ale to komis i ma 100 pojazdów. Jak prowadzić działalność gospodarczą z kolejnym podatkiem za towar leżący na tzw. półce?

odpowiedz: złamać któryś z przepisów.

3. Brak rozeznaniu wydziałów komunikacji w funkcjonowaniu różnych rodzajów tablic, np Tablice czasowe badawcze. Kto o nich wie?

Dlaczego to tajemnica dla przedsiębiorców, że są takie tablice (umożliwiają przejazd nowych pojazdów na kołach (np. o wysokości z zabudową 4m i nie ma lawety, która by taki pojazd przewiozła, jeszcze przed dopuszczeniem do ruchu) ale ale ale… a co z ubezpieczeniem. Tego nie wie nawet Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ponieważ ustawa mówi, że każdy pojazd musi być ubezpieczony z ciągłością od momentu rejestracji. Nie rozgranicza, czy to rejestracja stała czy czasowa. Wiec przedsiębiorstwa zabudowujące po rejestracji na tablice czasowe muszą cały czas opłacać ubezpieczenie aż do momentu zbycia pojazdu.

A co jeżeli tylko zabudowują i nie są właścicielami ale skorzystali z tablic czasowych badawczych?

Kolejny klops prawny.

Dziesiątki takich dziur.

Dlaczego nikt nie scala i porządkuje przepisów wykonawczych, interpretacji etc?!!!!!!!!!!!!

Obecny rząd potrafi tylko dokładać nowe, bez zwracania uwagi na WSZYSTKIE konsekwencje aktu prawnego. Dlaczego, bo o tych konsekwencjach nie mają pojęcia. Bo są dyletantami. Bo nie mają praktyki, bo znają tylko słowo ustawa nie realia.

pozdrawiam= TJ

Dalej prowadzimy działania mające na celu likwidację „potwierdzenia”. Proszę firmy, które za nie płacą o zgłaszanie się i podanie jego kosztu w 2016 r i 2017 r.

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

Loading