Konferencje branżowe lub luźne uwagi warte rozwagi, czyli co ważnego zapamiętałem z poszczególnych konferencji, gdy organizatorzy nie ukrywali swoich intencji.
I. Kontrola pojazdów zagranicznych i . . . . – DBT?
Na tzw. „ścianie wschodniej” pojawił się problem z wykonywaniem DBT pojazdów zagranicznych (Rosja, Ukraina, Białoruś), którym nasza Policja zatrzymała „ichny” DR z uwagi na kolizję/wypadek lub z uwagi na stwierdzone usterki. Takich pojazdów jest coraz więcej, a nasze służby kontrolne wcale nie ukrywają, że rośnie ich apetyt na takie kontrole pojazdów naszych wschodnich sąsiadów. Po takiej kontroli (Policji lub ITD) pojazdy takie mają następującą alternatywę:
wracają do swojego kraju, gdzie czeka je (ewentualna?) naprawa i odbiór DR, aby ponownie wyruszyć w trasę na Zachód,
naprawiają swoje pojazdy na naszych warsztatach, a następnie na naszych SKP wykonują DBT, po którym odbierają na Policji swoje DR (briefy).
Nie ukrywam, że dla naszej branży ta druga opcja jest bardziej interesująca, albowiem to u nas zostają pieniążki za te naprawy zagranicznych pojazdów naszych sąsiadów ze wschodu, a potem jeszcze za DBT. Ale jest tu pewien mały (?) problem dla naszych SKP, którego istotą jest odpowiedź na pytanie, jakie to ma być techniczne badanie?
Jest nam wiadomo, że niektóre SKP wykonują takie i podobne BT zagranicznych pojazdów jako:
tzw. „inne czynności”, gdzie w uwagach do zaświadczenia wpisuje się stosowny wynik lub informacje uzupełniające,
najpierw prerejestracja, a potem okresowe (OBT), a potem na potrzeby wydruku zaświadczenia zmieniamy tytuł tego BT na dodatkowe lub powypadkowe – stosownie do okoliczności i treści widniejących w pokwitowaniu Policji.
Te dwa powyższe sposoby są akceptowane przez Wydziały Komunikacji w różnych rejonach Polski. Jednak część naszego zawodowego środowiska uważa, że nie liczy się w tym przypadku interes ekonomiczny naszej branży, albowiem pierwszeństwo ma tutaj zakres obowiązującego nas Prawa, czyli nasza ustawa PoRD. A w jej świetle nie wolno robić DBT (dodatkowych) bez PC (pozwolenia czasowe).
Do tego dochodzi jeszcze ten aspekt, o którym mówili na naszych konferencjach przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji, że prerejestracja może dotyczyć jedynie pojazdów naszej UE. W ten sposób nie kwalifikują się do prerejestracji pojazdy np. z Białorusi, Ukrainy i Rosji.
Musimy też wiedzieć, że jednak w wyniku dotychczasowej praktyki na ścianie wschodniej, w naszym CEP2,0 znalazło się już wiele takich pojazdów i . . . . . – i co, świat się nie zawalił.
Przyszło mi do głowy w związku z tym, że niegdyś omawiany „N-rejestr” (w formie proponowanej jeszcze przez nasz SDS) mógł zawierać możliwość wpisywania takich zagranicznych pojazdów przez służby kontrolne, które zatrzymują im DR. A nam w ten sposób otwiera się pole do legalnego dodatkowego BT, co już jest i nadal będzie z korzyścią finansową dla naszej branży.
II. Konferencja Dekry.
Wielu z nas nawet nie wie, że branżowe konferencje szkoleniowe odbywają się także w ramach naszej sieci DEKRA. Ja sam dowiedziałem się o tym dopiero z majowego wydania NW Nr 5 (224), gdzie na stronie 8 mamy na ten temat stosowne info. A moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy wyczytałem, że obyło się ono w czasie TTM w Poznaniu, na których i my gościliśmy z naszym OTDS oraz gdy dowiedziałem się, że to już kolejne 14 takie spotkanie (poniżej) – tylko pogratulować!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 20 2018
KONFERENCJE BRANŻOWE
Konferencje branżowe lub luźne uwagi warte rozwagi, czyli co ważnego zapamiętałem z poszczególnych konferencji, gdy organizatorzy nie ukrywali swoich intencji.
I. Kontrola pojazdów zagranicznych i . . . . – DBT?
Na tzw. „ścianie wschodniej” pojawił się problem z wykonywaniem DBT pojazdów zagranicznych (Rosja, Ukraina, Białoruś), którym nasza Policja zatrzymała „ichny” DR z uwagi na kolizję/wypadek lub z uwagi na stwierdzone usterki. Takich pojazdów jest coraz więcej, a nasze służby kontrolne wcale nie ukrywają, że rośnie ich apetyt na takie kontrole pojazdów naszych wschodnich sąsiadów. Po takiej kontroli (Policji lub ITD) pojazdy takie mają następującą alternatywę:
Nie ukrywam, że dla naszej branży ta druga opcja jest bardziej interesująca, albowiem to u nas zostają pieniążki za te naprawy zagranicznych pojazdów naszych sąsiadów ze wschodu, a potem jeszcze za DBT. Ale jest tu pewien mały (?) problem dla naszych SKP, którego istotą jest odpowiedź na pytanie, jakie to ma być techniczne badanie?
Jest nam wiadomo, że niektóre SKP wykonują takie i podobne BT zagranicznych pojazdów jako:
Te dwa powyższe sposoby są akceptowane przez Wydziały Komunikacji w różnych rejonach Polski. Jednak część naszego zawodowego środowiska uważa, że nie liczy się w tym przypadku interes ekonomiczny naszej branży, albowiem pierwszeństwo ma tutaj zakres obowiązującego nas Prawa, czyli nasza ustawa PoRD. A w jej świetle nie wolno robić DBT (dodatkowych) bez PC (pozwolenia czasowe).
Do tego dochodzi jeszcze ten aspekt, o którym mówili na naszych konferencjach przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji, że prerejestracja może dotyczyć jedynie pojazdów naszej UE. W ten sposób nie kwalifikują się do prerejestracji pojazdy np. z Białorusi, Ukrainy i Rosji.
Musimy też wiedzieć, że jednak w wyniku dotychczasowej praktyki na ścianie wschodniej, w naszym CEP2,0 znalazło się już wiele takich pojazdów i . . . . . – i co, świat się nie zawalił.
Przyszło mi do głowy w związku z tym, że niegdyś omawiany „N-rejestr” (w formie proponowanej jeszcze przez nasz SDS) mógł zawierać możliwość wpisywania takich zagranicznych pojazdów przez służby kontrolne, które zatrzymują im DR. A nam w ten sposób otwiera się pole do legalnego dodatkowego BT, co już jest i nadal będzie z korzyścią finansową dla naszej branży.
II. Konferencja Dekry.
Wielu z nas nawet nie wie, że branżowe konferencje szkoleniowe odbywają się także w ramach naszej sieci DEKRA. Ja sam dowiedziałem się o tym dopiero z majowego wydania NW Nr 5 (224), gdzie na stronie 8 mamy na ten temat stosowne info. A moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy wyczytałem, że obyło się ono w czasie TTM w Poznaniu, na których i my gościliśmy z naszym OTDS oraz gdy dowiedziałem się, że to już kolejne 14 takie spotkanie (poniżej) – tylko pogratulować!
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe wydawnictwa, Dekra, diagnosta, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD)