KONFERENCJE BRANŻOWE

Rate this post

Konferencje branżowe lub luźne uwagi warte rozwagi, czyli co ważnego zapamiętałem z poszczególnych konferencji, gdy organizatorzy nie ukrywali swoich intencji.

wondering

I. Kontrola pojazdów zagranicznych i . . . . – DBT?

Na tzw. „ścianie wschodniej” pojawił się problem z wykonywaniem DBT pojazdów zagranicznych (Rosja, Ukraina, Białoruś), którym nasza Policja zatrzymała „ichny” DR z uwagi na kolizję/wypadek lub z uwagi na stwierdzone usterki. Takich pojazdów jest coraz więcej, a nasze służby kontrolne wcale nie ukrywają, że rośnie ich apetyt na takie kontrole pojazdów naszych wschodnich sąsiadów. Po takiej kontroli (Policji lub ITD) pojazdy takie mają następującą alternatywę:

  • wracają do swojego kraju, gdzie czeka je (ewentualna?) naprawa i odbiór DR, aby ponownie wyruszyć w trasę na Zachód,
  • naprawiają swoje pojazdy na naszych warsztatach, a następnie na naszych SKP wykonują DBT, po którym odbierają na Policji swoje DR (briefy).

Nie ukrywam, że dla naszej branży ta druga opcja jest bardziej interesująca, albowiem to u nas zostają pieniążki za te naprawy zagranicznych pojazdów naszych sąsiadów ze wschodu, a potem jeszcze za DBT. Ale jest tu pewien mały (?) problem dla naszych SKP, którego istotą jest odpowiedź na pytanie, jakie to ma być techniczne badanie?

Jest nam wiadomo, że niektóre SKP wykonują takie i podobne BT zagranicznych pojazdów jako:

  1. tzw. „inne czynności”, gdzie w uwagach do zaświadczenia wpisuje się stosowny wynik lub informacje uzupełniające,
  2. najpierw prerejestracja, a potem okresowe (OBT), a potem na potrzeby wydruku zaświadczenia zmieniamy tytuł tego BT na dodatkowe lub powypadkowe – stosownie do okoliczności i treści widniejących w pokwitowaniu Policji.

Te dwa powyższe sposoby są akceptowane przez Wydziały Komunikacji w różnych rejonach Polski. Jednak część naszego zawodowego środowiska uważa, że nie liczy się w tym przypadku interes ekonomiczny naszej branży, albowiem pierwszeństwo ma tutaj zakres obowiązującego nas Prawa, czyli nasza ustawa PoRD. A w jej świetle nie wolno robić DBT (dodatkowych) bez PC (pozwolenia czasowe).

Do tego dochodzi jeszcze ten aspekt, o którym mówili na naszych konferencjach przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji, że prerejestracja może dotyczyć jedynie pojazdów naszej UE. W ten sposób nie kwalifikują się do prerejestracji pojazdy np. z Białorusi, Ukrainy i Rosji.

Musimy też wiedzieć, że jednak w wyniku dotychczasowej praktyki na ścianie wschodniej, w naszym CEP2,0 znalazło się już wiele takich pojazdów i . . . . . – i co, świat się nie zawalił.

Przyszło mi do głowy w związku z tym, że niegdyś omawiany „N-rejestr” (w formie proponowanej jeszcze przez nasz SDS) mógł zawierać możliwość wpisywania takich zagranicznych pojazdów przez służby kontrolne, które zatrzymują im DR. A nam w ten sposób otwiera się pole do legalnego dodatkowego BT, co już jest i nadal będzie z korzyścią finansową dla naszej branży.

nice

II. Konferencja Dekry.

Wielu z nas nawet nie wie, że branżowe konferencje szkoleniowe odbywają się także w ramach naszej sieci DEKRA. Ja sam dowiedziałem się o tym dopiero z majowego wydania NW Nr 5 (224), gdzie na stronie 8 mamy na ten temat stosowne info. A moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy wyczytałem, że obyło się ono w czasie TTM w Poznaniu, na których i my gościliśmy z naszym OTDS oraz gdy dowiedziałem się, że to już kolejne 14 takie spotkanie (poniżej) – tylko pogratulować!

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading