Ale to wydanie jest interesujące także z powodu bardzo ciekawej pozostałej treści.
Mam tu na uwadze np.:
artykuł mec. Rafała Szczerbickiego pt. „Prawo Przedsiębiorców” (str. 18). Nie umknęło naszej uwadze, że problem ten omawiany był także częściowo przez mec. Marcina Barankiewicza na Konferencji Szkoleniowej w Ustce. Ale, przechodząc do artykułu warto podkreślić, że od 30 kwietnia br. przedsiębiorców prowadzących SKP obejmuje już nowe prawo określone w Dzienniku Ustaw nr 646. Zmianie podlega dotychczasowe rozpoczęcie działalności gospodarczej, jej zakończenie i zawieszenie, a także jej prowadzenie. Do istotniejszych zmian zaliczyć można ten przepis, zgodnie z którym organ nie może odmówić przyjęcia pism, wniosków i dokumentów niekompletnych, bo to na nim już ciąży obowiązek uzyskania od innych instytucji. W ustawie tej podkreśla się słuszny interes pracodawcy.
Artykuł starszego specjalisty ds. technicznych w PISKP pt. „Sygnały kontrolne i oznaczenie urządzeń sterujących”, którego autorem jest p. Karol Rytel. Bardzo interesujące informacje zawarte w tym artykule przydadzą się każdemu Koledze na każdej SKP w trakcie każdego BT. Na nasze podkreślenie zasługuje też szczególnie następujący akapit, cyt.: „… obowiązkiem diagnosty jest weryfikacja wszystkich sygnałów kontrolnych, a występujące nieprawidłowości (nawet te, które nie są wymienione w usterkach procedury badania), powinny podlegać ocenie przy zatwierdzaniu wyniku badania technicznego pojazdu.”
artykuł mec. Marcina Barankiewicza pt. „Odpowiedzi na trudne pytania”. Już sama ta idea cyklicznych „odpowiedzi na trudne pytania” musi budzić nasz szacunek, bo jest bardzo istotnym wsparciem w naszej codziennej pracy. W tej części omówione zostały problemy wynikające z błędów przy określaniu roku produkcji pojazdów w przypadku tzw. pierwszego OBT pojazdu zagranicznego. I należy zgodzić się z Autorem, że „SKP nie mają wiarygodnego narzędzia, aby to ustalić.”, a popełnione przez nas błędy w tym zakresie nie mogą stanowić podstawy do wdrażania postępowania administracyjnego w celu cofania naszych uprawnień.
Artykuł pt. „Przyczepy lekkie – czy potrzebne są okresowe badania techniczne?” autorstwa Rafała Dmowskiego. Bardzo ciekawe i ważne związanie tej problematyki z BRD. Wsparcie tych rozważań całą serią przydatnych zdjęć powoduje, że całość jest zrozumiała nawet dla każdego ministerialnego urzędnika i laika. A dotychczasowy brak obowiązku okresowego badania technicznego przyczep lekkich świadczy o tym, jakimi laikami są nasi decydenci w resortowych instytucjach. Nie usprawiedliwia ich nawet propozycja, aby OBT przyczep lekkich typu „SAM” było tylko co 5 lat. Podobnie jak przyjęcie przez naszych (?) urzędników, że przyczepki lekkie posiadające homologację rzekomo się nie psują, więc nie wymagają OBT (sic!). Nasi (?) resortowi urzędnicy twierdzą, że nasze drogi już nie mają dziur, na których mogą niszczyć się te (podskakujące na drodze) przyczepki. Urzędnicy też założyli, że homologowane przyczepki nikt nie przeciąża towarami, więc rzekomo wcale nie ulegają one przyśpieszonej degradacji technicznej (sic!). Właśnie takimi możemy się poszczycić urzędnikami-fachowcami (?).
Więc już wiecie, że zawsze warto sięgnąć po Serwis Motoryzacyjne, bo nie tylko cena jest atrakcyjna, ale i jego treść.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 1 2018
SERWIS MOTORYZACYJNY NR 5
Serwis Motoryzacyjny nr 5 (wydaje PISKP) – warto go mieć! A ja to wydanie otrzymałem na Konferencji Szkoleniowej PISKP w Ustce (dzięki).
O tym wydaniu SM pisaliśmy już w kontekście bardzo ważnego artykułu Dyr. Marcina Barankiewicza pt. „jakie zmiany czekają SKP?”- https://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/20279/
Ale to wydanie jest interesujące także z powodu bardzo ciekawej pozostałej treści.
Mam tu na uwadze np.:
Więc już wiecie, że zawsze warto sięgnąć po Serwis Motoryzacyjne, bo nie tylko cena jest atrakcyjna, ale i jego treść.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe wydawnictwa, decyzje urzędnicze, diagnosta, motoryzacja, PISKP, projekt PoRD, resort transportu, Serwis Motoryzacyjny, stan techniczny pojazdów