SZKOLENIOWE MISTRZOSTWO

3.7/5 - (7 votes)

Szkoleniowe mistrzostwo branżowe firmy Norcom.

Niedawno, bo 16 października br. publikowałem zaproszenie firmy Norcom na szkolenie: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/norcom-zaprasza-na-szkolenie/

Przypominam, że już uczestniczyłem w szkoleniu tej firmy przed dwoma laty: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2017/szkolenie-norcom-u/?highlight=szkolenie%20norcom

Mój ówczesny entuzjazm, spowodowany wysokim poziomem profesjonalizmu Wykładowców spowodował, że postanowiłem ponownie wziąć udział w szkoleniu tej samej firmy, do czego przyczyniło się ponowne zaproszenia Prezesa Norberta Jezierskiego do wzięcia w nim udziału.

Pokonałem te ponad 250 km w jedną stronę, aby uczestniczyć w tym elitarnym spotkaniu. I nie byłem jedynym, który zdecydował się pokonać tak długą drogę. Bo niektórzy Prelegenci byli aż ze Śląska. Zaś byli i tacy uczestnicy, którzy w tym celu pokonali jeszcze większą ilość kilometrów, niż ja. Albowiem, jeszcze przed rozpoczęciem szkolenia miałem wielką przyjemność spotkać paru naszych branżowych liderów, którzy – podobnie jak i ja – postanowili wysłuchać Prelegentów oraz wymienić się uwagami w najważniejszych sprawach dotyczących naszej branży. A przyjechali z Warszawy i z Wrocławia!

Uczestników przywitał Prezes Norbert Jezierski.

Merytoryczną część szkolenia rozpoczął Pan Maciej, który jest pracownikiem firmy Norcom. Omówił problematykę pojazdów hybrydowych, zwracając uwagę na newralgiczne punkty w procesie BT (badań technicznych) na SKP, np.: łączenie przewodów, uszkodzenie rynny z przewodami, zły kolor przewodów, awarie układów chłodzenia, wentylowanie baterii, itd., itp., et’cetera.

Omówieniem kolejnej grupy zagadnień zajął się Pan Grzegorz Kaszubski. Poruszył – z właściwą sobie energią – zagadnienia dotyczące konsekwencji związanych z opóźnieniem we wprowadzeniu Naszej Rewolucyjnej Dyrektywy 45/2014.

Ponadto odniósł się do omówienia systemu badań technicznych w Polsce słusznie argumentując, że BT na SKP jest głównym i podstawowym narzędziem zapewnienia zdatności do ruchu pojazdów. Zaś kontrole drogowe różnych instytucji (np. Policja, WITD) to zaledwie uzupełnienie tego systemu.

Przypomniał, w jakich ustawach i rozporządzeniach możemy znaleźć ostatnio dokonane zmiany naszego PoRD oraz parę istotnych ciekawostek. Jak choćby te, że:

  • BT w Unii Europejskiej kosztuje średnio 50 Euro,

  • dane homologacyjne zawsze były i nadal są w CEP, choć nie dla nas,

  • nasze zaświadczenia powinny mieć nazwę „Certyfikatu”.

Omówił także urządzenia podlegające dozorowi technicznemu.

Kolejnym prelegentem był Prezes Jarosław Cichoń – WSOP Spółka z o.o. w Gliwicach, który także odniósł się do Naszej Rewolucyjnej Dyrektywy 45/2014, przybliżając nam pojęcie resursu (prognozowana trwałość urządzenia), które wchodzi do obowiązkowego słownika pojęć w naszej branży.

Trudno było odmówić zasadności przytoczonych przez pana Prezesa argumentów, gdy omawiał:

  • zagadnienie BRD wskazując, że roczny koszt wypadków drogowych w Polsce na poziomie prawie 50 mld zł jest równy rocznemu budżetowi naszej armii,

  • wagę wiarygodności i powtarzalności wyników na urządzeniach SKP,

  • znaczenie oceny organoleptycznej a granice błędu i ramach obowiązującego prawa.

Kolejnym prelegentem był gospodarz tego szkolenia, czyli Prezes Norbert Jezierski. Skupił się generalnie na problematyce funkcjonowania CEP2,0 omawiając oczekujące nas w tym zakresie zmiany (nowe BT, szkoda istotna, sprawozdawczość elektroniczna, cofanie licznika, zwrot DR zatrzymanego wirtualnie, wgląd w adnotacje urzędowe, BT „Hak”. Mnie osobiście najbardziej zaciekawiła informacja o możliwości uzyskania danych homologacyjnych z oprogramowania firmy Norcom.

I już na zakończenie.

Zróżnicowany garnitur Wykładowców/Prelegentów i ich profesjonalizm, to niewątpliwa zaleta takich szkoleń. Opóźnianie wprowadzenia corocznego obowiązku ich odbywania, to zbrodnia urzędników DTD (resortu transportu) dokonywana na żywym ciele naszego zawodowego środowiska.

Ponadto, sami wiecie, że niekiedy kuluarowe rozmowy są nie mniej interesujące od przekazu Prelegentów/Wykładowców. Podobnie było w przypadku tego szkolenia. Bo moi kuluarowi Rozmówcy poruszyli bardzo istotny temat, jakim jest niezależność diagnosty samochodowego na SKP, która jest opisana w Naszej Rewolucyjnej Dyrektywie nr 45/2014. Choć padły ciekawe propozycje zrealizowania tego postulatu, to równie ciekawy był dość mocny sprzeciw dla tych propozycji.

W tym kontekście, bardzo żałuję, że nie mogłem uczestniczyć we wcześniejszym, bo kwietniowym szkoleniu tej firmy.

Więc jeszcze raz dziękuję za umożliwienie mi uczestnictwa w tym cennym szkoleniu, pozdrawiam wszystkich jego uczestników i . . . .

– do następnego!

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading