KONFERENCJE BRANŻOWE

Rate this post

Konferencje branżowe, czyli informacje uaktualnione, więc nie nowe.

Moim zdaniem, sprawy nabierają przyśpieszenia. Resortowi urzędnicy już się otrząsnęli po grudniowej porażce z próbą wdrożenia swoich prywatnych zmian w naszej ustawie PoRD. W jakiejś mierze świadczy o tym też: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/nowy-projekt-ustawy-pord/#comment-12126

Problem jest też trochę (?) natury moralno-etycznej, czyli na ile Poważni Ludzie z naszych organizacji branżowych mogą i powinni rozmawiać z branżowymi „rozbójnikami i szantażystami”, którzy przecież chcą przejąć i ponownie upaństwowić naszą branżę, jak to było w PRL-u. Bo brak im wiedzy, doświadczenia i wyobraźni o tym, jak można osiągać cele wynikające z interesu publicznego bez ponownego upaństwowienia naszej branży.

W związku z tym nadal zasadne jest pytanie, czy nie lepiej zastosować postępowanie zalecane przez Policję z całego świata, że z szantażystami i rozbójnikami się nie rozmawia, ich się stawia pod ścianą (?).

I te właśnie kwestię proponuję, jako niezbędny temat rozmów na rekomendowanych naszych dwóch konferencjach branżowych.

 

I. KONFERENCJA “STACJE KONTROLI POJAZDÓW – 2021”.

W związku z epidemią koronawirusa doszło do przełożenia organizowanej przez PISKP konferencji. Jej nowy termin to 26 – 28 maja 2021 roku.

Będzie to już XVI Konferencja “Stacje Kontroli Pojazdów – 2021” pod hasłem “Nowa dekada – nierozwiązane problemy”, która odbędzie się w hotelu “Mercure Kasprowy” w Zakopanem.

Każdy z nas potrafi – i to bez większego problemu, czy zastanowienia! – wymienić co najmniej 5 nierozwiązanych do dziś problemów, które nam dość mocno doskwierają, jak np. nasza ankieta (lewy dół) na https://www.diagnostasamochodowy.pl/

 

II. Prezes Alfred Franke ze Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych zaprasza.

Jak donosi na swoich internetowych stronach w kwietniu br. Nowoczesny Warsztat „Obecnemu funkcjonowaniu SKP i postulowanym zmianom poświęcona będzie jedna z sesji XV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 17-18 listopada 2020 r. w Sound Garden Hotel w Warszawie. Aktywny udział w sesji wezmą m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Transportowego Dozoru Technicznego.”

Jestem przekonany, że nie tylko liderzy naszej branży już powinni zabukować sobie miejsce i uczestnictwo na tym Kongresie, patrz: http://moto-konferencja.pl/

W ślad za przekonaniem NW także mam nadzieję, że panel dyskusyjny podczas sesji poświęconej funkcjonowaniu naszych SKP będzie obfitował w owocną wymianę poglądów i pomysłów na naprawę funkcjonowania SKP. Proponuję zacząć od niekonstytucyjności obowiązujących nas rozwiązań. A z uwagi na fakt, że nasza branża dotknięta jest syndromem „inżynieryjskości”, który charakteryzuje się zanikiem podstawowej umiejętności prawidłowego przeczytania Naszej Konstytucji, to proponuje zaprosić tu dr Wiesława Czerwińskiego: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/konstytucyjne-spojrzenie-na-nasza-odpowiedzialnosc/?highlight=czerwi%C5%84ski

Jest tu jedyna szansa na wytłumaczenie niektórym uczestnikom naszego branżowego życia z tytułem „inż.”, na czym polega konstytucyjne spojrzenie na budowane przepisy. Nieco odległy czas do tego Kongresu stwarza tę niepowtarzalną szansę, że może nastąpić ciekawa konfrontacja poglądów naszego inżynierstwa z poglądami nie tylko akademickiego teoretyka Prawa, ale także doświadczonego praktyka sadownictwa administracyjnego.

Więc już tylko życzę odwagi Organizatorom (w wystosowaniu stosownego zaproszenia dla dr Wiesława Czerwińskiego!) i zapraszam do tego interesującego spotkania naszej branży.

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – –

Loading