JEDNOŚLADY NA SKP

Rate this post

BT jednośladów na SKP – w świetle białostockiej sprawy.

Mizeria finansowa spowodowana brakiem waloryzacji naszego Cennika powoduje, że niewiele naszych SKP teraz stać na zakupy dodatkowych stanowisk do BT jednośladów. A potrzeby w tym zakresie rosną i problem narasta, albowiem jednośladów na naszych SKP przybywa z każdym dniem. Choć słyszałem o SKP adresowanych wyłącznie do klientów jednośladów, to jakoś nie miałem okazji widzieć takiej SKP na własne oczy, choćby w Internecie. Ale to nie o to chodzi. Bo tu chodzi o BiHP na SKP.

Choć mamy (podobno?) prawny obowiązek osobistego sprawdzania pojazdów na ścieżce diagnostycznej, to ja należę już do tego schodzącego pokolenia, które na SKP nie usiądzie na większości współczesnych motocyklach, aby sprawdzić im hamulce na rolkach. A to dlatego, że ostatni raz siedziałem na motocyklu przed półwieczem (Jawa 250, WSK, SHL). A, że tych „moich?” motocykli jakoś nie widzę od dłuższego czasu na naszych SKP, a obecnych nie potrafię obsługiwać, to nie pcham się do wykonywania BT jednośladów. Ponadto, jakoś tak się stało, że jestem już za słaby, aby utrzymać w rękach większość motocykli przyjeżdżających na nasze SKP.

Ale ta ostatnia sprawa sądowa naszego kolegi pod Białymstokiem1 oraz dość mocno rosnąca ilość jednośladów na naszych drogach uzmysłowiła mi, że to może być problemem nie tylko dla mnie i tego kolegi spod Białegostoku.

Kiedyś, dawno temu wiele naszych SKP było wyposażonych w siatki/kratownice do przykrywania kanału, gdy trzeba było wykonać BT jednośladu. Ta tradycja gdzieś utonęła w mrokach branżowej historii i dziś już nawet nadzór nie sprawdza w trakcie corocznej kontroli, czy te siatki/kratownice są na wyposażeniu każdej SKP – lub chociażby tylko na tych, które wykonują BT jednośladów (sic).

Dlatego polecam – szczególnie tej białostockiej dziupli prowadzonej w formie SKP – nasz „patent”, wykonany z dość lekkiego aluminiowego materiału.2 Tym samym, taki dziadek jak ja jest jeszcze w stanie udźwignąć te elementy na potrzeby BT jednośladów.

Tak to wygląda standardowo przed . . . .
Poprzeczne przykrycie kanału
wzdłużne przykrycie kanału między rolkami
przygotowane stanowisko dla jednośladu
pierwsza oś motocykla w rolkach, a zaraz po niej druga
a potem zaraz ustawienie świateł i cała reszta

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – – – – – –

1 Robert Ś. wyjaśniał, że w przypadku skutera (…) nie było możliwości wykonania badań na ścieżce diagnostycznej, bowiem – (…) – mogły one wpaść do kanału.” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/patologia-w-branzy-kolo-bialegostoku/

2 Za pomoc w zilustrowaniu zdjęciami tego patentu dziękuję Koledze L.

Loading