STRAJK TYLKO W WARSZAWIE ?

Rate this post

3 godzinny STRAJK tylko w Warszawie? Ale mam w związku z tym pytanie:

  1. Dlaczego tylko w Warszawie?

  2. Dlaczego tylko część warszawskich SKP?

  3. Dlaczego mamy się nie przyłączyć do tej słusznej inicjatywy PISKP w całej Polsce?

Na internetowych stronach PISKP możemy przeczytać następujący komunikat odnośnie naszego PROTESTU w dniu 29.09.2022 r., cyt.:

W czasie trwania protestu, to jest w godzinach od 12 do 15 część Stacji Kontroli Pojazdów w Warszawie ostrzegawczo nie będzie przeprowadzała BT pojazdów.”

https://piskp.pl/protest-skp-29-09-2022-r-branzy-grozi-bankructwo/

Jak dowiedziałem się nieoficjalnie (przed dosłownie paroma godzinami1), to nasz Cennik ma być podniesiony dopiero po najbliższych wyborach. Więc czeka nas jeszcze co najmniej jeden rok tej biedy, a potem kolejne miesiące niepewności……..

Bo, nowa władza, nowe konsultacje i kolejne nowe uzgodnienia.

Więc, wracając do zawartych na wstępie pytań, proponuję jednak, abyśmy się maksymalnie sprężyli i wzajemnie wsparli w zakresie następujących działań:

Ad. 1.

Dlaczego ten NASZ STRAJK ma być tylko w Warszawie. Jak rozumiem ograniczenia wynikające ze szczupłej obsady administracyjnej w PISKP, to już nie bardzo rozumiem, dlaczego pewnych zadań organizatorskich – w tej wyjątkowej sytuacji! – nie mogą przejąć Oddziały PISKP (choćby niektóre) lub nawet Członkowie Rady PISKP. Niektórzy z nich cieszą się dość dużym autorytetem, nie tylko w swoim środowisku pracy, ale także w całym mieście lub na okolicznych SKP.

Ponadto, mamy jeszcze sieci SKP, które nie mogą już dłużej pozostawać biernymi obserwatorami dziejącej się niesprawiedliwości. A wysyłanie na ten protest 2 – 4 osobowej delegacji nie załatwi odpowiedzialności za ten kawał tortu branżowego, który właśnie do chwili obecnej konsumują.

Ad. 2.

Ciekawią mnie te argumenty tych warszawskich SKP, które odmówiły udziału w tym 3 godzinnym STRAJKU. Czy ewentualna utrata paru klientów w tym dniu przez te tylko, Tylko, TYLKO 3 godziny jest warta kolejnych ponad 12 miesięcy czekania na waloryzację naszego Cennika BT?

Czy naprawdę nigdy nie mieliście zamkniętej swojej SKP z niespodziewanych powodów? Bo ja w to nie wierzę. Za taką decyzją – o odmowie wsparcia własnego środowiska – muszą leżeć inne przyczyny (bojaźń, niezdrowe postrzeganie pojęcia walki konkurencyjnej, patologiczne wykonywanie BT, na co nie ma wpływu Cennik BT). Myślę, że na koniec uda się zrobić listę tych warszawskich SKP, które nie wsparły tej słusznej prawnie i moralnie inicjatywy PISKP.

Ad. 3.

Należy wesprzeć Koleżeństwo w Warszawie także tym 3-godzinnym zamknięciem naszych SKP na terenie całej Polski. Nie odpuszczajcie, chociaż spróbujcie!

Najłatwiej będzie w małych powiatach, gdzie jest do 10 – 15 SKP. Wystarczy podzwonić i uzgodnić to zamknięcie ze wszystkimi. Czasu jest wystarczająco, aby też przejechać się do szefostwa wszystkich tych SKP i ustalić zasady tego 3-godzinnego strajku.

Łatwo też będzie to przeprowadzić w mniejszych miejscowościach z podobną ilością SKP. Wystarczy, jak 2 – 3 Kolegów objedzie wszystkich właścicieli.2

A jeśli nawet wystąpią jakieś straty z tytułu 3 godzinnego zamknięcia naszych SKP (średnio to ok. 3 i nie więcej jak 5 klientów, bo część zaczeka i przyjedzie później lub na drugi dzień), to po drugiej stronie jest nieco (?) większe niebezpieczeństwo w postaci kolejnych miesięcy z obecnym Cennikiem BT.3

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

 

1 Po jednym ze szkoleń ITS-u.

2 A post factum zapamiętać tych łamistrajków, którzy się wyłamali.

Loading