WIELKI SUKCES NASZEGO ŚRODOWISKA W RAPORCIE KR BRD

Rate this post

Wielki SUKCES środowiska zawodowego insp. UDS-ów w kolejnym raporcie KR BRD. Bo po raz kolejny mamy brak info o wpływie stanu technicznego pojazdów na wypadki w raporcie KR BRD za 2021 r.

Ale tak całkiem różowo z tym raportem nie jest. Bo zadaję sobie pytanie, czy KR BRD czasami nie polsatyzuje się? Ale po kolei . . . . . .

Znamienny jest ten brak jakiejkolwiek informacji w kolejnym raporcie KR BRD o tym, żeby zły stan techniczny pojazdów miał jakikolwiek, Jakikolwiek, JAKIKOLWIEK wpływ na wypadki drogowe w 2021 r. Albowiem urzędnicy ministerialni Adamczyka sugerują wiecznie coś całkiem przeciwnego. Ale nie tylko oni, bo w te kłamstwa uwierzyły też niektóre media (i ich dziennikarze!), a także jakaś część uczestników naszej branżowej gry, którą pozbawiona jest umiejętności samodzielnego myślenia. Zaś takie i podobne insynuacje stanowią pożywkę dla proponowanego przez DTD tak restrykcyjnego wariantu zmian w naszej części ustawy PoRD i w atakowaniu naszego zawodowego środowiska. W tym atakowaniu biorą także (nieco bezmyślnie?) udział niektórzy urzędnicy szczebla powiatowego oraz wymiaru administracyjnej nie-sprawiedliwości.

O stanie technicznym pojazdów uczestniczących w wypadkach drogowych zapisano w tym kolejnym i corocznym raporcie Krajowej Rady BRD m.in.:

W 2021 r. na miejscu wypadku stwierdzono 626 usterek technicznych pojazdów uczestniczących w wypadkach drogowych.

Pomimo, że jest to ponad trzy razy więcej niż w roku 2020 (205 wykrytych usterek) to struktura nie zmieniła się znacząco i nadal najczęstszą grupą były

  • braki w oświetleniu (64% ogółu wykrytych usterek) i

  • w ogumieniu (14% ogółu wykrytych usterek).

I ani słowa o tym, aby choć jedną przyczyną jakiegokolwiek wypadku drogowego w 2021 roku był zły stan techniczny pojazdu (sic!).

 

Na naszą uwagę zasługuje także fakt, że autorzy tego raportu mogli poprzestać na tych w/w zdaniach. Ale postanowili podlizać się różnym ministerialnym urzędnikom (także DTD?) i sprokurowali jeszcze to jedno – szkoda, że tak kłamliwe – zdanie, cyt.:

Należy jednak zaznaczyć, że określenie stanu technicznego na miejscu zdarzenia jest niezmiernie trudne, dlatego dane te nie pokazują pełnej skali problemu stanu technicznego pojazdów biorących udział w wypadkach.

Propagandowe kłamstwo zawsze musi zawierać jakiś zalążek prawdopodobieństwa. Taką rolę pełni w tym przypadku podkreślony początek tego zdania o trudnościach z określeniem stanu technicznego pojazdu na miejscu zdarzenia. Bo jest to prawdą. Pogoda, pora dnia, pora roku, warunki na drodze, skala strat i ciężar wypadku co do jego skutków, to są wszystko te trudności z określeniem stanu technicznego pojazdu. Ale to oczywiście nie oznacza, że tego stanu technicznego nie można nigdy określić. Bo to jest tylko i wyłącznie kwestią właściwego wyszkolenia Policjantów biorących udział w oględzinach na drodze oraz prowadzących sprawy z zakresu wypadków drogowych, a także właściwego doboru biegłych w procesie dochodzeniowym, którzy wspierają organa ścigania w ustalaniu przyczyn wypadków drogowych.

Zaś użycie w tym w/w zdaniu wytłuszczonej zbitki słownej, cyt.: „… nie pokazują pełnej skali problemu (…)” sugeruje, że jest jakiś problem. A tego problemu nigdy nie było lub był tak minimalny, że nieistotny z punktu widzenia statystyki BRD, jak to miało miejsce w ubiegłych latach.

I jeszcze raz powtórzę: nie ma żadnych dowodów, że w tym zakresie jest jakiś problem! Więc samo twierdzenie, że jest jakiś problem jest i zawsze było kłamstwem. I będzie tak długo, aż ktoś nie udowodni merytorycznie i statystycznie, że jest inaczej. Dlatego proszę o wyniki stosownych badań naukowych, stosowne sygnatury akt lub stosowne opinie biegłych z prowadzonych spraw, które udowodnią te paskudne sugestie zawarte w tym raporcie KR BRD.

A gdy do tego używa się jeszcze słów kłamliwie sugerujących, że ten rzekomy problem występuje w jakiejś nie wiadomo jak wielkiej skali („nie pokazują pełnej skali problemu”), to już naprawdę przesada. To już nie ma nic wspólnego z merytorycznym omawianiem zagadnienia, tylko jest powieleniem tego, co tak nikczemnie robi Kurski z tvp.

I jeszcze raz: nie ma żadnej skali, nie ma żadnego problemu, nie ma żadnego wypadku w 2022 roku, który był spowodowany złym stanem technicznym pojazdu! I to jest tylko i wyłącznie nasz wielki sukces.

Pozdrawiam i trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading