HISTORIA DZIEJE SIĘ NA NASZYCH OCZACH

Rate this post

Historia dzieje się na naszych – szeroko otwartych! – oczach. Czyli wszystko jest jednak możliwe.

I. Niespodziewana dla całego świata i historyczna wizyta.

Wczorajsza i bardzo odważna wizyta Prezydenta Joe Bidena w Ukrainie i spotkanie z Prezydentem Wołodymyrem Zełenskim już po paru godzinach przeszła do światowej Historii. I w ten sposób przyćmiła (nieco?) dzisiejsze spotkanie w W-wie. Dlatego zgadzam się z tezą, że ta wizyta pokazała, iż wszystko jest możliwe. A to oczywiście pod warunkiem, że wspieramy demokrację a nie autokrację. Czyli w sytuacji, gdy stoimy po jasnej stronie Ludzkiej Wspólnoty, Dobra i Prawa, nie łamiemy przepisów, Konstytucji i Prawa UE.

A na pytanie, czy ta dziejąca się na naszych oczach Historia ma dla nas jakieś znaczenie odpowiadam zdecydowanie: tak, Tak, TAK!

Bo stojąc po stronie „dobra” zawsze wszystko jest możliwe!

 

II. Przechodząc przy P-SKP – w drodze na zakupy.

Przed paru dniami, gdy było nieco (?) cieplej i wykorzystując bezchmurne niebo poszedłem okrężną drogą na zakupy do niedalekiego marketu. Otwarte drzwi wjazdowe na SKP umożliwiły mi obserwację pracy naszego kolegi, emeryta służb mundurowych.

Stojąc przy osobowym samochodzie wydawał polecenia kierowcy, co w danej chwili ma robić. W tym momencie właśnie się przemieszczali badając hamulce tylnej osi.

Nasz kolega miał cały czas wzrok skierowany na ekran z wyświetlanymi wynikami tych badań i wcale nie obserwował, czy kierujący pojazdem:

1. badając hamulec roboczy tylnej osi zaciągał także ręczny oraz

2. wcale nie obserwował w trakcie badania hamulca pomocniczego, czy kierujący:

zaciągał w ogóle dźwignię ręcznego,

zaciągając dźwignię ręcznego naciskał także pedał hamulca nożnego/roboczego.1

Pamiętajmy, że także w naszej branży dzieje się historia. Dlatego nie możemy sobie pozwolić na błędy. Jeśli już upubliczniamy przebieg OBT, jak choćby przez podniesienie bramy wjazdowej, to róbmy to BT właściwie i profesjonalnie. Bo BT wykonuje insp. UDS, a nie jakiś kierujący użytkownik pojazdu – choćby był nawet naszym kolegą, bratem, szwagrem lub biegłym rzeczoznawcą. Tak stanowi Nasze Prawo.

III. Śmieszne ceny za BT.

Od bardzo wielu miesięcy na naszych branżowych forach trwa dyskusja o zasadności walki o waloryzację Cennika BT. Jedność naszego środowiska często rozbijają nasi koledzy2, dla których istotnym elementem argumentacji na „nie” jest fakt, że podobno rośnie ilość SKP.3

Z przykładem takiej rozbijackiej działalności mamy do czynienia także na forum Norcom:

– – – – – – – – –

Śmieszne ceny za badania techniczne; Przez Rafi90; Napisano 36 minut temu”

Ale ja naprawdę dalej nie rozumiem po co w takim razie buduje się kolejne stacje? I po co trzyma sie takie do których się dokłada? Nie lepiej przerobić na warsztat? Ja wiem ze jest swoboda gospodarcza , ale jak jeden (…).”4

– – – – – – – – – –

Ja mam świadomość, podobnie jak większość z nas, że nasza praca na SKP i nasza perspektywa ma prawo być nieco inna od perspektywy właściciela SKP. Bo to, co interesuje pracownika nie zawsze interesuje także właściciela firmy, choć może i powinno.

I vice versa, czyli nie zawsze to, co szczególnie interesuje właściciela SKP musi interesować jego pracowników, czyli nas. Ale niezależnie od tej różnej perspektywy, gdy ktoś w branży czegoś nie rozumie, to musimy to wyjaśniać. Bo jesteśmy w historycznym momencie także w odniesieniu do naszej branży.

Więc warto wiedzieć, że od tysięcy lat duży i mały biznes kieruje się zasadą:

sprzedawaj, gdy jest zwyżka/górka, zaś

kupuj/inwestuj, gdy jest zniżka/dołek.

Nie wszyscy muszą wiedzieć o tej starej zasadzie. Ona nie musi nas interesować. Niewątpliwie wiedzą o niej ci bardziej oczytani i wykształceni przedstawiciele naszej branży. Oni wiedzą, że plajtujące SKP lub ich wyposażenie można kupić za przysłowiowe grosze, bo jesteśmy w najgorszym okresie dla branży SKP od ponad 20 lat (sic!).5 Więc kiedy kupować/inwestować w ten biznes, jak nie teraz?!?

Jak nie teraz, to kiedy będzie jeszcze taniej? Jak nie my, to kto – obcy?

Przecież wszyscy mamy to przekonanie, że musi być lepiej, że prędzej czy później nasz Cennik BT musi zostać zwaloryzowany!

I z tego punktu widzenia (abstrahując nawet od tego, czy info CEPIK o rzekomym wzroście ilości SKP jest prawdziwe) stwierdzić trzeba, że ten właśnie argument na „nie” nie ma żadnego merytorycznego znaczenia dla waloryzacji Cennika BT na SKP. Bo historia dzieje się na naszych oczach.

I tego się trzymajmy

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

1 Mam tylko nadzieję, że wcześniej sprawdzono ciśnienie w oponach.

2 Mam t nadzieję, że to nie są członkowie OSDS-u.

3 Ja osobiście nie wierzę w te dane Kancelarii Premiera RM, której podlega CEPiK – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2023/nie-wierze-w-oficjalne-dane/

5 Także początek lat 2000 nie był tym okresem, który można określić „biznesową górką” dla naszych SKP.

Loading