sty 30 2023
JAKOŚĆ BADAŃ TECHNICZNYCH OKRĘGOWYCH SKP
Z usterką niebezpieczną kilka dni po przeglądzie
27.01.2023
Naczepa ciężarówki skontrolowanej przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego kilka dni temu miała przeprowadzony przegląd przez uprawnionego diagnostę samochodowego. Jednak kontrola stanu technicznego na drodze wykazła niebezpieczną usterkę. Stwierdzono pęknięte dwie tarcze hamulcowe na całej szerokości.
W piątek (27 stycznia), na krajowej „dwójce” koło Siedlec, patrol ITD zatrzymał do kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Ciężarówka należąca do polskiej firmy jechała dopiero na załadunek. Kontrola stanu technicznego wykazała w naczepie usterkę niebezpieczną. Przy kole na drugiej oraz trzeciej osi stwierdzono pęknięcia tarcz hamulcowych na całej ich szerokości. Tarcze w takim stanie zagrażały bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Mogły rozpaść się w trakcie jazdy i zablokować koła.
W trakcie dalszych czynności okazało się, że naczepa przeszła pozytywnie badanie techniczne osiem dni przed kontrolą drogową – 19 stycznia 2023 r.
W tej sytuacji o zaistniałym fakcie powiadomiony zostanie starosta sprawujący nadzór nad stacją kontroli pojazdów, gdzie przeprowadzono ostatnie badanie techniczne naczepy.
Kontrola drogowa dla kierowcy zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, wydaniem zakazu dalszej jazdy i mandatem karnym.
Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w firmie zostaną wszczęte postępowania administracyjne. Grożą im kary pieniężne.
– https://www.gov.pl/web/gitd/z-usterka-niebezpieczna-kilka-dni-po-przegladzie
30 stycznia 2023 @ 12:06
Z punktu widzenia BRD:
1.
To powiadomienie właściwego nadzoru jest (choć nie całkiem nową) jednak dość ciekawą i kolejną inicjatywą WITD/GITD!
2.
A tak niedawno poruszaliśmy ten temat
– https://www.diagnostasamochodowy.pl/2023/okregowe-skp-na-cenzurowanym/
3.
I nieco dawniej podobnie
– https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/kto-z-nas-to-zrobil-i-dlaczego/
4.
I dość dawno temu także w tym duchu
– https://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/wariant-skandynawski/
pozdrawiam
dP
30 stycznia 2023 @ 16:44
Zauważyłem ,że ostatnimi czasy jest bardzo mocna nagonka na jakość BT na SKP. I bardzo dobrze, że tak jest, może w końcu za jakiś czas to patologiczne środowisko- przez które musiałem zrezygnować z pracy na SKP zostanie wyeliminowane.
31 stycznia 2023 @ 10:03
ITD to chyba jako jedyne coś robi żeby tych pseudo diagnostów łapać i za to mają u mnie plus.
2 lutego 2023 @ 18:35
https://www.gov.pl/web/witd-poznan/pojazd-nawet-na-pusto-byl-za-ciezki
8 lutego 2023 @ 10:03
Fajnie bronili diagnostę na innych stronach w komentarzach o tej sytuacji. To się może stać w każdej chwili i w dniu przeglądu tego moglo nie być. Przejechał w ciągu kilku dni kilkaset tyś km i ostro hamował i tego jest rezultat. Tylko nikt z nich nie zauważył na rdzę jaką ta tarcza posiada, a ona nie powstała w kilka dni. Za samą tą korozję na tarczy pojazd powinien być zdyskwalifikowany, ale cóż poradzić jak klienta nie można denerwować i mu trzeba dupkę całować…