mar 24 2023
PROKURATORSKIE ZARZUTY ZA BRAK KATALIZATORA W TRAKCIE BT
Kolejny przestępca w naszym środowisku zawodowym?
Prokuratorskie zarzuty za brak katalizatora w trakcie BT na SKP . . . . . – ?
– – – – – – – – – – – – –
„Diagnosta usłyszał zarzut
Data publikacji 21.02.2023
Zarzut przyjęcia korzyści majątkowej usłyszał diagnosta z jednej ze stacji kontroli pojazdów w powiecie sochaczewskim.
Mężczyzna dopuścił do ruchu auto niesprawne technicznie
– bez katalizatora i przyjął korzyść majątkową.
Zarzut usłyszał również właściciel pojazdu, który odpowie za wręczenie korzyści majątkowej.
Sochaczewscy policjanci zajmujący się zwalczaniem przestępczości gospodarczej i korupcji zatrzymali diagnostę z jednej ze stacji kontroli pojazdów w powiecie sochaczewskim, który dopuścił do ruchu pojazd niesprawny technicznie.
Auto miało wycięty katalizator, lecz mimo tego diagnosta wydał zaświadczenie o przeprowadzonym badanu i jego pozytywnym wyniku.
Zarzuca mu się również przyjęcie korzyści majątkowej.
Policjanci zatrzymali mężczyznę, który poświadczył nieprawdę i miał przyjąć łapówkę, a także właściciela pojazdu, który miał wręczyć korzyść majątkową.
W Prokuraturze Rejonowej w Sochaczewie mężczyźni usłyszeli zarzuty.
Wręczenie i przyjęcie korzyści majątkowej jest zagrożone karą do 8 lat pozbawienia wolności.
asp. Agnieszka Dzik”
źródło: https://mazowiecka.policja.gov.pl/wsc/aktualnosci/76254,Diagnosta-uslyszal-zarzut.html
– – – – – – – – – –
Mam mieszane uczucia co do tej sprawy, bo nie znamy jej szczegółów.
Wiemy też, jak kiepską znajomość techniki motoryzacyjnej posiadają w naszym Kraju organa ścigania.
Ponadto zdarza się często (?), że my sami nie mamy pewności co do tego, czy ten katalizator tam jest, czy też go już w puszce nie ma. Spawy wyglądają na położone fabrycznie i nie są nowe.
I jeszcze jedno.
Wiemy też, że w niektórych regionach Kraju traktuje się standardową opłatę, zgodną z naszym Cennikiem BT na SKP za korzyść majątkową. Szczególnie w sytuacji, gdy fakt popełnionego przestępstwa nie budzi żadnych wątpliwości. Więc teoretycznie istnieje taka możliwość, że ten nasz sochaczewski kolega nie tylko widział ale też wiedział, że tego katalizatora tam nie ma, bo powiadomił go o tym właściciel pojazdu. Wówczas, no nie ma sprawy i korzyść majątkowa na rzecz właściciela SKP jest ewidentna!
No, mam – jak to się mówi – mienszane odczucia co do tej sprawy.
Ale trzymajmy się pionu i nie chwalmy się o tym nikomu.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
24 marca 2023 @ 07:43
a nie jest to ta sprawa, gdzie właściciel pojazdu chwilę po OBT pojechał na policję zgłosić, że dzień wcześniej ukradli mu katalizator?
24 marca 2023 @ 11:03
„nie mamy pewności co do tego, czy ten katalizator tam jest, czy też go już w puszce nie ma” – po to jest właśnie analizator spalin.
’
24 marca 2023 @ 11:10
Jak kata nie ma to już nawet nosem czuć że spaliny są bardziej gryzące, do tego analizator i widać czy jest czy nie
24 marca 2023 @ 11:14
Potrafi zbadać zbiornik LPG po kolizji a nie potrafi zrobić analizy spalin…
24 marca 2023 @ 20:12
Rozumiem, że jak wynik z analizatora spalin nie mieści się w dozwolonym zakresie, to wielu z Was wpisze do zaświadczenia „N” info ilustrujące przyczynę, czyli „brak katalizatora” (?).
Czy dobrze zrozumiałem Waszą wiedzę w tym zakresie?
dP
– – – – – – – –
P.S.
Polecam komentarze w tej sprawie: https://e-sochaczew.pl/artykul/diagnosta-przyjal-lapowke/967557
25 marca 2023 @ 10:24
Źle zrozumiałeś. Jak wynik z analizatora nie mieści się w normie to jest N za przekroczoną emisję spalin, nawet jeśli jest katalizator (bo ten może być już niesprawny). Skąd diagnosta może wiedzieć co jest w puszcze? Nie każdy ma roentgen w oczach.
27 marca 2023 @ 10:24
Pomocne jest także pukanie zgiętym kciukiem w puszkę i słuchanie odgłosu. Ale to nigdy nie daje 100% pewności.
Ale generalnie, to wszystko już rozumiem i dziękuję.
Więc poproszę tylko jeszcze niektórych Kolegów o dwie-trzy kopie zaświadczeń z wynikiem “N”, gdzie będzie wpis “brak katalizatora”.
Pozdrawiam
dP
27 marca 2023 @ 13:07
Co niektórzy to powinni się puknąć ale w główkę. Oczywiście są sytuacje gdzie jest ewidentny brak katalizatora, np. niedawno miałem taki samochód na sprawdzeniu przed zakupem (bo SKP świadczy też takie usługi, wiem,że to nie do końca legalne ale przy kontroli nie widzieli w tym problemu – pytałem) ale generalnie gdy jest puszka po katalizatorze, nawet ze śladami otwierania, to nigdy nie ośmieliłbym się napisać „brak katalizatora”. Za to norma spalin będzie przekroczona, często wielokrotnie i za to jest wynik „N”.
29 marca 2023 @ 15:21
Święta racja, nie ma co kozaczyć tylko pisać zgodnie z tym co jesteśmy w stanie ustalić , przekroczone spaliny N i papa na do widzenia. Co jest w środku nie nasz problem tylko klienta.